موضوعات داغ

تجربه رانندگی با میتسوبیشی لنسر، الماس آسیایی بازار ایران

16 بهمن 1393

عکس: مصطفی حسن‌بیگی

نوشته: سجاد حیدری

مقدمه

سگمنت سدان و ترجیحاً سدان اسپرت، کلاسی خاص و متفاوت و صد البته ویژه‌ترین کلاس در میان دیگر کلاس‌های صنعت خودرو با هدف قشر متوسط جامعه به شمار می‌رود که سهم قابل توجهی از تولید و فروش صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص داده است، سگمنتی خانوادگی، لوکس و اسپرت که هر کمپانی خودروسازی را مجبور به اختصاص بخش قابل توجهی از خط تولید و تحقیقات به این کلاس و ارائه بهترین‌های خود می‌کند. در میان شرکت‌های خودروسازی جهان هم، شرکت میتسوبیشی جزو یکی از برترین خودروسازان در این سگمنت به شمار می‌رود که با تولید مدل لنسر، یک خودروی لوکس و خانوادگی ولی در عین حال اسپرت را ارائه کرده که اغلب شرکت‌های خودروسازی در گردآوری این فاکتورها در کنار یکدیگر ناکام مانده‌اند. این محصول یعنی لنسر، حدود یک سالی می‌شود که توسط نمایندگی رسمی این کمپانی یعنی آرین‌موتور تنها در دو مدل 1.6 لیتری و 1.8 لیتری برای بازارهای ایران عرضه می‌شود که بازگشت لنسر در چهلمین سالگرد تولدش به ایران می‌تواند مقدمه خوبی برای موفقیت این برند در بازارهای داخلی باشد که با توجه به امکانات و بازه قیمتی آن در بازار داخلی رقیبی جدی برای دو هم وطن این خودرو یعنی تویوتا کرولا و هوندا سیویک به شمار می‌رود که چندی پیش ‌موفق به تست میدانی نسخه 1.8 لیتری میتسوبیشی لنسر شدیم.

چرا لنسر معروف است؟

لنسر در فرهنگ لغت زبان انگلیسی به معنای سوارکاران نیزه‌دار است که میتسوبیشی برای سدان اسپرت خود برگزیده است. میتسوبیشی لنسر جزو معدود اتومبیل‌هایی است که از سال 1973 تا کنون با بیش از 10 نسل تجربه تغییر در ساختار کلی خود، همچنان به عنوان یکی از بهترین خودروهای سدان با قابلیت‌های اسپرت در سرتاسر جهان محبوبیت خود را حفظ کرده و همچنان با همان شیب صعودی به فروش می‌رود. میتسوبیشی در بازارهای ایران هم پیش از این قدمتی چندین ساله و حضوری فعال داشته که با ارائه بهترین کیفیت سواری و تداوم آن طی چندین سال، خاطره خوشی را در میان ایرانی‌ها به جای گذاشته است.

به غیر از حضور‌ فعال لنسر در بازارهای جهانی، یکی طراحی ساده و دلنشین عامه‌پسندانه و دیگری پتانسیل بالای تیونینگ آن هم بر این محبوبیت افزوده است و دیگر فاکتور مهم محبوبیت و معروف شدن این محصول تا این حد هم استفاده گسترده از لنسر در میادین مسابقات رالی و ... است که خود به خود در موقعیت لنسر در فروش و میل به استفاده از این محصول تاثیر بسزایی گذاشته است.

طراحی داخلی و خارجی

میتسوبیشی در طراحی ظاهری لنسر با توجه به موقعیت زمانی و نسبت به رقیبایی همچون هوندا سیویک، کمی ضعیف عمل کرده و ظاهر خودرو را با طراحی صاف و ساده و اتو کشیده و بدون هیچگونه مخفی‌کاری آشنا کرده که بیشتر بُعد خانوادگی لنسر را به نمایش گذاشته و جنبه اسپرت آن را در زیر چهره جدی خودرو مخفی کرده است.

در نمای جلویی خودرو، چراغ‌های اخمو با پرژکتورهای اسپرت سیستم روشنایی آن را تشکیل داده‌اند و جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل یکپارچه با نوار کرومی حاشیه آن به همراه ورودی‌های هوای روی سپر هم به خودرو هویت داده‌اند و درب کاپوت عضلانی موتور هم با امتداد دو خط به مجموعه جلو پنجره منتهی شده است.

در زیر درب‌ها، رکاب‌های برجسته‌ای در نظر گرفته شده که بر جذابیت چهره اصلی خودرو افزوده‌اند. با گذر از نمای جلو و رسیدن به نمای عقب اتومبیل، رگه‌هایی از یک خودروی اسپرت با وجود یک اسپویلر بزرگ نصب شده بر روی درب صندوق عقب، چراغ سوم خطر بر روی درب صندوق عقب و همچنین شب نماهای نصب شده بر روی سپر، به چشم می‌خورد.

طراحی کلی خودرو هرچند خطوط منحنی و نقاط شکسته و تیز زیادی ندارد ولی در عوض طراحی ساده و عامه‌پسندانه‌ای دارد که اگر میتسوبیشی در کنار قابلیت‌های اتومبیل توجه بیشتری به ظاهر، همچون قرار دادن چراغ‌های راهنما در آینه‌های کناری و اصلاح خروجی اگزوز و پنهان کردن کاتالیزور اگزوز در پشت سپر یا قرار دادن یک دیفیوزر در زیر سپر عقب، می‌توانست چهره‌ای خشن‌تر و اسپرت‌تر را از محصول سدان اسپرت خود به نمایش بگذارد. میتسوبیشی در طراحی خارجی هرچقدر محافظ‌کارانه عمل کرده است، در عوض برای طراحی داخلی کابین سنگ تمام گذاشته و به خوبی با عناصر داخلی کابین بازی کرده و هر دو ویژگی یک خودروی خانوادگی و یک خودروی اسپرت را باهم ادغام کرده است.

صندلی‌های ارگونومیک به خوبی تعادل راننده و سرنشین جلو را در سر پیچ‌ها به خصوص پیچ‌های تند حفظ کرده و مانع سُر خوردن آن‌ها می‌شود. در ساخت پنل‌های درب‌ها و داشبورد، اغلب از پلاستیک فشرده با دوام استفاده شده و در برخی نقاط آن هم همچون اطراف اهرم دنده و قاب‌های دور کلید‌های روی فرمان و ... تزئینات کرومی دیده می‌شود.

کنسول مرکزی خودرو، زیبا و در عین حال با اصلاح کلیدها و تنظیم کننده‌های روی آن و همچنین جلوگیری از کثرت کلیدها، کارآمد طراحی شده و نوار مشکی رنگ براق، کنسول مرکزی و داشبورد را از هم تفکیک کرده است که در این مجموعه کلیدهای چرخشی سیستم تهویه مطبوع اتاق در قسمت زیر کنسول بیشتر از همه جلب توجه می‌کند و زیبایی بی نظیری را در این قسمت بوجود آورده‌اند.

میتسوبیشی همچنین یک غربیلک فرمان سه شاخه اسپرت خوشدست روکش شده با چرم به همراه پدال‌های تعویض دنده دستی تعبیه شده در پشت فرمان را در مقابل راننده قرار داده تا در کنار صفحه کیلومتر مدرن به سبک صفحه پشت آمپر هیوندای سوناتا با نشانگرهای عقربه‌ای سرعت و دور موتور با نور پس زمینه سفید رنگ، جای گله باقی نگذاشته باشد. از دیگر نقاط قوت طراحی داخلی کابین می‌توان به یک صفحه نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد، کلیدهای کروز کنترل و قابلیت تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی روی اهرم دسته دنده و ... اشاره کرد.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

در قدم اول تجهیزات و امکانات ایمنی لنسر مورد بررسی ما به 7 کیسه هوای ایمنی (2عدد ایربگ جلو دو مرحله‌ای، راننده و سرنشین جلو-2عدد ایربگ جانبی-2عدد ایربگ پرده‌ای-1عدد ایربگ زانویی راننده) و کمربند¬های ایمنی 3 نقطه¬ای با پیش کشنده برای سرنشین¬های جلو، سیستم ضد سرقت وایموبلایزر تقسیم می‌شود و تجهیزات و امکانات رفاهی آن هم شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران، زه آبگیر با پوشش کروم، کنسول وسط و جالیوانی، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب، کروز کنترل، غربیلک فرمان و سردسته دنده با روکش چرمی، سانروف با تنظیم الکتریکی، آینه¬های جانبی مجهز به گرمکن، گرمکن شیشه عقب با تایمر، دستگیره¬های داخلی با پوشش کروم، شیشه بالابرهای عقب و جلو برقی، دستگیره سقفی جمع شونده 4 تکه، کنسول وسط با درب روکش چرمی و سیستم قفل مرکزی درب‌ها می‌شود که در کنار آن‌ها سیستم صوتی حرفه‌ای Rockford Fosgate همراه با صفحه نمایش با قابلیت پخش MP3 و CD مجهز به 9 اسپیکر (2 اسپیکر جلو، 2 اسپیکر دوکاناله عقب همراه با 2 تیوتر، 1 ساب ووفر و 2 تیوتر جلو) و بلوتوث جهت مکالمات تلفنی و سوئیچ کنترل هندزفری بر روی غربیلک فرمان

و پورت USB قرار گرفته‌اند.

سیستم روشنایی اتومبیل به صورت پیش فرض متشکل از چراغ‌های جلو زنون مجهز به سیستم گردش اتومانیک چراغ‌های جلو با توجه به گردش فرمان (AFS)، تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ‌های جلو، شوینده چراغ‌های جلو، روشن و خاموش شدن متناسب با نور محیط هستند. برای راحتی بیشتر سرنشینان هم میتسوبیشی صندلی¬های ارگونومیک با روکش چرمی با قابلیت تنظیم برقی را در نظر گرفته است.

تیپ‌های مختلف لنسر در بازار

در ابتدا آرین‌موتور لنسر را با موتور 1.6 لیتری و با گیربکس دستی عرضه کرد و بلافاصله بعد از آن همین خودرو را با گیربکس خودکار 4 سرعته نیز روانه بازار کرد. هم‌اکنون این خودرو با تیپ 1 شناخته شده و در بازار آزاد و از نمایندگی در مدل 2014 فروخته می‌شود.

اما حدود چند ماه بعد از شروع پیش فروش این خودرو، آرین‌موتور نمونه 1.8 لیتری با گیربکس CVT را نیز عرضه کرد که از نظر سطح امکانات بسیار بالاتر و بهتر از تیپ 1 است. لذا به صورت خلاصه لنسرها یا موتور 1.6 لیتری با گیربکس دستی و یا خودکار 4 سرعته خودکار دارند یا موتور 1.8 لیتری با گیربکس CVT. این دو مدل به غیر از سطح امکانات از نظر ظاهری نیز متفات هستند که جدی‌ترین تفاوت چهره جلوی آن‌ها است که در مدل 1.8 لیتری، ذوزنقه تمام مشکی میتسوبیشی در جلو قرار گرفته ولی در مدل 1.6 لیتری یک نوار از وسط این قسمت رد شده که باعث شده از چهره تهاجمی آن کاسته شود.

البته دیگر تغییراتی نیز به چشم می‌خورد، به طور مثال روی مدل 1.6 رینگ‌های 16 اینچی قرار گرفته ولی در مدل 1.8 رینگ‌های 18 اینچی قرار گرفته و یا در مدل 1.8 روی صندوق عقب یک بال قرار گرفته است.

مشخصات فنی

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر مورد بررسی ما اول شامل ابعاد کلی 4570 میلیمتر در طول، 1760 میلیمتر در عرض، 1490 میلیمتر در ارتفاع و فاصله بین زیر خودرو تا زمین 150 میلیمتری با وزن ناخالص 1850 کیلوگرمی و خالص 1350 کیلوگرمی می‌شود که در این ابعاد به صورت استاندارد در قسمت جلو اتومبیل سیستم تعلیق مک فرسون استرات و در عقب هم سیستم تعلیق اتصال چندگانه یا مولتی لینک نصب شده که در امتداد آن ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS، کنترل پایداری ASC، کنترل کشش TLC، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی EBD و ترمز کمکی BA با فاصله بین دو محور جلو و عقب 2635 میلیمتری نصب می‌شوند و بر روی محور آن‌ها نیز رینگ‌های 18 اینچی با سایز لاستیک 215/45 R18 سوار می‌شوند.

از دیگر فاکتورهای مهم این قسمت که تاثیر بسزایی در سواری خودرو گذاشته و برگ برنده این خودرو در مقایسه با رقبای آن به حساب می‌آید هم سیستم فرمان الکتریکی (EPS) با قابلیت تنظیم تلسکوپی است که با حداقل نیروی وارده بر آن عکس‌العمل نشان داده و شعاع گردشی تا 5 متر را برای خودرو بدست می‌آورد.

پیشرانه و انتقال قدرت

همانطورکه در ابتدا گفته شد، خودروهایی نظیر تویوتا کرولا، مزدا 3، هیوندای الانترا، کیا سراتو و هوندا سیویک جزو رقبای اصلی این خودرو در بازار ایران به خصوص در بخش موتوری تولید قدرت به شمار می‌روند که هوندا سیویک با پیشرانه‌ای چهار سیلندر خطی 1798 سی‌سی با قدرت 139 اسب‌بخاری و گشتاور 177 نیوتن‌متری و نسل جدید تویوتا کرولا نیز با پیشرانه‌ای چهار سیلندر خطی با حجم 1987 سی‌سی با توان تولید حداکثر 145 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. در مقابل موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 1798 سی‌سی میتسوبیشی لنسر با قدرت خروجی 140 اسب‌بخاری در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 176 نیوتن‌متری در دور موتور 4200 دور بر دقیقه قرار دارد و از نظر توان تولیدی بین این دو قرار خواهد گرفت. در ادامه دو محصول بسیار معروف کره‌ای یعنی هیوندای الانترا و کیا سراتو قرار دارد که اولی پیشرانه 1.8 لیتری با توان حداکثر 148 اسب‌بخار است و در نهایت کیا سراتو قرار دارد که با موتور 2 لیتری و توان حداکثر 161 اسب‌بخار پیشروی این سگمنت (از نظر حداکثر توان تولیدی) است.

ولی خوب است بدانید که میتسوبیشی به لطف یک گیربکس اتوماتیک CVT در نوع I NVECS-III به صورت ترکیبی 6.6 لیتر سوخت مصرف کرده (5.5 لیتر در خارج از شهر و 8.6 لیتر در داخل شهر) که در نهایت موجب حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعتی با شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه برای میتسوبیشی می‌شود که کندتر از شتاب تقریباً مساوی 10 ثانیه‌ای برای هر دو مدل هوندا سیویک و تویوتا کرولا است که دلیل اصلی آن هم استفاده از یک گیربکس CVT در چرخه تبدیل دور در خطوط انتقال است.

کارکرد این نوع گیربکس‌ها به زبان ساده به موقعیت دو پولی مخروطی یکی بر روی محور محرک و دیگری بر روی محور متحرک بستگی دارد که یک تسمه ارتباط میان دو پولی را برقرار می‌کند. هرگاه تسمه بر روی قسمت پهن پولی محور محرک قرار می‌گیرد، در سمت دیگر تسمه بر روی قسمت باریک پولی و بلعکس قرار می‌گیرد که موجب تبدیل دور متداول بدون قطع زنجیره‌ی انتقال نیرو می‌شود.

تجربه رانندگی

بالاخره سوئیچ را چرخانده و موتور را استارت می‌زنیم. در مدلی تست شده از سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت خبری نبود ولی این سیستم به صورت سفارشی قابل تنظیم است. شروع به حرکت می‌کنیم. اولین چیزی که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، تسلط بسیار خوب به خودرو است. دید به اطراف عالی است و نوع قرار گیری صندلی و موقعیت راننده به صورتی است که تسلط خوبی به خودرو دارید. با کمی گاز دادن و خارج شدن از مسیر مستقیم سعی می‌کنیم هندلینگ این خودرو را بررسی کرده و با همتایانش مقایسه کنیم.

باید اذعان کرد که هندلینگ لنسر عالی است و نمی‌توان به راحتی از رانندگی کردن با آن خسته شد! البته این خصوصیت خودروهای میتسوبیشی است و همین هندلینگ دلچسب و خوب را در مدل‌های دیگر این کمپانی از جمله ASX دیده بودیم. البته اگر بخواهیم یک مقایسه کوتاه کنیم، باید بگوییم که فرمان‌پذیری آن در سطح تویوتا کرولا است و بی‌شک هیچ کدام از آن‌ها به یقین اندازه مزدا 3 خوب نیستند.

موضوعی که کمی برای جوانان عاشق سرعت و رانندگی کمی ناامیدکننده است، گیربکس CVT است. درست است که این مدل گیربکس بسیار پیشرفته و باعث کم شدن مصرف سوخت و بهینه شدن عملکرد خودرو و انتقال نیرو است اما این موضوع را نیز باید مدنظر قرار داد که تعویض نشدن دنده به صورت سنتی شاید کمی برای جوانان کسل کننده باشد و به مذاق هر کسی خوش نیاید. البته لنسر 1.8 لیتری برای اینکه این مشکل را حل کند، در پیشت غربیلک فرمان دو شیفتر برای تعویض دنده‌ها قرار داده تا هر موقع که راننده خواست بتواند به کمک آن‌ها به صورت دستی 6 دنده را در اختیار داشته باشد و بتواند از تعویض آن‌ها و شتاب‌گیری تحت کنترل لذت ببرد.

در کل باید گفت که هندلینگ لنسر بسیار خوب است ولی کسی که در بازار ما و از بین لشکری از کره‌ای‌های پرزرق و برق به دنبال لنسر می‌رود، از آن قابلیت مانور و موتوری بیشتری را توقع دارد و شاید جای خالی مدل‌های 2 لیتری توربو Ralliart با توان 240 اسب‌بخار و یا مدل 2.4 لیتری تنفس طبیعی با توان 168 اسب‌بخار حس می‌شود. البته با توجه به قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، امکان ورود مدل رویایی اوولوشن (Evolution) نیز با موتور 2 لیتری توربو و با توان تولید قدرت باورنکردنی 295 اسب‌بخار حداقل روی کاغذ امکان‌پذیر است و اگر آرین‌موتور بتوان این مدل را به بازار عرضه کند، اوولوشن می‌تواند با 366 نیوتن‌متر و شتاب 5.7 ثانیه‌ای و انتقال نیرو به چهارچرخ، خط و نشانی سخت برای شش سیلندرهای قدیمی بازار بکشد.

قیمت و نتیجه گیری

میتسوبیشی لنسر در بازارهای جهانی در 5 تیپ مختلف تجهیزاتی RALLIART، GT، SE، ES و DE از 15995 دلار تا 28095 دلار به فروش می‌رسد. با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم در کشور هم نباید برای مدل‌های موجود در کشور قیمتی بیش از 90 تا 130 میلیون تومان را متصور شد که در این بازه قیمتی می‌توان رقیبانی همچون هوندا سیویک، تویوتا کرولا، مزدا 3، هیوندای الانترا، رنو فلوئنس و کیا سراتو را در نظر گرفت و با این وجود می‌توان به موفقیت این محصول همچون پیشینان آن در بازار ایران امیدوار بود.

بگذارید شرایط فروش و قیمت بازار را نیز مقایسه کنیم. هم‌اکنون در بازار آزاد نسخه 1.8 لیتری با مدل 2015 در فول‌ترین حالت حدود 125 میلیون تومان قیمت دارد و تیپ 1 آن یعنی با موتور 1.6 لیتری و گیربکس خودکار حدود 94 تا 99 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در مقابل آرین‌موتور تیپ 4 یعنی موتور 1.8 لیتری و گیربکس CVT آن را در مدل 2015 در حدود 126 میلیون تومان می‌فروشد و مدل‌های 1.6 لیتری آن حدود 98 میلیون تومان قیمت دارد.

در نهایت باید گفت که بازگشت لنسر به ایران امری بسیار عالی برای بازار ایران است و موجب می‌شود نام‌های معروف جهانی به بازار بی‌رمق داخل رنگ شادی بدهند. اما لنسر 1.8 که فعلاً قدرتمندترین لنسر بازار محسوب می‌شود، صد در صد با اسطوره‌ی کمپانی میتسوبیشی یعنی لنسر اوولوشن فاصله زیادی دارد و امیدواریم آرین‌موتور بتواند مجوز نسخه اوولوشن را نیز بگیرد.

در انتها از آقای مهراد شفیعیان تشکر می‌کنیم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند.

77 عکس

نظرات کاربران

94 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/11/16
خیلی عالی.mg 6 رو هم بررسی کنید.
1393/11/16
بر خلاف جلوش نمای عقبش اصلا زیبا نیست مخصوصا بال عقب که خیلی ضمخته. داخلشم خیلی ساده است . با وجود تویوتا کرولای جون سخت و کیا سراتوی خوش چهره فکر کنم سهم کمی از بازار رو به خودش اختصاص بده. من پشتش نشستم هندلینگش خوبه ولی خودرو پیرمردیه ...انگار جون نداره که اونم بخاطر cvt هستش. در کل از 10 بهش 5 میدم. با تشکر
1393/11/16
لنسر سلطانه
1393/11/16
انجینش باj5 یکی هست ولی گیر بکسش نه اگه j5 رو تست میکردیت خیلی خوب بود.
1393/11/16
چیه اخه این حیف پول که بخوای بدی به این .ژاپن ام هرچی اشغاله بدرد نخوره میریزه تو ایران بعد اسمش میشه ژاپنی ! از بغل شبیه سمند سورن میمونه ...! حق مردم ایران نیست اینارو با قیمت های گزاف سوار شن . موفق باشید
1393/11/16
حرف نداری 3 گل....
ای کاش خدمات پس از فروشش مسه تویوتا بود.
1393/11/16
سلام ،خيلي ممنون از سايت عاليتون،اين ماشين واقعا خوبه الان من لنسر1.8مدل2014دارم واقعا خوبه اگه بخوام چندتا از ويژگي هاش بگم بايد از(راحتيش،قدرتش،امنيت بالاش،امكانات مفيد و خوبش)ميتونم براتون نام ببرم واز همه مهم تر قيمت عاليش،من قبلا سراتو داشتم ولي راضي نبودم زياد كه اين ماشين رو خريدم كه خيلي راضيم ازاش،و به دوستان پيشنهاد ميكنم اگر بين خريدن اين ماشين و ماشين ديگري با اين رنج قيمت شك دارن كه كدوم رو بخرن بايد بگم كه شك نكنيد تو خريد اين ماشين.خيلي ممنون : )
1393/11/16
همونطور كه بارها و بارها همه مطرح كردند، بزرگترين ضعف و اشكال كليه محصولات ميتسوبيشي در ايران، همين شركت آرين موتور هستش. نمايندگي نيست، مثل يه نمايشگاه ماشين عمل ميكنن و شما بعد از خريد ماشين ازشون متوجه ميشين كه چرا اين رو ميگم.
من جزو كساني بودم كه عاشق لنسر بودم و خيلي زود هم ثبت نامش كردم و تحويل گرفتم، اما اين ارين موتور انقدر افتضاح بود كه ديدم اشتباهه ماشين رو نگه دارم و درجا فروختمش. همين قدر بگم كه روز تحويل گرفتن خودرو از دفتر مركزي شركت در جاده قديم، زير سپر جلو ماشين خراشيدگي بود كه رنگ كاملا بلند شده بود و من زمان گذاشتن ماشين روي خودروبر متوجهش شدم. اما هيچ اهميتي براي اين شركت محترم نداشت كه از روز اول داره ماشين داراي خوردگي تحويل ميده و اصلا بعد اينكه پول رو از شما گرفتن ديگه جوابتون رو نميدن. خدمات پس از فروش هم كه بماند، كافيه يك نفر كه ماشينش مشكلي داشته و نياز به خدمات بوده رو پيدا كنين تا ببينين چقدر بي مسئوليت هستن نمايندگي هاي اين شركت.
يك كلام: حيف ميتسوبيشي كه توسط اين شركت اسفناك (نمايشگاه ماشين) تو ايران توزيع ميشه
1393/11/16
لنسر عاليهههههههه
دستتون مرسييي....
1393/11/16
به احترام این کمپانی باید ایستاد و کلاه از سر برداشت.درود بر مردم سختکوش ژاپن
1393/11/16
با سلام چرا قیمت اوتلندر از 182 به 186 رسید من یکم دیر جمبیدم برا ثبت نام ،گفتن ظرفیت سری اول پر شده الان میگن بازه ولی 186 م تحویل سال بعد
بعد عید هم اگه دولت مالیات و شماره و ... گرون نکنه (که حتما با کاهش قیمت نفت گرون میکنه) ما خودمون روی قیمت واقعیش که 205 م هست میدیم تازه اگه دلار بالا نره
من تو دبی داخل چرمشو سوار شدم به نسبت ویتارا انگار لکسوس سوارشده بودم هم خیلی نرم بود و خیلی بیصدا بود دنده هم عوض نمیکرد و انگار با یک همش داشت میرفت من از عایق بندیش خیلی خوشم اومد که فرقی بین صدای موتور در حالت حرکت خودرو و در جا احساس نمیکردی نمایندگی تهران گفت اینهایی که وارد ایران میشه به سفارش ایران ساخته شده و ECU برای آب و هوای ایران برنامه ریزی شده و داخل سایت رسمی مادر اسم آرین موتور ثبت شده تو شاسیش از تکنولوژی ورق هوا پیما استفاده شده که از همه شاسی بلندهای ایران به نسبت وزن سبک تره
من معمولا ماشینو نمیفروشم و به مدت طولانی نگه میدارم وبعد میدم به داداشم اگه ثبت نام کنم روغن فیلتر و وسایل سرویسی مصرفیش گیر میاد ؟؟؟
186 بنظرتون می ارزه سوزوکیمو بفروشم یدونه ثبت نام کنم ؟؟؟
الانم تو باما حواله 2015 رو میدن 225 م
تورو خدا اگه کسی چیز خاصی میدونه کمکم کنه
1393/11/17
عزیزم با وجود این خدمات پس از فروش شما بری و یدونه تویوتا rav4 بگیری خیلی بهتر هست طبق گفته خودت اگه ماشین رو زیاد نگه میداری تویوتا از میتسوبیشی بهتر عمل میکنه
1397/7/4
با نظر دوستمون موافقم تویوتا خیلی بهتر از میتسوبیشی
1393/11/16
با سلام و تشکر بابت بررسی این خودرو اما به نضر میرسدبعضی از قسمت ها مانند کیفیت چرم ادوات داخلی و یا میزان صدای موتور در داخل خودرو و..... جا افتاده بود به امید پیشرفت و موفقیت شما
1393/11/16
با سلام . مثل همیشه خوب...
اگه میشه ام جی 6 رو هم بررسی کنید. خیلی ماشینه جالب و جنجالیه و جای بررسی داره ..
1393/11/16
جالبه تو تست میتسوبیشی asxمجری میگفت اثر گیربکس cvt رو تو شتاب خوبش نمیشه نادیده گرفت اما اینجا میگید گیربکس cvt کسل کنندس وباعث کندی لنسر میدونیدش
1393/11/16
واقعاً با اصالت و با ابوهت عست فقط ای کاش فیلم بررسی این خودرو را درست میکردید
1393/11/16
طراحی قدیمی، امکانات کم و شتاب نا امید کننده البته خدمات پس از فروش فاجعه بار. واقعا چیزی برای جذاب شدن نداره. اگه چینی بود همه میگفتن عقبش از روی مزدا 3 قدیم کپی شده! صفر تا صد 11.5 ثانیه برای یک ماشین 130 میلیونی اصلا راضی کننده نیست. مخصوصا برای خودرویی که مثلا قراره اسپرت باشه!
قطعا دوره درخشش میتسوبیشی دیگه تموم شده و الان به شدت از رقباش عقب افتاده.
1393/11/17
در مورد عقب لنسر که کپی ازمزدا 3 هست(که به نظر بنده خیلی هم شباهت ندارن) باید بگم که لنسر با این طراحی از سال 2008 داره تولید میشه و اگر قرار بر کپی کاری بود این مزدا3 هست که از لنسر الهام گرفته
1393/11/17
این مدل پایس دیگ
اگه مدل اوو رو بیارن اون موقع میترکونه
1393/11/17
مرده این ماشی صد می هرزه به آشغال چینیهای بازار
1393/11/17
ممنون از گزارشهای خوبتون ولی چرا فیلم بررسی این خودروها را نمیزارید؟
1393/11/17
دوستان خسته نباشید
من فک کنم الان دیگه وقتش رسیده که ام جی۶ رو برسی کنین
لطفا فیلم برسی هاتونو بیشتر کنین
1393/11/17
با ظاهری قدیمی ،موتور ضعیف ،بازار دست دوم بد و خدمات پس از فروش فاجعه بار وحتی تاخیرهای تحویل چند ماهه متاسفانه فروش خوبی نداشته . نخواهد داشت
1393/11/18
این آپشنا با این قیمت وکیفیت واقعا فقط ميشه گفت به این میگن ماشین
1393/11/18
نسخه فول 1.8 که قیمتش بالاست و به دست امثال من نمیرسه. نسخه 1.6 تیپ یک پلاس هم که هیچی نداره. ترمز عقب کاسه ای، فقط با دو ایربگ و از نظر آپشن در حد پژو 206. 98 میلیون بدی برای ماشینی که هیچ چیزی بیشتر از ماشینهای ایران خودرو بیشتر نداره. البته شکی نیست که ماشینهای ژاپنی کیفیت خوبی دارند ولی نه با این همه اختلاف قیمت با خودروهای مشابه بازار.
1393/11/18
به نظر میاد که دیگه دوره خوب میتسوبیشی گذشته. اون مینسوبیشی که ماشینای خیلی عالی و با کیفیت میساخت دیگه وجود نداره. میتسوبیشی های فعلی فقط سایه ای از اون میتسوبیشی هستند و نه تنها قدرت رقابت با خودروهای ژاپنی دیگه رو ندارن، بلکه به شدت از کره ای ها هم عقب افتادن. اینجا چند تا لینک از عملکرد خودرهای میتسوبیشی توی بررسی های گذاشتم. نتایج واقعا تاسف برانگیزه. این بررسی ها اکثرا توی آمرکا انجام شدن که اونجا خودروهای کره ای و ژاپنی مثل نقل و نبات فراوونن. اما اونا توی این لیست ها جایی ندارن.


میتسوبیشی لنسر جزو بدترین خودرو های کامپکت در سال 2014 به گزارش مجله consumer reports:
http://www.autoblog.com/2014/02/27/consumer-reports-worst-cars-2014/
میتسوبیشی میراژ و i-MiEV جزو بدترین خودرو های سال:
http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/12/worst-cars-of-2014-in-consumer-reports-tests/index.htm
میتسوبیشی لنسر و i-MIEV توی لیست بدترین خودرو های 2013:
http://www.yjc.ir/fa/news/4818291/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3


http://www.aftabir.com/articles/view/science_education/knowing/c3_1399098631p1.php/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
بدترین خودرو در کلاس کامپکت در سال 2014 و باز هم لنسر و بدترین خودروی الکتریکی برای i-MIEV:
http://www.edmunds.com/car-reviews/features/the-17-worst-cars-you-can-buy.html
بدفروش ترین خودروهای سال به گزارش مجله فوربس و باز هم درخشش لنسر:
http://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2014/01/10/the-worst-selling-cars-of-2013/
لیست بدترین خودروهای تمام دوران و باز هم حضور میتسوبیشی با میراژ 2014:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB0QFjAA&url=https%3A%2F%2Fca.autos.yahoo.com%2Fphotos%2F10-worst-cars-of-all-time-revisited-slideshow%2F2014-mitsubishi-mirage-photo-1395275415089.html&ei=eVjBVMCENon1Usv2g4gI&usg=AFQjCNFdwmD9Tm3mT_zR1rlotSx1JbN8jg&sig2=ljo-j4FsM0RlxROyBMPdYA&bvm=bv.83829542,d.d24

خودروهایی که نباید پول خودتون رو براشون هدر بدین و باز هم حضور میتیوبیشی میراژ و اوتلندر:
http://www.consumerreports.org/cro/news/2013/12/10-worst-cars-of-2013/index.htm

توی تمام این بررسی ها خودروهای میتسوبیشی جزو برترین های سال بودن. دوران درخشش میتسوبیشی دیگه تموم شده و فعلا تنها راهی که برای جلوگیری از ورشکست شدن داره فروش موتور هاش به خودروسازای درجه 3 چینیه.
1393/11/18
دوست عزیز ممنون از توضیحاتت.

