آئودی در نهایت نسل جدید R8 را معرفی کرد. پرچمدار و برترین خودروی تولیدی آئودی با پیشرانهای 10 سیلندر بهبود یافته و ظاهری متحول شده که کمتر از یک هفته دیگر در غرفه آئودی در هشتادوپنجمین دوره نمایشگاه خودرویی ژنو در معرض دید عموم قرار میگیرد.
به طور کلی نسل جدید آئودی R8 در چهارچوبی 4.42 متری در طول و ارتفاع 1.24 متری با فاصله بین دو محور 2.65 متری طراحی و توسعه داده شده که در عقب آن به صورت استاندارد یک پیشرانه 10 سیلندر V شکل 5.2 لیتری FSI تنفس طبیعی و در مدل بالاتر یا "پلاس" آئودی R8 هم پیشرانهای مشابه اما با قدرت بیشتر قرار خواهد گرفت که پیشرانه اول با مصرف سوخت 11 لیتری حداکثر 540 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور و پیشرانه دوم هم با مصرف سوخت بالاتر 12.4 لیتری به طور ترکیبی حداکثر 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به ترتیب موجب شتاب 3.5 ثانیهای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعتی برای پیشرانه اول
خودرو و برای پیشرانه دوم هم موجب شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیهای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعاتی میشود که هر دو به صورت مشترک به یک جعبه دنده هفت سرعته الکترونیکی S tronic و یک سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو ( Quattro ) متصل میشوند.
از ویژگیهای برجسته ظاهری خودرو هم میتوان به مواردی همچون چراغها و جلوپنجره شش ضلعی و ورودیهای هوای جدید اطراف سپر در جلو و چراغهای LED و یک باله بزرگ و دیفیوزر بزرگ در زیر سپر خودرو در قسمت عقب و همچنین رینگهای 19 اینچی چرخها در مدل پایه با ابعاد
لاستیک 35/245 در جلو و 35/295 در عقب و رینگهای 20 اینچی آلیاژی چرخها با سایز لاستیک 30/245 در جلو و 30/503 در عقب بر روی محورهای آئودی R8 اشاره کرد.
در آخر هم گفتنی است که نسل جدید آئودی R8 از تابستان سال جاری میلادی با قیمت 165 هزار یورو در مدل پایه و برچسب قیمتی 187 هزار و 400 یورویی برای مدل "پلاس" قابل سفارش خواهد بود.