موضوعات داغ

معرفی و تست خودروهای دست دوم (هیوندای آوانته XD)

21 بهمن 1393

عکس و نوشته: امین امیری‌فر

مقدمه

بعد از گذشت 3 سال از افزایش ناگهانی قیمت ها، هنوز هم برای بسیاری از مردم پذیرش این واقعیت که قیمت خودرو در مدت کوتاهی به سه برابر رسیده و خرید خودرویی با کیفیت قابل قبول و با قیمت سابق غیر ممکن شده، دشوار است. هنوز هم به این فکر می‌کنیم که تا چند سال پیش با حدود 30 تا 40 میلیون تومان می‌توانستیم به خودروهای خوبی مثل زانتیا، ماکسیما و مگان صفر کیلومتر فکر کنیم و اکنون با این پول چاره‌ای جز خرید خودروهای بسیار ضعیف‌تر و با کیفیت پایین‌تر نداریم.

اما هنوز هم یک راه برای داشتن خودرویی با کیفیت، بهمراه قیمت مناسب وجود دارد و آن هم خرید دست دوم‌های سالم و کم استهلاک بازار است. یکی از این خودروها که هنوز نمونه‌های بسیار سالم و به اصطلاح بنگاه‌ها، مشابه صفرش در بازار به وفور یافت می‌شود، هیوندای آوانته ایکس دی (XD) است که در موارد سالم دنده‌ای با قیمتی حدود 40 تا 55 و در نمونه‌های سالم اتوماتیک با قیمت حدود 50 تا 65 میلیون تومان قابل خرید است.

درست است که سال‌ها از ورود این خودرو به بازار ما می‌گذرد و این روزها خیابان‌ها مملو از خودروهای جدید رنگارنگ است ولی در این رده قیمتی، آوانته یکی از گزینه‌های اصلی بسیاری محسوب می‌شود و از این رو بر آن شدیم تا مروری بر این کره‌ای پیر داشته باشیم و تجربه رانندگی با آن را به اشتراک بگذاریم.

معرفی

در ادامه همکاری کرمان‌خودرو با خودروسازهای کره‌ای و تجربه نسبتاً موفق این شرکت در مونتاژ دوو، تصمیم به مونتاژ و ارائه دو محصول کره‌ای دیگر از کمپانی هیوندای گرفته شد که ابتدا بدلیل تبلیغات ضعیف با عدم استقبال اولیه روبرو، اما آرام آرام توسط مصرف کنندگان ریسک‌پذیر و مشتریان قدیمی کرمان‌خودرو که خاطره خوشی از این مونتاژ کار وطنی داشتند، خریداری و به جامعه معرفی شد تا جایی که آهسته آهسته به خودروهایی قابل اعتماد و خوش نام در میان مردم تبدیل شدند. اما متاسفانه باز هم قصه دوو سیلو و ماتیز اینبار برای آوانته و ورنا تکرار و در شرایطی که این خودروها تازه داشتند به اصطلاح بین مردم جا می‌افتادند، با توجه به شرایط بد اقتصادی و بازار خودرو همانند بسیاری دیگر از خودروسازان، از خط مونتاژ کرمان‌خودرو رخت بربست و جای خود را به چینی‌ها داد.

شاید اکثریت مردم شناخت کاملی از نام آوانته نداشته باشند و حتی برخی آن را یک پروژه موقت و ناموفق هیوندای تصور کنند که چند سالی در ایران و چند کشور دیگر مونتاژ و سپس برای همیشه از خط تولید خارج شده، اما ذکر یک نکته می‌تواند این طرز فکر عمومی را تغییر بدهد و آن اینکه آوانته در واقع همان الانترا است و در برخی کشورها با این نام (آوانته) عرضه می‌شود. بله همان الانترایی که یک نسل آن زمانی در دهه 90 میلادی به همراه برادر کوچکش هیوندای اکسنت (با نام دیگر ورنا) پا به ایران گذاشتند و بعد از مدت‌ها با شکل و شمایل جدید در ایران مونتاژ و عرضه شد و پس از خروج آوانته و ورنا از خط مونتاژ ایران، مجدداً اجازه واردات نسل جدید این خودروها صادر شد تا شاهد پیشرفت و موفقیت این محصولات موفق هیوندای باشیم.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری این نسل از آوانته که در سال 2003 با فیس‌لیفت مختصری روی نسل قبلی ارائه شد که بر خلاف طرح‌های جسورانه و ریسکی نسل جدید هیوندای، بسیار محافظه کارانه و ساده است. در واقع آوانته ایکس دی مربوط به زمانی می‌باشد که هیوندای هنوز جرات و جسارت طرح‌های مدرن و آینده نگرانه امروزی‌اش را نداشت. البته باید اعتراف کرد که ظاهر آوانته در عین سادگی زیباست، خطوط روی کاپوت که تا پایین جلو پنجره ادامه دارند و خطوط کناری بدنه که از بالای چرخ جلو تا صندوق عقب امتداد یافته حس پویایی را در بیننده القا می‌کند. چراغ‌های اسپرت جلو بهمراه مه‌شکن داخل سپر و خروجی اگزوز مخفی در کنار دستگیره‌ها و آینه‌های همرنگ بدنه (که در آن زمان به نوعی آپشن محسوب میشدند!!) به زیبایی اتومبیل کمک کرده است.

البته بطور کلی این خودرو، خودرویی نیست که ظاهرش جلب توجه کند و یا سرها را به سمت خود برگرداند! اصلاً برای چنین هدفی هم طراحی نشده! اما می‌توان به نسبت سن و سال و قیمت به طراحی ظاهری آن نمره قبولی داد چرا که رقبایی مثل زانتیا، تویوتا یاریس و کرولا نسل قدیم، پروتون جنتو و ایمپین و رنو مگان که در آن زمان رقبای قیمتی این اتومبیل بودند نیز از نظر خلاقیت در طراحی حرف چندانی برای گفتن نداشته و به نظر اینجانب سوای از بحث سلیقه‌ی فردی، همگی به همراه آوانته از این نظر در یک سطح قرار می‌گیرند. البته پتانسیل این کار نیز وجود داشت که با استفاده از رینگ‌های آلومینیومی، ظاهر آوانته را کمی ارتقا بخشد که گویا بدلیل ارزان سازی از انجام این کار منصرف شده!

داخل کابین

با اینکه تولید این نسل از آوانته تا سال 2006 توسط هیوندای ادامه یافت (البته در ایران مونتاژ تا چند سال بعد هم ادامه داشت) ولی با نگاهی به درون کابین به یاد خودروهای دهه 90 میلادی خواهید افتاد. طراحی ساده و قدیمی البته با کیفیت مناسب و ادوات در دسترس.

حذف برخی امکانات مثل سیستم تهویه مطبوع خودکار و کلید گرم کن صندلی نیز در ساده‌تر و قدیمی‌تر شدن ظاهر داشبورد و کنسول آوانته بی تاثیر نبوده است.

بطور کلی با نشستن درون این خودرو بیشتر حس و حال یک خودروی دهه 90 را خواهید داشت تا یک محصول قرن بیست و یکمی. دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع، کلیدها و آمپرها بسیار ساده و بدور از هر گونه هیجان یا خلاقیتی طراحی شده‌اند و گویی هدف سازنده صرفاً قابل استفاده بودن ادوات بوده و نه طراحی چشم نواز آن.

نکته جالب توجه اینجاست که در حال حاضر یکی از نقاط قوت محصولات هیوندای طراحی مدرن و شکیل به همراه نورپردازی و خطوط زیبای داخل کابین است و در واقع این نقطه‌ی ضعف گذشته‌ی نه چندان دور را نه تنها اصلاح بلکه تبدیل به نقطه قوت کرده‌اند و از این رو باید به این کمپانی تبریک گفت.

امکانات رفاهی و ایمنی

هرچند در سال 84 که این خودرو در ایران معرفی شد داشتن امکاناتی نظیر:

کامپیوتر سفری، ریموت کنترل درب‌ها به همراه سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، چهار شیشه و آنتن برقی، جا عینکی، چراغ نقشه خوان (مپ لایت)، زیر آرنجی جلو و عقب با محفظه باز شو، جالیوانی جلو و جالیوانی مخفی (کشویی) عقب، گودی کمر قابل تنظیم راننده، ایربگ راننده و سرنشین همراه با کمربند پیش کشنده و سیستم هوشمند ایربگ سرنشین (که بدون نیاز به خاموش کردن ایربگ، در هنگامی که وزنی روی آن نباشد عمل نمی‌کند)، آینه‌ جانبی برقی گرمکن‌دار، مه‌شکن جلو وعقب، ترمز چهار چرخ دیسک مجهز به ABS و EBD، صندلی تاشو عقب، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کاست (از سال 88 به بعد مجهز به پخش کنوود با قابلیت پخش انواع فرمت‌ها و فلش) و ... امکانات نسبتاً مناسبی محسوب می‌شد ولی در حال حاضر این آپشن‌ها به امکاناتی ابتدایی تبدیل شده‌اند که حتی خودروهای نه چندان گران قیمت نیز از بسیاری از این تجهیزات برخوردار بوده و در عوض خلاء امکاناتی مثل سانروف و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کروز کنترل و ESP در مقایسه باخودروهای جدید حس می‌شود.

توان موتور

می‌توان گفت یکی از نقاط قوت هیوندای آوانته توان موتور بالا و گیرباکس هماهنگ و روان آن است که هم در نمونه‌ی دنده‌ای و هم اتومات شتاب و سرعت قابل قبولی را به شما تقدیم و لبخند رضایت را بر لبانتان جاری خواهد ساخت.

این نسل از آوانته با سه موتور بنزینی تنفس طبیعی 1.6، 1.8 و 2 لیتری توسط هیوندای ارائه شد که قویترین موتور آن یعنی 2 لیتری 16 سوپاپ با قابلیت زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT) با قدرتی معادل 140 اسب‌بخار و گشتاوری برابر 182 نیوتن‌متر برای آوانته‌های مونتاژ ایران انتخاب گردید تا به کمک گیرباکس مناسب در نمونه‌ی دنده‌ای به شتاب صفر تا صد 9.1 ثانیه (اتومات 10.5) و به حداکثر سرعت 206 کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک سدان 4 سیلندر ارزان قیمت کره‌ای عملکرد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مصرف سوخت

تجربه‌ی شخصی نگارنده از مصرف سوخت آوانته در شهر تهران به ازای هر صد کیلومتر 9 الی 10 لیتر و در اتوبان 7 و در سیکل ترکیبی 8.5 لیتر بوده، هرچند باید به این نکته هم اشاره کرد که در این تست از بنزین معمولی استفاده شده و ترافیک تهران هم کمی غیر عادی و بیش از حد نرمال اکثر شهرهاست. درنتیجه عدد اعلامی کارخانه کمی بهتر و برای سیکل ترکیبی 7.8 لیتر به ازای 100 کیلومتر پیمایش بیان شده است.

تجربه رانندگی

وقتی پشت فرمان هیوندای آوانته مینشینم، دید اطراف خوب و ارگونومی مناسب، رضایت بخش است اما طراحی بی‌روح و کسل‌کننده‌ی داخل کابین کمی آزار دهنده به نظر می‌رسد. صندلی راننده نسبتاً راحت و گودی کمر و زیر پا را به خوبی پر می‌کند اما کمی سفت است. استارت میزنم. در حالت ثابت به سختی می‌شود تشخیص داد که موتور روشن است و انجین بسیار نرم و کم صدا کار می‌کند. آوانته‌ی مورد تست از نوع دنده‌ای است، 5 سال از تولدش می‌گذرد و در این مدت حدود 59 هزار کیلومتر پیموده و در سلامت کامل به سر می‌برد (لازم به ذکر است آوانته‌ی دنده‌ای و اتومات به جز گیرباکس در هیچ مورد دیگری تفاوت ندارند). شروع به حرکت می‌کنیم، دنده‌ها بسیار نرم و راحت تعویض می‌شوند، صدای موتور در حالت رانندگی عادی و دور موتور پایین بسیار کم اما با افزایش سرعت و یا شتابگیری و رسیدن به دورهای بالای 3500 به داخل اتاق نفوذ می‌کند، در مجموع عایق بندی اتومبیل از نظر صدا چندان رضایت بخش نیست. مثلاً صدای کمک‌ها کمی داخل اتاق می‌آید، صدای موتور در دورهای بالای 3500 به گوش سرنشینان می‌رسد و صدای شکست باد در سرعت‌های بالای 120 کمی بیش از حد انتظار است اما در مجموع سواری خوب و قابل قبولی دارد و چسبندگی و حس امنیت و آسایش را به راننده و سرنشینان القا می‌کند و در آوانته سرعت را کمتر از واقعیت احساس خواهید کرد.

رسیدن به چند دست انداز فرصت مناسبی است تا سیستم تعلیق و میزان نرمی را هم به چالش بکشیم. در یک جمله‌ی کوتاه می‌توان گفت آوانته خودروی چندان نرمی نیست! البته سیستم تعلیق خشک و سواری آزار دهنده هم نبوده و مثلاً در مقایسه با خودروهای اسپرتی همچون سراتو کوپ و مزدا 3 کمی نرم‌تر است اما با توجه به ذات اسپرت این خودروها و در مقایسه با زانتیا و مگان باید گفت آوانته خودروی خیلی نرمی به حساب نمی‌آید. احساس من از نظر نرمی چیزی بین مزدا 3 و زانتیا بود.

دوست دارم کمی بیشتر پدال گاز را بفشارم، همانطور که قبلاً نیز اشاره شد قدرت موتور خوب و گیرباکس روان آوانته از نقاط قوت این خودرو است و نیاز شما را در سبقت‌گیری‌ها و رانندگی برون شهری کاملاً برطرف می‌کند و باید اعتراف کنم شتابش (بخصوص در نمونه دنده‌ای) فراتر از حد انتظار از یک کره‌ای ارزان قیمت 4 سیلندر است. علیرغم ظاهر ساده و طراحی داخلی کسل‌کننده، رانندگی با آوانته می‌تواند لذت بخش و هیجان انگیز باشد، کافیست کمی پدال گاز را فشار دهید و توانایی‌هاش رو به چالش بکشید تا خودش را به شما اثبات کند، شتاب و کشش قابل قبول به همراه هماهنگی و قابل کنترل بودن خودرو، لذت یک رانندگی هیجان انگیز را برای راننده مهیا ساخته. البته نباید توقع رقابت با شش سیلندرهای قدر و گران قیمت را از این هیوندای 2 لیتری با تکنولوژی یک دهه قبل داشت ولی می‌توانید مطمئن باشید که با آوانته از پس بسیاری از خودروهای هم قیمت بر خواهید آمد و تنها رقیب قدر شما مزدا 3 نسل قدیم است که البته با قیمت کمی بالاتر اما با وجود گیرباکس اتوماتیک 4 دنده می‌تواند پا به پای آوانته‌ی دنده‌ای شما شتابگیری و از آوانته‌ اتوماتیک هم کمی جلو بیفتد.

عملکرد ترمزها مناسب می‌باشد اما مثل شتاب و قدرت نمی‌توانم از جمله‌ی فراتر از حد انتظار استفاده کنم و صرفاً به دادن نمره‌ی قبولی بسنده می‌کنم. فرمانش هم نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم. در واقع در حدی نرم که در سرعت‌های پایین دست را خسته نکند و تا حدی سفت که در سرعت‌های بالا حس ناامنی به راننده القا نشود. در مجموع فرمان خوش دستی دارد اما جای خالی کلید کنترل سیستم صوتی روی فرمان حس می‌شود چون شخصاً توقع داشتم خودرویی در این سطح از این آپشن ساده برخوردار باشد.

فضای خودرو برای 4 سرنشین بسیار مناسب است ولی با اضافه شدن سرنشین پنجم فضا برای سرنشینان عقب کمی تنگ می‌شود که البته در این کلاس (سدان سایر متوسط) تا حدودی طبیعی است. حجم صندوق عقب نیز متوسط و برای یک خانواده کم جمعیت کفایت می‌کند.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت هیوندای آوانته ایکس دی یک محصول اقتصادی، کم استهلاک با موتوری سر حال و قدرتمند و با قیمت نمونه‌های دست دوم مناسب است که نسبت به وجه پرداختی و کالای دریافتی رضایت شما را به همراه خواهد داشت. اما اگر امکانات رفاهی زیاد و یا ظاهر مدرن کابین از اولویت های شما برای خرید اتومبیل است، احتمالاً این خودرو مناسب حال شما نخواهد بود.

معایب:

عایق بندی از نظر صدا کمی ضعیف

کمبود امکانات رفاهی از قبیل سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کروزکنترل

طراحی داشبورد قدیمی و کسل کننده

مزایا:

استهلاک پایین و دوام زیاد قطعات که برای خرید یک خودروی دست دوم مورد مهمی تلقی می‌شود

قدرت موتور خوب و رضایت بخش

قیمت مناسب در نمونه‌های دست دوم

32 عکس

نظرات کاربران

77 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/11/21
بررسی فوق العاده و بسیار کاربردی ازتون ممنونم
ولی قیمت یک آوانته الان 45 50 تومنه
الان با پول متلا ی 206 صفر 36 نهایتا 40 هیچ خودرویی نیست واقعا باشه هم تو خرج آوانته 85
1393/11/21
ممنون میشم بازم بررسی خودرو هایی قرار بدید که با جیب افراد بیشتری جور در بیاد مـثل 315 جدید و 206
1393/11/21
ممنون از برسیتون ولی اوانته ارزش برسی نداشت قدیمی شده داشبوردش افتضاهه به قول خودتون کسل کنندس ولی بازم ممنون
1393/11/28
چیکار به داشبوردش دارید برادر؟!!
سوار شو. یه شتاب گیری بکن . برق از سرت میپره. کسل بشی؟؟!! عمرا!!!
1393/11/21
اقا فیلما کووووووووووووووووووووووووو
1393/11/21
بسیار عالی. حرکت خوبی را شروع کردید. برای معرفی و بررسی دست دوم های بازار.
لطفا درباره مگان تویوتا کرولا نسلهای قبل زانتیا همینطور مزدا 323 پژو 407 ماکزیما و اتومبیلهایی از این دست هم بررسی کنید. بالاخره گزینه خرید بسیاری از افراد میتونند باشند.
بویژه اگر با فیلم همراه باشه بسیار مفیده. ممنون.
1393/11/22
ممنون از انتخاب عالی شما برای این بخش
ما هم آوانته دستی داریم . خیلی ازش راضی هستیم و حاضر نیستیم با هیچ کدوم از خودروهای تا 110 میلیون تومن عوضش کنیم. بی دردسر و عالیه. وقتی به طراحی داخلی ساده اون عادت کردید همه جوره ازش لذت میبرید. چه توی شتاب چه توی سرعت و راحتی و نرمی.
به نظرم بهترین مدلی بوده که تا حالا توی ایران مونتاژ شده
دست اونی که انتخابش کرده درد نکنه :)
1393/11/22
بسیار عالی بود .... ولی با این پول من ترجیح میدم کیا سراتو 2008 رو بخرم .هم ماشین به روزتری هست و هم امکانات بیشتری داره و البنه بسیار هم کم استهلاکه
1393/11/22
سراتو 2008 هم انتخاب خوبیه. سانروف و رینگ اسپرت و تهویه اتومات و .. هم داره که اوانته نداره. ولی از نظر فنی ABS اش 2 کاناله است ( اوانته 4 کاناله است ) موتورش CVVT نداره ( اوانته داره ) قیمتش هم فکر کنم در سن و سال و کارکرد مشابه از اوانته گرونتره یکم
1393/11/22
احساس مي كنم ماشين هاي قديمي هيوندا با اينكه رنگ و لعاب محصولات جديدشو نداره اما از لحاظ كيفيتي به مراتب ١سرو گردن بالاتر از محصولات جديدشن من يكي از دوستانم از سال ٨٣ تا الان ١دونه ورنا داره به خدا كيفيتش مثل روز اولشه كوچيكترين صدا يا لق لقي تو اتاق ماشين نيست و اتاق ماشين سكوت كم نظيري داره موتور مثل روز اول كار مي كنه هنوزم اچار نخورده زير بندي همين طور خودش مي گه تا الان من هيچ خرجي جز وسايل مصرفي مث لِنت فيلتر صفحه كلاچ و.... نكردم
اما جا تون خالي همين ديشب سوار ١ ازرا ٢٠١٠ شدم خدا شاهده اينقد اتاق اين ماشين لق و پَر سر و صدا بود كه خدا مي دونه....جوري كه اگر شيشه هارو مي أودي بالا و صداي ضبطم كم مي كردي نمي شد سر و صدا هارو تحمل كرد....!!!! چرم صندلي ها كلا نابود شده بود و... تازه ماشين ماله ١دكتر بي نهايت وسواسيه كه مثل چشاش از ماشيناش مراقبت مي كنه.....
1393/11/22
تو این رنج فقط مزدا۳ مگان وکرولا
1393/11/23
داشبوردش از 405 هم اسف بار تره / اما در کل برای سلیقه ی خاص خودش ماشین خوبیه یعنی پیرمردیه - اما در کل من ترجیح می دم یه دوو سی یلو تمیز با بیس بیس پنج میلیون بگیرم که هم زیباتره و هم ارزون تر
1393/11/24
آقا فقط که ظاهر جوونی مهم نیست.! پراید هاچ بک هم جوونیه.! ولی سیلو با موتور 75 اسب برا شتاب مورد نیاز جوون کجا و این ماشین 140 اسبی کجا.!
1393/11/23
واییییییییییییییییی
کار بسیار خوبی کردید عالیههههههههههه
فقط جان من ماکسیما هم بزارید نوکرتم وایییییییییییییی!!!!!!!!!!!!!!
1393/11/23
مسخره ها چرا این فیلم بررسی خودروهارا درست نمیکنید
1393/12/1
داداش درست حرف بزن
1393/11/25
من آوانته اتومات دارم. فضای کابین و سرنشینای عقب وخوش دست بودن آوانته از هم کلاساش خیلی بهتره. شتابشم که خوبه. همه میدونن
1393/11/26
سلام و وقت بخیر
چه خوب که ماشینای دست دوم هم تست می کنید؛لطفاً تو رنج 90 تا 100 تومن دست دوم هم تست کنید
1393/11/29
من اتوماتشو دارم.111هزار کار کرده .گیربکس و قدرت موتورش فوق العاده اس ولی سیستم تعلیقش جالب نیس.صداها زیاد به اتاق منتقل میشه.
1393/11/30
سلام.من یک آوانته اتومات سال85ازنمایندگی خریدم.اکنون به کیلومتر320هزار رسیده.تمام ایران وباهاش کشتم.مرتب توراه اصفهان-تهران میام.واقعاعالیه
تاحالاغیرازیک رادیاتورخرج دیگری نداشته/همین حالاهم توگردنه کرکس اتوبان نطنزتا185کیلومترسرعت میره.که حتی سوناتاهای2009 هم بهش نمیرسند
1395/3/19
بزرگوار شما ماشینت برون چکار سوناتا 2009-2010 داری نمی گم سوناتا بهترین و فلان و فلان فقط این بدون سوناتا پدال گاز که فشار میدی تا180 کیلو رسید تازه مرحله دوم گاز دادن میرسه ( پدال گاز دو مرحله ای هستش)
اولین بار می شنوم که موتور 2000 از موتور 2400 ساخت یک شرکت بهتر باشه و 142 اسب از 178 اسب بیشتره!!!!!!!!!
1393/12/10
سلام
من مدل ۸۸ دستی اوانته گرفتم البته خیلی کم کار و فوق العاده تمیز
این ماشین محشره
خیلی باکلاس و راحته
و شتابشم ک حرف نداره
تو رنج ۵۰ تا۶۰ میلیون بهترین گزینس
1393/12/17
هر چقدر هم خوب باشه به پای مزدا۳ و مگان نمیرسه... آمریکا. اروپا. ژاپن و دیگر هیچ
1393/12/19
اولا که مگان و مزدا در مدل های مشابه یعنی همسن حداقل 10 ، 15 درصد گرونتر هستند مگه منظورتون مگان 1600 باشه که اون زیاد با تندر 90 از نظر فنی فرقی نداره و توانایی های حرکتیش قابل مقایسه با اوانته نیست. این خودش یه مزیت بزرگه اوانته که یه ماشین در حدود همون سطح رو چند میلیون ارزونتر میخرید. نکته ی بعدی اینکه استهلاک و هزینه نگهداری اوانته خیلی کمتره ، مزدا 3 هم خشک و اسپرته هر چند هندلینگش و آپشن هاش بیشتره ولی گرونتره و خشک تر و قطعاتش هم گرونتره. مگان هم کند تره و لوازمش و خودش گرونتره و استهلاکش هم بالاتره. اگه منظورتون از اروپا آلمانه قبول ولی فرانسه الان از کره جلو تر نیست. تو انتخاب خودروی سال 2015 امریکای شمالی هیوندای جنسیس سوم شد و فرانسوی ها که اصلا کاندید خاصی نشدند و نمیاینده ژاپن هم پایین تر از نماینده امریکا و آلمان و کره قرار گرفت. البته ژاپن هم تو امریکا خوب میفروشه ولی به نسبت قدمت و سابقه ی کم هیوندای باید بگیم هیوندای خوب تونسته بازار برای خودش باز کنه اونجا. خودروساز های روسیه هم اروپایی محسوب میشند یعنی اون ها هم از کره بالا ترند؟! فرانسه یه زمانی از ژاپن هم برتر بود ولی الان از کره پایین تره.
1393/12/19
راستی اینم یه نگاه بنداز علی جون تو لیست ده برند اول دنیا فرانسه جایی نداره . کره هنوز به المان و ژاپن نرسیده قبول ( البته در برخی مدل ها مثل سدان و هاچ بک خیلی به ژاپن نزدیکه و داره به شدت رقابت نزدیک میکنه، تو شاسی بلند ها ی واقعی ( نه شهری ) خیلی عقبه ) ولی دیگه اینکه بگی فقط اروپا یعنی فرانسه و روسیه و همه از هیوندای بالاترند دیگه تخریبه هیونداست
http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=937
1393/12/20
ماشین فوق العاده ای هست من 1 سال کارکردهشم دارم فوق العاده نرم پرشتاب . از پارسال تا الان خرح برام نتراشیده اصلا . من بین این و ماکسیما و مگان و مزدا 3 اینو انتخاب کردم چون ماکسیما تعادل سر پیچ خوبی نداره بخاطر اکسل عقب یک تیکش و مزدا 3 دزدخوره بخاطر نداشتن ایمبولایزر و خشکه . مگانم که فقط نرم و با امنیته و گرنه مفت نمیارزه تنبل و پر استهلاک .
1394/1/4
این خودروی بد قواره برای ال۹۰ هم نمیتونه شاخ بشه.... مگان و مزدا۳ فروش بالایی در دنیا داشته اند... کره جنوبی از آمریکا و اروپا تقلید میکنه.... کره در حالحاضر داره محصولات رنوی فرانسه را مونتاژ مکنه بنام رنو سامسونگ... در ضمن پیشنهاد میکنم نگاهی به لیست خودروهای سال اروپا بیندازید... اقتصاد دنیا در دستان آمریکا؛ آلمان؛ انگلیس؛ فرانسه و ژاپن میباشد خودروهای کره ای در باید با چینی مقایسه کرد چون فقط تقلید میکنند
1394/1/5
شما یکم مطالعه کنید بعد نظر بدید بد نیست ها. خودتون میگید خودروی سال اروپا.!! خوب بازار هدف کره اروپا نبوده در سال های گذشته. بازار هدفش امریکا بوده که خیلی هم موفق شده. معمولا یه خودروی اروپایی خودروی سال اروپا میشه.! شما برید 10 خودروی پر فروش سدان امریکا رو نگاه کنید ببینید فرانسه کجاست.! اصلا پژو رو نصف بیشتر مردم امریکا اسمش هم نشنیدند.! انگلیس هم که بیشتر خودروسازهاش از ام جی تا جگوار و روور ورشکست شدند و به هند و چین فروخته شدند.! امریکا غول مصرفه . تو لیست ده خودروی پر فروش همیشه نام های ژاپنی کره ای و امریکایی هست و فرانسه اونجا هیچ جایی نداره. شما برید با همون تندر 90 خوش باشید و فکر کنید چون یک محصول اروپاییه از هیوندای سنتنیال هم بالاتره.! بعد شما از کجا گفتید اوانته برای تندر 90 نمیتونه شاخ بشه؟! زیباتر نیست؟ قویتر نیست؟ نرمتر نیست؟ با کیفیت تر نیست؟ واقعا که تعصب چشم رو کور میکنه. من نمیگم هیوندای برند شماره یک دنیاست ولی این جمله ی شما از یک تعصب کور ناشی شده. بریدمطالعه کنید . وقتی بچه بودم روی برند های امریکایی مثل پونتیاک تعصب داشتم و نمیخواستم قبول کنم که برند های ژاپنی اون رو زمین زدند ولی بعد از ورشکستگیش و کمی مطالعه فهمدیم که نباید روی برند تعصب داشت. شما هم کمی بیشتر مطالعه کنید. ممنون.
1394/1/5
اگه اقتصاد اول بودن دلیل بر خودروسازی برتره باید بگم چین الان اقتصاد اول دنیاست و درنتیجه با منطق شما خودروهای چینی از همه ی خودروهای جهان ائم از المانی و ایتالیایی و ژاپنی و .. بالاتر هستند.! آیا اینطوریه؟ شما میدونید الانترای جدید یکی از پر فروش ترین محصولات جهان در سگمنت خودش بوده؟ ضمنا کرولا فروشش از مزدا 3 و مگان و همه ی خودروهای این ردیف خیلی خیلی بالاتره. فرانسه کشوریه که وقتی به زور امریکا ایران رو تحریم کرد پژو کلی کارمندش رو مجبور شد اخراج کنه. یعنی بازار محدود ایران برای فرانسه یه عامل موفقیت بوده دیگه خودتون برید تا آخرش.! اینکه فرانسه یه زمانی بسیار برتر از کره بوده 100 درصد درسته. ولی اگه اطلاعاتتون رو به روز کنید الان کره حرف هایی زیادی برای گفتن داره. من هرگز ادعا نمیکنم که هیوندای بهترین برنده ولی شما که میگید امریکا اروپا ژاپن و دیگر هیچ میشه توضیح بدید چرااین همه سوناتا و الانترا و اپتیما در خود امریکا توسط امریکایی ها خریداری شده؟! ( یه سرچ بزنید تعدادش کم نیست ) تازه در حال کسب اعتبار برند هستند و چون برندشون جدید تر از تویوتا و مزدا و .. است کارشون برای فروش سخت تره وگرنه چه بسا فروششون از ژاپنی ها هم بالا میزد ( فرانسه که توان رقابت نداره اونجا اصلا ) . رو یه برند اون هم از کشوری دیگه تعصب نداشته باشیم. من وقتی از هیوندای تعریف میکنم نه تنها باعث افتخارم نیست بلکه از خودم به عنوان یه ایرانی خجالت میکشم که چرا ایران که خودرو سازیش رو همزمان ( و حتی کمی زودتر ) از کره شروع کرد اینقدر از این چشم بادومی ا عقب افتاده، شایدشما هم برای همین ترجیه میدید واقعیت رو نپذیرید و بخواید به خودتون تلقین کنید که فقط آلمان و امریکا که مخترعین خودرو بودند میتوند موفق باشند نه یه کشور با صنعت نوپا.! ولی چه من و شما خوشمون بیاد چه نیاد یه زمانی ژاپن اومد و برای اروپا و امریکا شاخ شد و خیلی ها در کمال ناباوری دیدند که ژاپن ازشون جلو زد ، الان هم کره داره این کارو با خیلی برند ها میکنه ، چین هم نفر بعدیه. اگه 10 سال بعد خودروهای چینی تو اروپا و امریکا مورد استقبال قرار نگرفتند هر چی دوست داشتید بگید . بابت پرچونگیم میبخشید.
1394/2/7
منم اصلا با کره ای ها حال نمی کنم و اونا رو فقط یه کم بالاتر از چینیا می بینم
ادعای زیادی درباره مسائل فنی ندارم ولی دیگه چون بحث سلیقه ایه قیافه و قواره ال90 برای کسی که هیچی نمی دونه هم خیلی عقب مونده ست
1394/5/3
ما که ما هر چی 4سیلندر کورس انداختیم سوسکش کردیم حتی مزدا3.
1394/1/5
بنظر من شما خیلی به کره جنوبی تعصب دارید... این تعصب بخاطر اینکه آوانته دارید طبیعی نیست.خودروی قبلی من ال۹۰ بود دور حال حاضر مزدا۳ دارم البته اتاق قدیم.... مهمترین فاکتور من برای انتخاب خودرو کیفیت میباشد بطور مثال از خودرو جک جی ۵ خوشم میاد یا کیا سراتو ولی هیچ وقت پولم را خرج خودروهای پنج سال کارکرد چین و کره نمیکنم..... در ضمن این یک واقعیت است در مورد کشور مورد تعصب شما.... آمریکا اروپا ژاپن و دیگر هیچ
1394/1/5