ولی لیست آخری که دادید دلیل خوبی نیس.
مرسدس بنز و نیسان و لکسوس هم هستن تو این لیست
1393/11/18
اول سلام خدمت اعضای سایت
واقعاً عالیه کارتون و با انرژی هر چه بیشتر ادامه بدید.
چه خوبه که ماشی های به روز رو تست می کنید.
موفق باشید
1393/11/18
خیلی ظاهر زیبایی داره و از نظر فنی کاملا راضی نگهتون میداره ولی یه سری چیزا تو ذوق آدم میزنه با انیکه 126 م هزینه کردی آینه هاش دستی جمع میشه فقط صندلی های جلو گرم کن دارن و خبری از سرد کن نیست صندوقش برای یه خانواده 4 نفره خیلی کوچیکه ولی رقبای هم قیمتش مثل کیا و هیوندایی با قیمت کمتر آپشنای بیشتری دارن.در کل اگر اپشن براتون مهم نیست خودروهای ژاپنی از نظر فنی تا 4 سال و بیشتر بدون خرج اضافی براتون کار میکنن و نرمی و لذت رانندگیه بیشتری نیست به رقبای کره ای دارن
1393/11/18
ببین کره ایی سوار ها چه میکنن با این نظرات بی اساس و ساختگی
خیلی عصبانی کردتون
هیچکدومتون تا بحال سوار لنسر نشدید بعد دارین نظرات بی اساس و از روی عصبانیت میگید بابا اینو مثل آلفا هوندا اپل رنو سوبارو نیسان مورنو و قشقایی فیات و.... تو بازار خراب نکنید
ماشینی رو که سوار نشدی نقد و بررسی نکنید لنسر تازه اومده تو بازار بعد چه جوری همتون سوار شدید و فهمیدید خوب نیست؟؟؟؟
نظرمردم بی گناه که میخوان ماشین بخرن رو منحرف نکنید
بله پیشرفت کره ایی ها عالی بوده ولی هرکی خریده میدونه که سواری خشک دارن بخصوص شاسی هاش و مواد به کار رفته در داشبورد و اتاق ضعیف و بی کیفیت هست و در زمستان اتاق وحشتناک صدا ی پلاستیک خشک میده موتوراشم که برای دوج هست و خودشون توان ساخت موتور را ندارن
تخریب ممنوع
1393/11/18
سلام دوستان
بعد از کلی تحقیق بالاخره رفتم سراغ لنسر فول، اصفهان دو تا نمایندگی بیشتر نداره، رفتم سراغ نمایندگی الماس جاوید پارس در خیابان آتشگاه، قبلا خونده بودم که پرسنل آرین موتور بداخلاقند و بد قولند . . .
خلاصه برعکس ، با کلی احترام گفتند غیر از رنگ مشکی بقیه رنگها را دارند و سر موقع تحویل میدند و چند تا پرونده هم نشونم داد، منم گفتم دارم به رنگ مشکی فکر میکنم ولی برمیگردم.
خلاصه تو راه داشتم با خانمم مشورت میکردم که زنگ زدند و گفتند یه دونه مشکی دارند که فروش اقساطی بوده ولی پروندش تایید نشده. آخرشو بگم که فرداش یعنی چهارشنبه شب رفتم نمایندگی همونجا کارت کشیدم و پولو دادم. کلی با احترام برخورد کردند، فرداش پنجشنبه ظهر خودشون با خودروبر ماشین را اووردند دم در خونه، با یه سبد گل داخلش و کارت تشکر به خاطر خرید !!! من و همسرم که چنین چیزی در ایران ندیده بودیم. فعلا هم گذاشتم داخل پارکینگ.
واقعا از برخورد خوب و محترمانه و نحوه تحویل نمایندگی الماس جاوید پارس در اصفهان متشکرم
ایشالله شماره کردم و یه دوری زدم میام براتون تعریف میکنم
1393/11/18
دوستاني كه ميگن ميتسوبيشي افت كرده اول توش بشينن يه دور بزنن بد نظر بدن
1393/11/18
عزیزان من یه پاجیرو2010 دارم یه چرخشو به محصولات هیوندای و کیا 2015 نمیدم حرف مفته میتسوبیشی ماشین بدیه این ماشین بدون آب وروغن هم کار میکنه من تا به حال 210 هزار کیلومتر باهاش رفتم یه پیچشم عوض نکردم علارغم اینکه جمعه هر هفته میرم کوه وآفرود ولی به جز سرویس ها اونم با تاخیر هیچ هزینه ایی نداشته موتورم پر گل و کثافته ولی یه قطره روغن روی موتورش نیست
کیفیت اتاقش مثل روز اوله و یه کارواش میدم فکر میکنی صفره
همه چیز موتور یه ماشین قدرت روی کاغذ نیست مقاومت موتور در طول زمان و تحت فشار قرار گرفتن هم مهمه که موتورای میتسوبیشی عالی هستن هر ماشینی بود تا به حال به روغن سوزی افتاده بود اینم بگم که زیبایه ظاهر ماشین یه امر شخصیه شاید کسی از قیافه میتسو خوشش نیاد اونم به خاطر اینه که چشمامون به ظاهر پر زرق و برقه کره ایی ها از بس زیادن عادت کرده
میتسو عیبی نداره اگه خیلی زیبا نیست به هیچ عنوان زشت هم نیست و زشت نامیدن جفاست در حق میتسو
1393/11/18
درود
عجب دنیایی شده
ای خدا…
20 سال پیش زمانی که میتسو داشت با گالانت و لنسر و پاجرو تاریخ سازی میکرد، محصول کیا موتور پراید بود و هیوندا هم اصلا قد این حرفا نبود
حالا امروز دوره زمونه ای شده که این کفتارا دور میتسو، این شیر پیر، جمع شدن و آرزوی مرگش رو دارن
اما خب، اینو باید بدونن که شیر همیشه شیره حتی اگه پیر بشه
فقط جلو پنجره این ماشین می ارزه به کل هیکل امثال الانترا و اکسننت و سراتو
اسم لنسر رو با وضو باید گفت
من به شخصه یه لوزی از سه لوزیه ارم میتسو رو که به معنیه الماسه به صد تا کیا و هیوندا نمیدم
معنای ماشین هم برام 200 سی سی بالا پایین حجم موتور یا زرق و برق کره ای ها نیس
اصالت،اعتبار،کیفیت
1393/11/19
انچنان با تعصب صحبت میکنی فکر کنم بچه ناف ژاپن باشی و پسر مالک کارخانه میتسوبیشی
1393/11/20
آقا جو گیر شدن نداره ,منم از میتسو خوشم میاد تودهه 90 خیلی خوب بود اما کیا و هیوندا دارن کولاک میکنن .حالا قرار نیست یه زمانی خوب بودن حالا هم خوب باشن .زوری نیست پیشرفت کرده شدید داره برا آلمان شاخ میشه شما نگران نباش مردم خودشون واردن.
1393/11/18
اون چند تا لینکی که دوستمون داده خیلی خوبه.اما خوب تر اینه که متن انگلیسی را بلد باشیم بخونیم و دلیل انتخاب این ماشینارو از نظر مشتری بدونیم.برای خانواده ماشین خوبیه.
1393/11/18
خیلی جالبه باز هم تو رقبای این ماشین اسمی از ام جی 550 & 6 نبردید سایت شما به طور علنی و واضح با ام جی مشکل داره وحاضر نیستید تحت هیچ شرایطی اسمی از ام جی بیارید اینو تو تست الانترا.کرولا.سراتو.والانم لنسر به وضوح نشون دادید
1393/11/20
ام جی دیگه چه آشغالیه که خودرو بانک ازش تعریف کنه.
1393/11/23
اینقدر اسم این لگن چینی (ام جی چینی) رو در کنار خودرو های روز اروپا و آمریکا نیارید که اعتبار کاذب بسازید. برو این ام جی چینی رو با جک و جیلی و ام و ام مقایسه کن! قاطی بزرگترها نشین !
1393/11/29
ام جی هر چی که باشه هیچوقت توی لیست بدترین خودروهای دنیا که میتسوبیشی و همین لنسر هر سال پای ثابتش هستن نبوده!
1393/11/18
یعنی ای دم خودرو بانک گرم ای دم خودرو بانک گرم که حرف نداشت بررسیش عاااالی و بی نقص عاشق این سایتم من عالی بود پیشنهاد دادیمو عمل کردن ایول که به حرف مردم گوش میدید...بله لنسر عالی هست جزو بهترین ماشیناست تیونینگ و شتاب و هندلینگش عالیه فقط اینم بگم شدیدا به درد جوونا میخوره...ای کاش اوولوشن وارد میشد برای ارین موتور ایمیل هم چند بار فرستادم تا خواهشی کرده باشم توی نمایندگیشم رفتم گفتم البته اگر گوش شنوا باشه و رسیدگی کنن و بتونن واردش کنن من به کله میرم میخرم...چی بهتر از لنسر اوو با سوخت کم و شتاب عالی؟ولی فعلا که وارد نمیشه دوستان میتونن حدود چهار تومن حداکثر خرج کنن و یه توربو بزارن که قدرت ماشینو بیاره روی 300 اسب بخار و شتابو بیاره روی شش ثانیه...اوریون 3.5 لیتری وی 6 با اون اوبوهتشو له کرده اوولوشن این ماشین اوولوشنش عالیه حرف نداره اگر بتونم خودم هزینه هاشو به جون میخرم و برا خودم یه دونه وارد میکنم...ارین موتور اگر وارد کنی دمت گرم فروشی پیدا کنه که...البته ما به جی تی هم راضی هستیم :) ولی اوو رو هر چی روش قیمت بزارین می ارزه لااقل از کره ای ها بهتره...وای فکرشو کنین اوو بیاد ایران اسطوره ی درگ و دریفت...چه شود
