موضوعات داغ

کمری با چهره جدید

عکس مطلب اول
بروزرسانی در 12 مردادماه: در زمان نگارش این مقاله، کمری جدید پیش فروش شده بود ولی هنوز مشخص نبود که کدام نسخه از کمری 2015 وارد بازار خواهد شد. حال با مشخص و نزدیک شدن به تحویل این خودرو، ایرتویا اعلام کرده که نسخه آمریکایی آن به بازار خواهد آمد و لذا مقاله ای جداگانه برای معرفی آن در سایت قرار گرفته که می توانید برای آشنایی بیشتر با آن به این صفحه تویوتا کمری 2015 مراجعه کنید.

کمری با چهره جدید، به زودی در بازار ایران
کمری، محصول معروفی از تویوتا که همیشه جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات بازارهای بزرگ دنیا بوده است. این قاعده در ایران نیز استثناء نبوده و کمری از محصولات محبوب تویوتا در ایران محسوب می شود. زمانیکه نسل کنونی کمری در سال 2012 به بازار معرفی شد، بسیاری بر این عقیده بودند که دیگر کمری آن چهره جذاب نسل گذشته خود را ندارد و به آن ایراد وارد کردند ولی کیفیت و تکنولوژی کمری آنچنان بود که کماکان کمری توانست در فروش خود همانند گذشته به خوبی ظاهر شود.
در سال گذشته میلادی تویوتا مدل 2015 از کمری را دستخوش تغییراتی کرد با این تفاوت که برای بازار آمریکا مدلی کاملاً دگرگون شده را معرفی کرد و مدلی دیگر که فیس‌لیفتی از نسخه کنونی محسوب می‌شد، در روسیه رونمایی شد. به بازار ایران برمی‌گردیم، جاییکه ایرتویا در بخشنامه جدید خود خبر از ورود کمری با چهره جدید داده است ولی هنوز مشخص نیست مدلی که به بازار خواهد آمد مدل فیس‌لیفت شده‌ای است که در روسیه نمایش داده شده یا مدل آمریکایی آن است. البته اگر به بازارهای خلیج فارس نگاهی بیندازیم، احتمال ورود این خودرو با همان چهره روسی بیشتر است.
ورود اولین سری از مدل‌های 2015 این خودرو شاید بیش از 6 ماه طول بکشد و باید کمی بیشتر صبر کرد تا متوجه شویم دقیقاً چه خودرویی با چه چهره و سطح امکاناتی وارد بازار خواهد شد ولی حتی اگر هم همین مدل روسی وارد بازار ما شود، پتانسیل بالایی برای خودنمایی خواهد داشت.
در نمای جلوی این مدل کمی چراغ‌ها شبیه تویوتا آریون شده ولی با تغییراتی که در جلو پنجره و سپر جلو انجام شده، باعث شده که چهره‌ای بسیار زیباتر و متمایز نسبت به آن پیدا کند. همچنین در نمای عقب دیگر خبری از چهره کنونی کمری نیست و از نمای آریون برای این قسمت استفاده شده است.
درست است که چهره جدید کمری برای بازار ما کمی در ابهام است ولی موضوعی که قطعی و مشخص است پیشرانه این خودرو است که همانند نسل کنونی از مدل 4 سیلندر 2.5 لیتری خواهد بود و از این بابت می‌تواند کماکان پا به پای رقیب کره‌ای خود یعنی هیوندای سوناتا در بازار مبارزه کند.
فعلاً فروش این خودرو با پیش پرداخت 74 میلیون تومانی و سود مشارکت 30 درصدی در جریان است ولی هر آنچه باشد با حضور چهره جدید کمری، رقابت در این رده و سگمنت برای دیگر رقیبان کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی سخت‌تر از گذشته خواهد شد.
در صورت مشخص شدن چهره و مشخصات مدل جدید کمری در بازار ایران، در همین صفحه بروزرسانی خواهیم کرد.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد