چند هفته پیش و قبل از برگزاری نمایشگاه خودرویی ژنو، هیوندای نسل جدید توسان را با ظاهری عضلانیتر و اندکی شبیه به نسل جدید هیوندای
سانتافه معرفی کرد که به طور خلاصه در خبرهای اخیر سایت به آن پرداختیم و با آغاز به کار نمایشگاه بین المللی ژنو 2015 هم، هیوندای مدل توسان را به همراه دیگر محصولات خود به نمایشگاه آورد، اما چیزی که در غرفه هیوندای توجه همه را به سمت خود جلب کرد، دو نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی از نسل جدید توسان بود که در ساعات اولیه رونمایی توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
نسخه هیبریدی هیوندای توسان به صورت استاندارد به همراه خود یک پیشرانه دیزلی 136 اسب بخاری متصل به یک جعبه دنده شش سرعته دستی و یک موتور الکتریکی 14 اسب بخاری را حمل میکند که هر دو با یکدیگر به صورت ترکیبی توان تولید حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 413 نیوتن متر گشتاور را در کنار تولید 109 گرم گازهای آلاینده CO2 ، دارند. برای تغذیه موتور الکتریکی
خودرو هم هیوندای مجموعهای از باتریهای 48 ولتی لیتیوم یونی را در نظر گرفته که در عوض موجب افزایش 20 کیلوگرمی وزن خودرو شده است.
نسخه پلاگین هیبریدی این محصول هم به یک موتور 115 اسب بخاری دیزلی با یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه و یک موتور الکتریکی 68 اسب بخاری با باتریهای 10.7 کیلووات ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شدهاند که در حداکثر کارایی گروهی خود، 183 اسب بخار قدرت و 474 نیوتن متر گشتاور را تنها با 48 گرم گازهای آلاینده در هر کیلومتر، تولید و روانه چرخها میکنند.