1393/11/18
خیلی ماشین سر حالیه .
از نظر من خیلی از رقیبای کره ای و حتی از کرولا سرتره .
ولی حیف مشکل فروش دسته دومش هست به دلیل اینکه مردم ایران دنبال ماشینهای کره ای هستند .
1393/11/19
باید اذعان کرد که هندلینگ لنسر عالی است و نمی‌توان به راحتی از رانندگی کردن با آن خسته شد! البته این خصوصیت خودروهای میتسوبیشی است و همین هندلینگ دلچسب و خوب را در مدل‌های دیگر این کمپانی از جمله ASX دیده بودیم. البته اگر بخواهیم یک مقایسه کوتاه کنیم، باید بگوییم که فرمان‌پذیری آن در سطح تویوتا کرولا است و بی‌شک هیچ کدام از آن‌ها به یقین اندازه مزدا 3 خوب نیستند.
1393/11/19
هیچ وقت یک ماشین ژاپنی یا اروپایی رو با ماشینهای کره ای مقایسه نکیند ، کره ای ها در سیاست ساختشون اون بخشهایی از خودرو رو که قابل رویت برای مشتری هست مثل مونتاژ ، تعداد آپشن ، مواد بکار رفته در ساخت اتاق و ... را نسبتا با کیفیت استفاده می کنند ولی اون بخشهایی رو که برای مشتری قابل رویت نیست مثل مواد بکار رفته در موتور و قسمتهای فنی رو بی کیفیت ، بعد ادعا می کنند خودرویی در سطح خودرو های لوکس جهان ساختن با یک سوم قیمت .
وقتی پشت فرمان یک خودروی ژاپنی یا عموما اروپایی می شینیم ، از همون اول تمام حجم خودرو در ذهن ماست و خودرو را از همه لحاظ حس می کنیم که باعث احساس بهتر در رانندگی می شه و البته ایمنی بیشتری را هم به دنبال داره ولی وقتی پشت خودروهای کره ای مثل آزرا می شنیم خودرو از نظر حجم کاملا گنگه و باید مدتی با آن رانندگی کنیم تا بتونیم اونو حس کنیم . عموما ترمز ماشینهای کره ای همخونی خوبی با سطح قدرت و شتاب خودرو نداره و کم میاره . به نظر بنده کلا سیاست کره ای ها جالب نیست ، ادعاهای ی بزرگ و ظاهری فریبنده در عین حال همراه با کلک
1393/11/19
واقعا ممنون خیلی لنسرو دوست دارم خودشم این مدل رو من برم مطلب بخونم خودروبانک فدات
1393/11/19
عشق من میتسوبیشی لنسر ایوولشن هست اگه بیاد ایران کلیه هامو میفروشم یکی میخرم --- اونایی هم که میتسوبیشی رو با هیوندا مقایسه میکنن اصلا نمیدونن ماشین چیه
1393/11/20
کی گفته میتسوبیشی ورشکست شده الان داره هواپیمای جت مسافر بری میسازه + جت جنگی F16,F15 و اون هواپیمای افسانه ایی Mitsubishi A6M Zero و قطار های پیشرفته ی تندرو ،بیل مکانیکی سنگین و صنایع پیشرفته راه سازی و برج سازی ،و ربات هوشمند ،نیروگاه گازی و هسته ایی ،کشتی های تجاری، تفریحی نظامی و صنایع ساخت موتور و گیربکس (مانند جنرال موتور) ،تانک و ادوات سنگین نظامی ، صنایع و سکو های نفتی آسانسور و بالابر و پله برقی و .....
لطفا اگه میتونید هیوندای و کیا رو که توان ساخت موتور و گیربکس ماشینای خودشونو ندارن و از دوج استفاده میکنن رو با میتسوبیشی مقایسه کنید
1393/11/29
سلام ايول از اين اطلاعات كامل
1393/11/20
با سلام
خودرو بانک عزیز میتسوبیشی اوتلندر رو هم بررسی کنید چون تک و توک تو خیابونا و همچنین به وفور تو باما برای فروش هست و نمایندگی میتسوبیشی آرین موتور در اکثر نمایندگی هاش یه دونه برا بازدید گذاشته
قیمتشم به روز رسانی کنید هم نمایندگی تغییر کرده هم در بازار آزاد قیمت2015 220تا230 م خرید و فروش میشه
1393/11/20
نکته اول اینکه طبق آمار جهانی فروش خودروهای کره ای تو دنیا کاهش پیدا کرده
نکته دوم اینکه کره ای برای چند سال ساخته شدن و تغییر آنها بعد از چند سال گویای همین مطلب هست,دلیل از این محکم تر؟؟
دوستان بروند چرخی تو شهر بزنن و آزرا 2007 رو با تویوتا اولون مقایسه کنن تا کیفیت و دوام ژاپنی دستشون بیاد و اینقدر کره ای ها رو مقیاس قرار ندن,انگار معیار و مقیاس ارزشگذاری ماشین شده اسباب بازی کره ای
هیچ آدم عاقلی رو سراغ ندارم که بخواد 4 سال ماشینی رو نگه داره و سراغ کره ای بره
1393/12/1
سلام برادر من یه سری هم به مشینهای فرانسه بزن ربطی نداره به کره و ژاپی و فرانسه المان هر ماشینی که دوست داری بیار من مدت یک ماه داغون بهت تحویل میدم شرایط و طریقه نگهداری مهمه همین شما پیکان میبینی اینقدر سالمه ازرا میبینی داغون
1393/11/20
سلام به گمونم این خودرو صندلی عقب نداره چون نه تصویری ازش گذاشتین نه در مورد فضای صندلی عقب توضیحی دادین.برای بعضیا راحتی صندلی عقب و میزان فضای اون مهمه.
شما رو به ایران خودرو ،به دنا قسم دست بردارین از این تعصب های بی خودی نسبت به برند ها . در حال حاضر کیفیت ساخت خودرو های کره ای و عمر مفید اونها متاسفانه به ژاپنی ها نمی رسه همونطور که کیفیت خودروهای ایران به کره ای نمی رسه.هرکسی سلیقه ای داره. و البته نیازی.من می گم اگه قراره سر شرکت ها و کشور های سازنده ی خودرو با هم بحث و جدل کنین بهتره یه مذاکره ای با شرکت های سازندش داشته باشین بلکه یه حقوقی هم بابت بازار گرمی هاتون بهتون بدن. ولی ماشینای آمریکایی یه چیز دیگن ! :-)
1393/11/21
فضای عقب لنسر خیلی خوب و جاداره ولی تنها عیبی که داره اینه که کیفیت مواد بکار رفته توی درب های عقب اصلن به اندازه درب های جلو نیست و از پلاستیک سخت استفاده شده
1393/11/21
سلام میتسوبیشی اوتلندر 2015 ساب و گرم کن صندلی که گفته بودن نداره همه رو داره داخل 2015 کرم 7 نفره و از امارات میاد و داخل 2014 چرم مشکی 5 نفره و ساب نداره و از روسیه میاد تعداد زیاد در نمایندگی و کیلومتر8 جاده کرج هست خودرو بانک برو یه آزمایشی انجام بده مردم شب عید تصمیم بگیرن
قیمت 220 به بالا
ظاهر2015 در خارج ایران کمی فیس لیفت شده و چراغ عقب LED کامل سفید، رینگ ها مشکی طرح رنجروری و قسمت پایین سپرها تغیر کرده و بسیار زیبا تر و مانند رنجرور شده
فقط نمیدونیم نرمه یا خشکه و میزان صدای ورودی به کابین چقدره خودرو بانک کمک
1393/11/21
باید خودرو بانک اوتلندرو از خودرو های آینده برداره بزاره خودروهای جدید بازار
چرا گوش نمیدی خودرو بانک داریم کمکت میکنیم
1393/11/22
اقای ایرانی خدمتتون عرض کنم که این تفاوتهایی که میگین مربوط به مدل ۶ سیلندر فول هستش که به دلیل قانون عجیب ۲۵۰۰ سی سی نمیشه به ایران وارد کرد.من خودم یه ۲۰۱۵ ثبت‌نام کردم ایشالله هفته ی دیگه تحویل میدن.اصلیترین نگرانی منم نبود ساب بود که خدارو شکر ۲۰۱۵ داره.جدا ۲۰۱۵ گرمکن داره؟
1393/11/22
سلام نوید جان من شدید دنبال اوتلندر2015 هستم اون فیس لیفتی که گفتم مربوط به تمام موتور ها میشه در یوتوب با موتور2.4 هم هست فقط فکنم برا مدل اسپرت اوتلندر هست
اما اگه سرچ کنی در ویدیو خود شرکت میتسوبیشی مدل فیس لیفت به عنوان اوتلندر2015 جدید معرفی میکنه در هر صورت تو سایت آرین موتور عکس اوتلندر قرمزفیس لیفت رو در سایتشون به عنوان 2015 گذاشتن در یه دفترچه کوچیک که به مشتری هاشون در موقع ثبت نام دادن کاتالوگ همه ی مدل های 2015 آرین موتور هست و اوتلندر با فیس لیفت و به رنگ قرمز هست در سایت امارات که خودرو ها ی 2015 از اونجا به ایران میاد بازهمون عکس اوتلندر قرمز فیس لیفت که تو آرین موتور زده ، به عنوان 2015 میاد و در همون سایت رنگ تریم داخلی رو فقط و فقط به رنگ کرم زده اما با طرح چوب که من آبان از نمایندگی 7تیر سوال کردم گفت این مدل داخل نمایندگی نیم فول هست ولی او نهایی که تحویل میدیم تمام طرح چوب هست اما تا به این لحظه هیچ کدوم طرح چوب نیست و ساده هستن اما 2015کرم و 2014 مشکی