خوب به نظر میاد بحث با شما بی فایدست دوست من چون در مقابل ده ها خط منطق ، آمار ، دلیل و سوال من هیچ جوابی ندادید و صرفا به تکرار جمله ی اول خودتون بسنده کردید. همین الان هم که اعتراف کردید که تابحال اوانته نداشتید و احتمالا اصلا سوارش هم نشدید.! پس چطور فهمیدید که کیفیت و سواریش از تندر 90بدتره.؟ من عموم تندر 90 داره و بارها هم سوارش شدم و حتی باهاش رانندگی کردم. از هیچ نظر به خوبی اوانته نیست. نه طراحی داخلی و خارجی نه کیفیت سواری نه شتاب نه نرمی و نه هیچ چیز دیگه.! این شمایید که تعصب دارید چون دقیقا روی دو خودرویی که داشتید و دارید و کشورهای تولید کنندش ( تندر فرانسه و مزدای ژاپن ) تعصب دارید در صورتیکه من هرگز مثل شما نگفتم کره ودیگر هیچ!!! پس کاملا مشخصه که کی تعصب داره دوست عزیز.همین الان اوانته های موجود خیلیشون 5 سال کارکرده هستند و حتی قدیمی تر و شما میبینید که 99 درصد در سلامت کامل به سر میبرند. پس چطور میگید نمیشه به 5 ساله ی اوانت هاعتماد کرد و چطور چین و کره رو در یک سطح و کل اروپا رو در یک سطح میدونید. یعنی لادا و ب ام وه هر دو در یک سطح و هر دو بالاتر از کره هستند؟! من در مورد کشور کره هم توضیح دادم ولی شما درست نخوندینش. هر وقت همه ی سوال ها و منطق من رو در پست قبلی با منطق و دلیل پاسخ دادید بحث رو ادامه میدیم وگرنه نوشتن من بی فایدست .ضمنا من هیچ جا ننوشتم تندر یا مزدا بی کیفیت هستند . گفتم جمله ی ژاپن و اروپا و دیگر هیچ حرف غلطیه و بسیار بچه گانست. و اینکه اوانته از تندر بدتره صحبت خنده داریه.! نگفتم ژاپن خودروساز بدیه یا کره از ژاپن و المان جلو تره. دقیق پست هام رو بخونید اگه منطقی دارید در مقابلش بفرمایید. سَفسَطه کردن کار درستی نیست. موفق باشید.
1394/2/5
نظر شخصی من درباره مقایسه آوانته و مگان اتومات :
اوانته شتاب بیشتری داره و کم استهلاکتره شتاب اعلامی اوانته اتومات 10.5 و مگان 11.1
مگان هرچند نسبت به خودروهای امروزی زیبا محصوب نمیشه ولی از اوانته طراحی بروزتری داره مخصوصا از نظر طراحی داخلی از اوانته خیلی بهتره - مگان امکانات خیلی بیشتری داره که شامل : سیستم تهویه مطبوع اتومات - کارت هوشمند - دکمه استارت - پرده شیشه عقب و جانبی - سنسور باران - سنسور نور - کامپیوتر سفری کاملتر - پاورویندوز - رینگ المینیومی 16 در برابر رینگ فولادی اوانته با قالپاق - مگان ایمنی بیشتری داره - فرمان مگان الکترونیکیه و خیلی نرمه که با افزایش سرعت سفت میشه - مگان ترمز بهتر و سواری نرمتری داره که در کنار این نرمی هندلینگ خیلی خوبی هم داره - گیریبکس مگان تیپ ترونیکه ولی اوانته خیر - مگان از اوانته جادار تره فاصله محوری در اوانته 2610 و در مگان 2690 میلی متره که یعنی 8 سانتی متر فضای پای بیشتر برای سرنشینهای عقب مگان که قابل توجهه
1394/2/5
البته صحبت های احمد آقا درسته ولی چند نکته من اضافه کنم
1- مگان از اونته گرونتره این یعنی همون رینگ اسپرت و پاور ویندوز و پرده و تهویه اتومات و .. میشه با همون اختلاف قیمت برای اوانته نصب کرد ( همه آپشن ها نه ولی خیلی هاشو میشه)
2- این اختلافات آپشن در مورد مگان اتومات 2000 و اوانته اتومات وجود داره ولی در مورد مگان دنده ای 1600 و اونته دنده ای 2000 که یک قیمت هستند برتری با اوانته است چرا که آپشن ها تفاوت چندانی ندارند و در عوض شتاب و قدرت قابل مقایسه نیست ( در واقع به نظر من در مورد دنده ای برتری با اوانته و در مورد اتومات برتری با مگانه )
به نظر بنده ی حقیر ترمز ها و هندلینگ و سواری اوانته چیزی از مگان کم نداره ولی صدای داخل مگان کمتره
بقیه صحبت ها در مورد استهلاک کمتر اوانته و طراحی داخلی بهتر مگان هم موافقم.
1394/2/11
اينكه جنتو و آوانته رو به يك چشم از نظر طراحي ديديد يه كم بي انصافيه
1394/2/12
درسته امكانات مگان از آوانته بيشتره ولي سواري نرمي كه آوانته داره با سواري خشك مگان قابل مقايسه نيست.
1394/2/12
دوست عزیز مگان سواریش خشکه!؟ اولین باره همچین چیزی میشنوم! اتفاقا کاملا برعکسه! مگان کاملا سواری نرمتری نسبت به اوانته داره! همین مقاله رو هم بخونید کاملا به این مطلب اشاره کرده :
در یک جمله‌ی کوتاه می‌توان گفت آوانته خودروی چندان نرمی نیست! البته سیستم تعلیق خشک و سواری آزار دهنده هم نبوده و مثلاً در مقایسه با خودروهای اسپرتی همچون سراتو کوپ و مزدا 3 کمی نرم‌تر است اما با توجه به ذات اسپرت این خودروها و در مقایسه با زانتیا و مگان باید گفت آوانته خودروی خیلی نرمی به حساب نمی‌آید.
همونطور که میبینید با جمله شما درباره نرمی 2 خودرو کاملا در تضاده!
1394/2/13
دوست عزيز من هر دو ماشين رو داشتم اول آوانته داشتم فروختم مگان خريدم به دو هفته هم نرسيد كه فروختمش دوباره يه آوانته خريدم لازمه بگم مگان هم صفر بود و اتوماتيك واقعا گريبكسش نسبت به اوانته تاخير داره و از نظر من كه هر دو رو داشتم اوانته واقعا نرم تره.
1394/2/13
نظرتون محترم ولی با توجه به تجربه خودم از هر 2 خودرو و تمام مقالاتی که درباره این دو خودرو خوندم ازجمله همین مقاله که نرمی سواری این دو خودرو رو مقایسه کرده، مگان کاملا سواری نرمتری نسبت به اوانته داره! اوانته نسبت به مزدا 3 و سراتو که خودروهای اسپرت و خشکین نرم محسوب میشه نه مگان که معروفه به نرمی! زیبایی یه خودرو میتونه سلیقه ای باشه ولی نه دیگه نرمی سواری!
1394/2/13
تجربه شخصي منه كه بعد از ١٥٠٠٠٠ هزار كيلومتر با آوانته داشتم كه همون تجربه با مگان فقط ١٠٠٠ كيلومتر بود يه مسافرت كه بهد از سفر فروختمش رفت اميدوارم شما هم مثل من تجربه اين ١٥٠٠٠٠رو داشته باشين و همون تجربه كوتاه مدت و خشك مگان رو داشته باشين.
1394/2/13
خیر بنده تجربه ای برعکس شما دارم! نزدیک 2 ساله مگان دارم و برای همین شنیدن اینکه مگان خشکه برام خنده داره! مثل اینکه بگین مزدا 3 سواری نرمی داره! خشک بودن اوانته نسبت به مگان صرفا نظر شخصی من نیست همین مقاله رو هم بخونید به وضوح به این مطلب اشاره کرده! مقاله ها برای همین نوشته میشن که بیطرفانه درباره یک ماشین نظر میدن حالا یسری از مطالبش ممکنه به مذاق دارندگان اون خودرو خوش نیاد ولی خب واقعیته!
1394/2/14
دوست عزيز قرار نيست به مذاق كسي خوش بيايد ولي من زماني ميتونم در مورد دو خودرو نظر بدم كه حداقل مدتي تجرببه رانندگي باهاشون داشته باشم من هم چون از مگان خيلي تعريف ميكردن اوانته رو فروختم رفتم مگان خريدم ولي بعد از ١٠٠٠ كيلومتر ديدم اشتبا كردم و دوباره آوانته خريدم.ولي قطعا نظرات باهم تفاوت داره.ولي به نظر من مبنا بر اينه كه تجربه سواري هر دو خودرو رو داشته باشيم.نه اينكه چون من الان آوانته دارم و يا شما مگان داريد فقط بگيم همين و ديگه هيچ.آوانته از نظر امكانات از مگان اتوماتيك عقب تره ولي از نظر گريبكس اتوماتيك جلوتره همين رو بگم كه در مگان كه من داشتم براي رفتن از n به d بايد دكمه كلاچ رو گرفت در حالي كه در اوانته لازم نيست كه من از متخصص پرسيدم گفتن گريبكس اوانته يه پله بالاتره.در مورد نرمي هم لطفا بيشتر سوال كنيد.ولي بازم ميگم نظر شخصي من اينه بعد از راندن هر دو خودرو البته مگان دوتا برتري ديگه هم علاوه بر امكانات داره ١.فضاي عقبش بيشتر براي سرنشينان عقب ٢.ارتفاعش بالاتره ولي از نظر گريبكس و نرمي وقعا بدون هيچ غرضي اوانته سر تره.
1394/2/14
دوست عزیز من یک سوال از شما دارم
همین مقاله بالارو مطالعه فرمودید؟
درباره نرمی سواری آوانته و مگان چی گفته!؟
بحث ما بر سر نرمی سواری این دو ماشین بود نه گیریبکس!!! اگه دوست داشته باشین میتونیم خیلی راحت در همه ضمینه ها این دو خودرو رو با هم مقایسه کنیم
ایمنی - شتاب - کشش - فرمان - ترمز - هندلینگ - سیستم تعلیق - نرمی سواری - امکانات - زیبایی طراحی داخلی و خارجی - فضای سرنشینها - عایق بندی صدا و ...
ولی بحثهارو قاطی نکنیم!
بنده به شما گفتم تجربه هر دو خودرو رو دارم (مگان بیشتر) مشکل کجاست!؟ مگان کاملا سواری نرمتری نسبت به اوانته داره و در تمامی مقاله های مقایسه ای بین این دو خودرو هم بر عکس صحبت شما مگان رو ماشین نرمتری دونستن! نه من که مگان دارم نه شما که اوانته دارین! مجلات ماشینی که این 2 ماشین رو مقایسه کردن مگان رو نرمتر دونستن
1395/4/17
دوست عزیز آقا حمید، احتمال داره درست باشه این موضوع، چون نگهداری صاحب قبلی خیلی موثره، با ماشین باید مدارا کرد و ماشین بلد بود، خوصا ماشین خارجی که به سرویس دوره ای حساسه
1394/2/17
درسته که داشبوردش قشنگ نیست ولی همین عکسارو نگا کنید همین ماشین طبق چیزی که تو مقاله نوشته 5 سالشه. بعد 5 سال داشبورد و فرمون و تو دری هاش و .. عین روز اولش سالم سالم مونده . پس هیوندای همچینم بی کیفیت نیست.
1394/2/26
آوانته ماشین فوق العاده نرم و کم اصطحلاکی می باشد من مدل 91 دنده ای داشتم فروختم مگان خریدم در عرض 24 ساعت مگان پر سروصدا از لحاظ (صدای آزاردهنده موتور -صدای داشبورد و درب ها-صدای تعویض دنده ها) را فروختم و مجددا آوانته اتومات خریدم تنها برتری مگان ترمزهای ان است .
1394/3/1
منم همینو میگم من هم آوانته دارم و هم مگان داشتم.ولی دوستان نمی پذیرن.
1396/7/26
منظور وحیدجان کم استهلاک بود
ضمنا اینم بگم آوانته دنده ای خیلی حالش بیشتره تا اتومات ، مگر برای مصرف توشهری و ترافیک های سنگین که مسلما تو این حالت مشکل ضعیف بودن صفحه کلاچ دیگه منتفی میشه
1394/3/14
من ۷ ساله آوانته دارم و باید بگم شتابش واقعا عالیه. بارها شده با مزدا ۳ جدید و یا حتی ماکسیمای اتوماتیک مسابقه دادم و در کمال تعجب رانندهاشون بردمشون. بعد از مسابقه میگفتن آقا به این ماشین نمیومد این شتاب ! نرمیش هم عالیه بخصوص اگر لاستیک ۲۰۵ زیرش بندازید. فقط هندلینگش سر پیچا خیلی خوب نیست.
1395/4/1
جایی نگی این حرفو که با آوانته مزدا و ماکسیما رو تو سرعت بردی...شتاب اولیه مزدا و ماکسیما قورت میده آوانته رو دیگه چه برسه به سرعت تو جاده صاف.شاید شما راننده ی خوبی هستی یا اونایی که باهات مسابقه دادن ضعیف بودن.این بحثش جداست.اما جنازه مزدا و ماکسیما هم آوانته رو میندازه تو آیینه وسط
1396/2/4
دوست عزیز من شتاب ماکسیمای اتوماتیک ۸.۴ ثانیه و آوانته ۹.۱ در شرایط استاندارد است. حالا اگر دو نفر تو ماکسیما بشینند به راحتی میشه با یک نفر تو آوانته گرفتشون. مزدا هم که دقیقا شتابش و قدرتش با آوانته یکیه (۲ اسب بیشتر!) از شما که مطالب خودرو رو مطالعه میکنید بعیده چنین نظر بدید. در مورد رانندگی باید بگم صحبت شما درسته. ۱۸ سال پیش زمانی که دوربین کنترل سرعت نبود با پراید هاچ بک ۷۴ کره ای، جاده هراز رو تو ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه برگشتم. آمل تا بابایی تو ظهر زمستون. البته الان خدا رو شکر با امکانات و هوشیاری پلیس راهدار جاده با پورشه هم نمیشه این کارو کرد.
1396/4/25
اين دوستاني كه ميگن شتاب ماكسيما ٨/٤ يا مزدا فلانه.. تو گوگل سرچ زدن مشخصات فني ماشينارو حفظ كردن مطمعنا پشت اوانته دنده اي نشستن
1394/3/30
از همه دوستان بابت نظرات و اطلاعات مفیدشون ،ممنون
میخواستم به نتیجه برسم که رسیدم آوانته بخرم
فقط می خوام بدونم حدود45میلیون آوانته سالم گیرم میاد؟
1394/4/27
با سلام خدمت دوستان.برای من خیلی جالبه که پلیس ایران برای انتخاب خودروی پلیس هیچ وقت آوانته را مورد بررسی قرار نداد . سوال من اینه برای ناوگان پلیس ظاهر خودرو مهمه یا کارایی خودرو . تا آنجایی که من اطلاع دارم برای انتخاب خودروی پلیس چند کارشناس خودرو را از قبیل هندلینگ کیفیت ترمز ایمنی سرعت و شتاب مورد بررسی قرار میدهند تا خودرو پلیس انتخاب شود.حال قضاوت باشماست
1394/5/11
نه آقا فقط این فاکتورها نیست . سیاست های تولید کننده و ارگان دولتی و قرار داد ها و خیلی موارد دیگه هم مهمه . مثلا اوانته تو چین سالها از موفق ترین تاکسی ها بوده و تو خیلی کشورهای دیگه نبوده ، یا مثلا ب ام وه تو یه سری کشورها تو سازمان پلیسه و تو خیلی کشورها نیست . این بستگی به خیلی چیزها داره ، که مهم ترینش قرار داد فی مابین ارگان دولتی و تولید کنندست.
1395/1/3
من یه آوانته دنده ای دارم سال 89 صفر خریدم 110 هزار تا کارکرده فقط یک بار فیلتر بنزین و تسمه تایم و تسمه دینام عوض کردم واسش و دیگر هیچ فقط گاز دادم . موتور بسیار قوی و پر شتاب و نرم و امنیت و هندلینگ عالی ولی ظاهر داشبورد قدیمی . با آشغالهای تولید داخل مقایسه نکنید چون همشون رو داشتم.
1395/1/12
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
من در حال حاضر سمند دارم و قصد داشتم عوض کنم و دنا بگیرم
اما با کمی پرس و جو دیدم که میتونم آوانته هم بگیرم
بنظر شما خرید یک دنا صفر کیلومتر منطقی تر هست یا آوانته دست دوم؟
در ضمن این رو هم بگم از لحاظ شکل ظاهری و امکانات هیچ مشکلی با آوانته ندارم.
1395/1/13
خوب اگه با قیافه و امکانات مشکل نداری چی بهتر از این
به مگان پرخرج و جنتو بی کیفیت و زانتیای قدیمی و پرمصرف و کرولای بی امکانات هم فکر نکن. من به اوانته تعصب ندارم ولی چند وقت بود تحقیق می کردم بهتر از این نمی تونی پیدا کنی فقط اگه می خوای شک داشته باشی باید بین اوانته و مزدا3 قدیم شک داشته باشی
1395/2/25
لطفا فیلم بررسی آوانته رو که صد شرف داره به اسباب بازی های الان رو تو سایتتون قرار بدین.
موافقا و آوانته دوستا ++++++
1395/3/2
دوست عزیز شما رسما گند زدین به آوانته!!!!!بنده الآن آوانته دارم و خیییییییییییییییییییییییییییلی هم راضی هستم.نکنه شما دارید این ماشینو با النترا و ماشین های امروزی مقایسه میکنید؟؟؟؟این ماشین تو زمان خودش خیلی هم لوکس بوده و الان برای این رنج قیمت خیلی از ماشین های دیگر بهتر است!!!!
1395/3/6
