موضوعات داغ

توسان را با پیشرانه هیبریدی برانید!

عکس مطلب اول
چند هفته پیش و قبل از برگزاری نمایشگاه خودرویی ژنو، هیوندای نسل جدید توسان را با ظاهری عضلانی‌تر و اندکی شبیه به نسل جدید هیوندای سانتافه معرفی کرد که به طور خلاصه در خبرهای اخیر سایت به آن پرداختیم و با آغاز به کار نمایشگاه بین المللی ژنو 2015 هم، هیوندای مدل توسان را به همراه دیگر محصولات خود به نمایشگاه آورد، اما چیزی که در غرفه هیوندای توجه همه را به سمت خود جلب کرد، دو نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی از نسل جدید توسان بود که در ساعات اولیه رونمایی توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
نسخه هیبریدی هیوندای توسان به صورت استاندارد به همراه خود یک پیشرانه دیزلی 136 اسب بخاری متصل به یک جعبه دنده شش سرعته دستی و یک موتور الکتریکی 14 اسب بخاری را حمل می‌کند که هر دو با یکدیگر به صورت ترکیبی توان تولید حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 413 نیوتن متر گشتاور را در کنار تولید 109 گرم گازهای آلاینده CO2 ، دارند. برای تغذیه موتور الکتریکی خودرو هم هیوندای مجموعه‌ای از باتری‌های 48 ولتی لیتیوم یونی را در نظر گرفته که در عوض موجب افزایش 20 کیلوگرمی وزن خودرو شده است.
نسخه پلاگین هیبریدی این محصول هم به یک موتور 115 اسب بخاری دیزلی با یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه و یک موتور الکتریکی 68 اسب بخاری با باتری‌های 10.7 کیلووات ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده‌اند که در حداکثر کارایی گروهی خود، 183 اسب بخار قدرت و 474 نیوتن متر گشتاور را تنها با 48 گرم گازهای آلاینده در هر کیلومتر، تولید و روانه چرخ‌ها می‌کنند.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/12/15
نمونه های هیبرید هم امیدوارم بیان ایران.
1393/12/16
مگه توسان جدید هم ایران میاد؟
1393/12/16
احتمال قوی میاد.جزو خودرو های پرفروش آسان موتور بوده آی ایکس35
1393/12/22
من که فکر نمی کنم بیاد ایران.
1393/12/15
خیلی ماشین پرمصرف داریم انشاالله هیبریدی های ایران زیاد شه
1393/12/16
توسان اگر با پیشرانه باد هوا هم بیاید باز هم یک کره ای بی کیفیت است!
1393/12/18
ببخشید من از این پولا ندارم ولی شوال برام پیش اومد واسه چی با این قطعیت میگید کره ای بی کیفیت .
1393/12/18
وقتی 3 سال سوار یه سوناتا بشید و سال اول گیربکس تعویض کنید و سال دوم مشکلات برقی و سال سوم سر و صدای ادوات داخلی بیچارتون کنه و تازه از دیگران هم تعریف های مشابه در مورد ماشینای کره ای بشنوید بعد جواب سوالتون رو میگیرید.
لفظ بی کیفیت برای ماشینای کره ای بسیار محترمانه و مافوق لیاقت است!!!
1393/12/21
سلام . آقای علیرضا پراید انقدر ایراد نداره که جنابعالی از ماشین های کره ای ایراد گرفتی و زدی تو سرشون .
حظرم قسم بخورم شماهایی که انقدر ماشین کره ای یا ژاپنی میکنید نصف بیشترتون پیکان هنوز سوار میشید . من وبگردی میکنم تا به سایت رسیدم و نظرات رو خوندم ولی خب شعور هم خوب چیزیه . من تا حالا ماشین خارجی نداشتم ولی مطمعنم ار پراید من کم ایرادتر هستن . البته پراید من ایرادی نداره ماشالله .
1393/12/21
احسان جان اولا حاضرم نه حظرم ثانیا شعورتون از کامنتی که دادید کاملا مشخصه!کاش لااقل به بقیه توصیه شعور داشتن نمی کردید!
1393/12/22
سلام آقای علیرضا من قصد جسارت نداشتم . منظورم شعور برای انتخاب بین ماشین های خارجی بود . بعدشم شما موضوع رو ول کردی چسبیدی به جا انداختن الف تو کلمه حاظرم .
آدم با ماشین کشتی هم بگیره سر سه سال انقدر ایراد پیدا نمیکنه .
شعور یعنی قبول کردن یا نکردن اون حرفی که شما در مورد سوناتا زدید .
در ضمن اگه منظور شما از شعور -ادب- هست . باید بگم من تو کامنت قبلی بی شعوری یا بی ادبی نکردم عزیز من.
باز هم میگم من تا حالا سوناتا سوار نشدم ولی شعور من میگه نظر شما در مورد این ماشین قابل قبول نیست.
1393/12/23
احسان جان باز هم حاضرم رو اشتباه نوشتی.شما که گفته بودی وبگردی و اتفاقی به نظرات برخورد کردی!!!اما به هر حال خوشحالم که برگشتی.و اما در مورد کامنت باید بگم که من فقط تجربمو نوشتم.شاید آدم خیلی بدشانسی بودم گرچه که ندیدم دیگران هم چندان از کیفیت کره ای ها تعریف کنن بلکه هرچی شنیدم از ظاهر و آپشن و این چیزها بوده.به هر صورت به نظر من کره ای ها علی رغم ظواهر مناسب کیفیت بسیار پایینی دارد به خصوص نسبت به قیمت که این موضوع بیشتر نمایان می شود.شما هم اگر کره ای هارو با پراید مقایسه می کنی که بحثی نیست اما اگر اونارو بارقبای هم قیمت خود از لحاظ کیفیت مقایسه کنی شاید به حرف من برسی.بدرود
1393/12/18
هیوندا چیه هیبریدیش چی باشه هیبریدی ماشین حساسیه کار هیوندا نیست.