موضوعات داغ

ام‌وی‌ام 550

عکس مطلب اول
امسال مدیران خودرو، نماینده محصولات ام‌وی‌ام در ایران، سال خوبی را پشت سر گذاشت و از محصولات مختلفی از جمله ام‌وی‌ام X33 با گیربکس CVT‌ و ام‌وی‌ام 315 جدید رونمایی کرد و بلافاصله بعد از آن این دو خودرو را روانه بازار کرد.
حال این شرکت محصول کاملاً جدیدی به نام ام‌وی‌ام 550 را نیز رونمایی کرده است. این خودرو که در کلاس سدان متوسط خانوادگی است، قرار است با دو گیربکس خودکار و دنده‌ای به بازار عرضه شود. مدیران خودرو اعلام کرده که برای این خودرو برنامه‌ای طولانی دارد و با وجود اینکه سال گذشته 21 هزار دستگاه از انواع خودرو را تولید کرد، ولی سال آینده قصد دارد تنها 21 هزار دستگاه از مدل 550 را روی خط تولید ببرد و جمعاً 70 هزار دستگاه را تولید کند.
اجازه دهید بیشتر در مورد این خودرو صحبت کنیم. چری ام‌وی‌ام 550 یا همان E5، از نظر ابعاد و اندازه کمی از جک J5 جمع و جور تر است و دقیقاً 4580 میلیمتر طول، 1760 میلیمتر عرض و 1483 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2600 میلیمتر است ولی باید گفت که اختلاف این دو بسیار اندک است و تقریباً به یک اندازه هستند. در حقیقت چری E5 روی پلتفرم ام‌وی‌ام A5 ساخته شده و از سال 2012 توسط این خودروساز چینی عرضه شده و حال بدون هیچ تغییر و یا فیس‌لیفتی برای حضور در بازار ایران آماده می‌شود.
اگر به سایت‌های مختلف خودرویی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که ام‌وی‌ام 550 تنها با دو پیشرانه 1.5 و 1.8 لیتری عرضه شده اما گویا مدیران خودرو نیاز بازار را به خوبی متوجه شده و برای مقابله با هموطنی‌های خود در بازار ایران پیشرانه 2 لیتری را انتخاب کرده است. این پیشرانه 4 سیلندر می‌تواند حداکثر 139 اسب‌بخار و 182 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند و حداکثر به سرعت 185 کیلومتر در ساعت برسد. حجم باک این چینی تازه وارد 50 لیتر است و وزن خالص آن 1360 کیلوگرم می‌باشد.
موضوع قابل توجه در مورد این خودرو استفاده از گیربکس CVT‌ در مدل خودکار (هفت دنده به صورت دستی) است. این نوع گیربکس قبل از استفاده روی این خودرو در تنها شاسی‌بلند مدیران خودرو یعنی X33 فیس‌لیفت نیز استفاده شده بود و حال ام‌وی‌ام 550 میزبان این نوع گیربکس است.


مدیران خودرو اعلام کرده که فروش و پیش فروش مدل 550 از اسفندماه آغاز می‌شود و قیمتی که برای مدل دنده‌ای در نظر گرفته 50 میلیون تومان و برای خودکار 57 میلیون تومان است. با این قیمت باید گفت که مدیران خودرو به جنگ هموطنی خود یعنی جک J5 اتوماتیک رفته و باید دید که تقابل این دو در رده ارزان قیمت‌ترین خودروهای خودکار بازار چگونه خواهد بود.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد