موضوعات داغ

فراخوان هیوندای برای الانترا

عکس مطلب اول
هیوندای به بیش از 200 هزار دستگاه خودروی الانترا فراخوان بازبینی داد.
شرکت تولید کننده‌ی کره‌ای صنعت خودروسازی پس از شناسایی یک نقص فنی در سیستم فرمان هیوندای الانترا، به تمامی نمایندگی‌های مجاز فروش و خدمات محصولات خود فراخوان بازبینی این سیستم و برطرف کردن نقص فنی آن را داد.
این نقص فنی در واقع قطع ناگهانی سیستم الکترونیکی فرمان است که پس از بروز مشکل، قدرت کمکی از روی فرمان برداشته شده و فرمان کاملا حالت دستی و مکانیکی به خود می‌گیرد. هرچند با بروز این مشکل همچنان سیستم فرمان به صورت دستی و با اعمال نیروی بیشتر از طرف راننده قابل استفاده است، اما در مواقعی که حجم ترافیک زیاد بوده و یا خودرو با سرعت زیاد یا حتی با سرعت کم در سر پیچ‌ها قرار داشته باشد، می‌توان با بروز این مشکل راننده را غافل گیر کرده و حادثه آفرین باشد.
این نوع نقص فنی پیش از این هم در خودروهای تویوتا، مرسدس بنز، جنرال موتورز و لندروور دیده می‌شد که به تازگی شرکت هیوندای هم با 204 هزار و 768 مدل الانترای معیوب به این مجموعه ملحق شده است.
طبق اطلاع رسمی هیوندای نیز تمامی مدل‌های هیوندای الانترا تولید شده از 1 ژوئن تا 30 آپریل 2008 و تمامی مدل‌های 2010 و همچنین تمامی مدل‌های تولید شده در مدل استیشن الانترا در بین سال‌های 2009 الی 2010 در لیست خودروهای فراخوان شده قرار دارند که تا به حال 3 درصد از آن‌ها دچار چنین مشکلی شده‌اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/12/12
الان اگه تعدادی از این مدل ها تو ایران بوده باشن تکلیف چیه ؟؟؟؟
نماینده هیوندایی فراخوان میده ؟؟؟ یا اینکه تو ایران دوستان فقط بلدن ماشین وارد کنن و آب و روغن عوض کنن ؟؟؟؟؟؟
1393/12/12
اگر مطلب رو کامل خونده باشی برای مدل های 2008 تا 2010 است مدل هایی که وارد ایران شده از 2014 است