سلام.من هم یک آوانته مدل 89 اتوماتیک خریدم 69 میلیون .واقعا نرم وبی سروصداس.فقط تسمه تایم ولنت ترمز و روغن براش عوض کردم.هیچ خرجی نداره.سرعت وشتابش حرف نداره .البته بگم دراین رنج قیمتی .من مگان نداشتم ولی چندتا از دوستانم دارن و زیادراضی نیستن.من کروز کنترل و دوربین عقب وسیستم پایونیر روش نصب کردم وراضیم.حیف که آپشن کم داره وگرنه از ماشینهای صفر 150 میلیونی هم بهتره.
1395/3/17
سلام دوستان
شنیدین میگن 206 ماشینیه که بقیه نمیفهمن آدم پولداری هستی یا فقیر؟
فکر کنم آوانته هم یه همچین ماشینیه.
بعععععله اینه آوانته
1395/7/27
اوانته دنده ای شتاب ۹/۲ داره پس خوب از خجالت مزدا در میاد ولی اگه اتومات باشه جا میمونه
1396/5/12
دوست عزیز شما کلیپای شتاب آوانته رو مشاهده کن.شتاب آوانته دنده ای۷.۵وشتاب اتوماتش۹.۱
1395/9/19
سلام دوستان من 4سال اونته داشتم میخام کل تاریخچه شو به واقعیت بگم،اولا اینکه رینگ اسپورت تو کل ایران نیست براش مگر اینکه بسازی براش،سواری بسیار راحت واسه راننده و سرنشین داره که تو مسافت های طولانی اصلا خستگی نداره،دنده 1شصت تا سرعت 2صدو ده تا 3صدو شصت تا 4دویست تا 5به راحتی دویست و بیست تا،مزدا 3تو شتاب صفر تا 100میگیره اونته رو ولی صد به بالا اونته راحت میزنه جلو،ماکسیما چه تو شتاب چه سرعت راحت اونته رو میگیره بعد با زانتیا اونته راحت زانتیا و میگیره و با بی ام دبیلیو 318تو دور نهایی باهم میره جلو نزنه عقب نمیوفته،بنده با تمامی این خودرو ها که همگی فامیل بودن و دور موتور و تا لحظه قطع میکشوندیم،پس حرف الکی نیست،میریم سراغ معایب اگر کارکرد اونته بالای 200هزار بره خیلی خرجش بالا میره از جمله برخی سنسور ها و بلبرینگ چرخ ها و شاید برای بعضی ها مشکل موتور،موقعی که میخای بفروشی اصلا خریدار نداره فقط کسانی که قبلا اونته داشتن شاید بیان بخرن یعنی اگر ماشین 50میلیون قیمت کارشناسی باشه 40ملیون بخرن خوشحال میشی،بعد ماشین خیلی قدیمی شده یعنی داره سرنوشت دوو سیلو اسپرو یا النترا قدیم دچار میشه و کم کم از خاطرات میره باین محصولات جدید.اگر قصد خرید دارید که تا اخر عمرتون نگه دارید دردحد صفرشو 60ملیون بخرید ضرر نکردید فقط در صورتی که قید پول و بزنید،خیلی بده چند ماه واسه خودروتون اگهی بدید کسی زنگ هم نزنه اخر دلال ب قیمت مفت مجبور بشی بفروشی،اونایی که دارشتن میدونن چی میگم،یا علی
1396/7/26
سلام
من آوانته مدل 85 دارم تا الان 100 هزار تا کار کرده فقط این رو بگم برای کسی که میخواد ماشینی بخره که تا 5 سال براش خرج نداشته باشه یدونه آوانته با همین مشخصات بخره ، تنها اشکال این ماشین اینه که اولا تفاوت ضریب دنده یک تا دو گیربکس این ماشین تفاوت زیادی داره و اکثرا تو سرعت های ترافیکی نیمه سنگین باید با یک حرکت کنی ثانیا به همین دلیل قدرت زیاد موتور آوانته ، کسی که تو این مسئله رعایت نکنه خیلی زود باید دیسک و صفحه کلاچ رو عوض کنه ، ثالثا موتور این ماشین با بنزین سوپر و یا یورو 8 خیلی شنگول کار میکنه و با بنزین معمولی تقریبا تنبل میشه خلاصه اینکه بغیر از این چند تا مورد علاوه بر تمام حسنات گفته شده آقا جمال تاکید میکنم داخل کابین این ماشین فوق العاده بی سر و صداست و عمرا هیچ خودرویی با این رنج قیمتی به گرد آوانته نمیرسه
دم همتون گرم خیرشو ببینین .
1395/11/21
من دو سال مگان ۲۰۰۰ اتومات داشتم.الان هم سه ماهه که آوانته دنده دارم.به نظر من آوانته از مگان نرمتر و پرشتاب تره.مگان ابهت بیشتری داره ولی برا استفاده و راحتی آوانته خیلی بهتره.صدای مگان زیاد توی کابین میاد و خشکتر به نظر میرسه.در مجموع به نظر من که هر دو رو داشتم آوانته ارزش خرید بیشتری نسبت به مگان داره
1396/5/18
سلام خدمت همه اعضای سایت
دوستان من پژو دارم 405باهاش کار میکنم میخواستم عوض کنم،
دوستانی که هیوانی اوانتا یا ورنا سوارشدن نظر بدن کدوم بخرم یا مزدا،
ممنون میشم راهنمایی کنین کدوم کم خرجتره و بهتره
1396/5/18
سلام مجدد دوستان در مورد مزدا هم نظری بدین مزدا 323و اینکه اخرین مدل مزدا 323چه سالی هست
1396/9/26
عموی من داره . اگه سالمش رو می خوای باید بالای۴۰میلیون پول بدی آخرین مدلم مدل۸۸می باشد
1397/3/23
فروردین 1396
1396/12/22
اوانته تو رنج قیمتی خودش عالیه مدل88دارم با150تا کارکرد همه چیزش فابریکه به غیر از تسمه تایم و فیلتر ولی قبل این پارس صفری داشتم تو کیلومتر25تا مجبور شدم جلو بندی عوض کنم بنده تو ماشین خیلی وسواسم تو دو سال هفتا ماشین عوض کردم آخرش با تحقیق تو این سایتا اقدام به خرید اوانته کردم دو سالم هست ارش استفاده میکنم ارش خیلی راضیم اگه دوس دارین تو وقت وهزینتون صرفه جویی کنین تو خریدش شک نکنیم ولی خواستین باشه ماشین سالمی باشه از لحاظ شتاب و راه رفتنم با هر ماشین چهار سیلندری می تونین کل بیندازین ولی با دنده دستیش
1397/1/21
سلام
منم قصد خرید آوانته رو دارم. منتهی بین انتخاب اتومات و دنده دستی موندم، نه از راحتی اتومات میتونم بگذرم و نه از شتاب بیشتر و قیمت پایینتر دنده دستی
بنظرتون تو رنج قیمت ۴۵-۵۰ تومن میشه یدون بیخرج کم کارکرد تروتمیز ( ترجیها مدل بالا) پیدا کرد؟
1397/3/8
الان بهترین گزینه اوانته است به خاطر قیمت دلار ویورو
1397/3/20
سلام من از سال ۸۶ اوناه دارم ماشین بسیار بسبار خوبی هست ولی آپشن خاصی نداره کیفیت رنگ مثل تمام محصولات کرمان موتور پایین هست سیستم ترمزش خیلی بده بخصوص در شرایط ترمز شدید
اما محاسنش هر وقت بیرون میرم یکی میپرسه قصد فروش دارم از تعویض روغنی گرفته تا متصدی پمپ بنزین حتی خیلی وقتها به شیشه ماشین زدن فکر کردم ادرس میخوان یا تقاضا کمک دارن ولی پرسیدن قصد فروش دارین
شما با ۴۰-۵۰ میلیون سوار برند هیوندا هستید واقعا" کلاس داره قیافش از جلو شبیه بی ام و هست از عقب شبیه بنز
خیلی خیلی ماشین کم خرجی هست خر داشتی خرجش بیشتر بود
رخ ماشین عالی هست ماشین عروس من سال ۸۹ و برادرم سال ۹۱ بود
ولی قدیمی شده ولی خیلی از ماشین های سایپا و ایران خودرو که قطعات چینی دارن بهتره من ازش راضی هستم جنازش از ماشین صفر ایرانی بهتره
این نظر را خدا وکیلی دادم همش والله از روی واقعیت هست خواستید بخرید شک نکنید بخصوص تمیزشو از نظر فنی
من ۲۲۰ هزار تا باهاش رفتم یکبار هم منو جا نگذاشته جز برای بنزین کع فراموشی خودم دلیلش بوده
1397/6/25
من آوانته اتومات دارم و خیلی ازش راضیم . شتاب و نرمیش هم خوبه. ولی قبل از اینکه این ماشین رو بخرم سوار یه کرولا اتومات شدم و بعد سوار یه آوانته دنده ای و از همون لحظه ای که سوار شدم و پدال گاز رو زیر پام فشار دادم عاشق این ماشین شدم.
به نسبت قیمتش ماشین عالیه