من رفتم کیلومتر8 برا تحقیقات میدانی که تمام2015 ها ،داخل کرم و کنار دستی دکمه گرم کن داشت خودشون گفتن قرار بوده بدون گرم کن بیاد اما با گرم کن اومده و قرار ه برا سری بعدی ثبت نام پول این آپشنو بگیرن فقط یادم رفت بپرسم که آینه جمع شوی برقی رو هم به همراه گرمکن صندلی آوردن یا نه فقط 2014 داره ساب رو هم 2014 ها نداشت اما تمام 2015 ها ساب به همراه جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی قاب پلاک و ... در صندوق برقی عقب بود
فقط نمیدونیم نرمه یا خشکه و میزان صدای ورودی به کابین چقدره همین
1393/11/21
من واقعا ازش راضيم مصرف فوق العاده پاييني داره اتاقش به نسبت رقبا جاي بيشتري داره و كيفيت ساخت بالايي هم داره
اگه بخرين پشيمون نميشيد فقط عيبش اينه كه تا آخر ٢٠١٥ توليد ميشه
1393/11/21
الماس اسیایی بازار ایرانه واقعا لنسر حرف نیاره ا
1393/11/22
سلام...این لنسری که بدون وضو اسمش رو میبرید یه دور توی ویدءو های گوگل بزنید توی برنامه ی تخت گاز امریکا که با اسکی سوار ها مسابقه میزاره توی برف یک متری!!!!!این رو اونوقت میاین با کره ای های مسخره و مزخرف مقایسه میکنید؟تاحالا توی این ماشین نشستید؟اینجوری نگاش نکنید سوارش بشید حس شورلت کامارو بهتون دست میده((سوار شدم دو تا شونو که میگم)) ولی خب متاسفانه از لحاظ موتوری نه...البته اوولوشنش در اون حد هم هست و واقعا همه فن حریفه...از لحاظ حس نشستن توش واقعا یه حس اسپرت و خیلی خفن رو داره...البته با کمک فنر های رالی این ماشین مادربزرگ منم این حسو پیدا کرد وقتی سوارش شد...اوو لوشن این ماشین تا حدی پیشرفته که چهار چرخ متحرک هست...یعنی هندلینگ بسیار عالی...یه ضعف هایی هم مثل صندوق عقب کوچک داره که واقعا هم ضایع هست و فضای صندوق عقب به خاطر وجود باند ها کم شده...اونم که با اسپرت در نظر گرفتن ماشین برطرف میشه...اینقد این کره ای ها رو تحویل نگیرین پنج سال دیگه که همشون دم تعمیرگاه بودم بهتوت میگم...اون اقایی که گفتند ام جی...اینو که اصن شرکت خودروسازی نمیشه حساب کرد...ما کره ای ها رو هم حساب نمیکنیم چه برسه به چین...هر چقدر هم بترکونه خودشو به لاستیک ژاپنی نمیرسه پس سکوت لطفا...
1393/11/24
آقا شاهین که هم نام بنده هم هستید
لنسر ایوو ربطی به این لنسر های وارداتی ندارند. صلا ایوو شهرتش به چیزهای دیگه ایه .و اینکه یک کمپانی محصولات خوبی داره دلیل نمیشه همه شون خوب باشند . مثلا یاریس مخصوص رالی هم داریم ولی نباید از یاریس های ایران هم به عنوان یک ماشین قدرتمند یاد کنیم . اون کامارویی که ازش یاد میکنید همین الان تو امریکا با جنسیس کوپه مقایسه میشه بعد میگید این رو با کامارو مقایسه کنید ولی باهیوندای خیر! ام جی هم پشتش شرکت ام جی انگلستانه که مثل جگوار و خیلی شرکت های انگلیسی که امتیازشون رو فروختند امتیازش رو فروخته. جگوار هم به هند فروخته شده پس شما دیگه جگوار 2015 رو قبول ندارید؟ هر ماشینی خوبی ها و بدی های خودش رو داره مثلا همین کره ای های به قول شما مسخره تو امریکا فروش خوبی داشتند و همین هیوندای مسخره در سال 2013 از نظر شاخص سلامتی که میتسو توش 10 ام شد اول شده :
http://www.saipanews.com/view-3985.html
البته نمیخوام بگم کره از ژاپن جلو زده یا هیوندای از میتسوبیشی بهتره . نه . فقط میخوام بگم رو یک برند تعصب نداشته باشید چه بسا هواوی چین گوشی بهتری از نوکیا با اون همه قدمت بزنه و با قیمت مناسب خریدش بی ارزه پس نباید خشک و متعصب راجه به برند ها نظر داد .
1394/1/26
کرهای ها انظر کیفیت هندلینگ هیچ وقت نمیتونن حتی ادای ژاپنی ها رو در بیارن.
1394/2/3
من یه ای اس ایسک شو دارم به قدری عالیه که برادرام که یکی rav4 و دیگری santafe داره از خریدشون پشیمانند
1393/11/22
این باباراست میگه چرا از صندلی های عقبش عکس ننداختین کلا عکسا ناقص هستش عکس های بیرونش هم که تار هستش ولی عیب نداره ممنون
1393/11/28
معلومه نويسنده مقاله ، بدجورى عاشق ميتسوبيشى بوده. يعنى بدجوريا !!
1393/12/1
من دارم واقعا حرف نداره
1393/12/2
دوستانی که از اینم ماشین تعریف می کنن میشه بگن آیا خودشون سوارش شدن یا نه و اگه سوارش شدن، ماشین قبلیشون چی بوده؟ توی تست ها و بررسی ها معتبر که خیلی از این ماشین بد گفتن. روی کاغذ هم حرف زیادی برای گفتن نداره. به نظرم هر کسی که این ماشینو میخره فقط داره پول برند میده.
1394/1/9
معرکس لنسر من 1.6دنده دارم و بی نظیر و غیر قابل مقایسه هست بدون هیچ دروغی
1393/12/6
داداش برند خیلی مهمه نمیدونی بدون --- مثال: بین ایران فرقون ایران و بی ام و المان کدوم بهتره؟ نکته شماره 2 این هست که ژاپنی ها و امریکایی ها علاوه بر کیفیتی که تو جنساشون استفاده میکنن روی همخانی قطعاتشون هم کار میکنن که مچ بشن با هم که میتسوبیشی معمولا تو هندلینگ و فنر بندی این کارو استادانه انجام میده به قولی گفتنی ماشین ول نیست که وقتی فرمون بدی چرخش بره یه ور اتاقش یه ور موتورش یه ور دیگه--- ماشین قبلیم هم ازرا 2008 بود که ول بود فنربندیش
1393/12/6
من میخوام بخرمش لطفا کمک کنین.
1393/12/9
خانم فاطمه من يك لنسر صفر مشكي ٢٠١٥ كه هفته پيش از كمپاني تحويل گرفتم براي فروش دارم. اگر مايل هستين اطلاعات بيشتر بدم، شماره تماس بدم خدمتتون.
1394/1/9
شک در خرید نکنید لنسر عالیه من 1600 دنده دارم
1393/12/16
خوشم میاد از بین این همه عکس دو تا عکس نزاشتین جلو و عقب ماشین بطور کامل معلوم باشه.
کمال تشکر رو دارم ازتون!
مخصوصا اینکه در مورد خشکی و نرمی سیستم تعلیق خیلی توضیح دادین... خب به غیر از راننده، سرنشین هم آدم حساب میشه دیگه ;) راحتی سرنشین هم ملاک مهمیه..
1393/12/17
با عرض سلام. بنده این ماشینو 4 ماه هست که دارم واقعا عالیه از همه نظر.مقاله بسیار خوب و مفیدی بود متشکرم از نویسنده ولی این دوستمون نوشته که 0 تا 100 حدوده 11.5 ثانیه، این حرف غیر کارشناسیه واقعا.
درسته در حالت اتوماتیک گیربکس های cvt واسه شتاب گرفتن کند عمل میکنن ولی با شیفتر پشت فرمون من زمان گرفتم 9.87 ثانیه 0 تا 100 و خودم هم 210 را باهاش پر کردم که از تر س دوربین سرعتم کم کردم. شاید بیشتر هم جا داشت ولی تست نکردم. اگه تست کردم خبر میدم بهتون
متشکر از همه دوستان
1394/1/9
سلام به همه ی دوستان این ماشین عالی و غیر قابل مقایسه با هم رنج های خودش هست حتی با موتور 1.6 و دنده دستی خیلی سر تر از کیا ویا هیوندای یا آشغال های چینی هست با تشکر از سایت خودرو بانک
1394/1/26
به خدا همین هیوندای الانترا این قد خرج باز کرد بعد 30 هزار تا که زود فروختم و لنسر فول آپشن خریدم 126 تومن عالی اصلا خرجش نصف هیوندای هم نمیشه قبلش آزرا 2008هم داشتم با اون موتور 3300 آشغالش بنزینو می بلعید 14 یا 15 لیتر میخورد راهم نمیرفت شاید ژاپنی ها صندلی گرم کن سرد کن نداشته باشن ولی از لحاظ هندلینگ(فرمان پذیری)و کیفیت خودرو حرف ندارن اعلام کارخونه های هیوندا همه دروغه اگه تونستی با الانتراش 205 بری به من هرچی میگی بگو.
1394/2/16
سلام.دوستان لطفا اشتباه نگیرید این لنسر ساده هست و اصلا هیچ ربطی به مدل تکاملی یا همون اوولشن نداره فقط از نظر ظاهری همون هست
اگه تو سایت اصلی میتسوبیشی برید این لنسر از 17 هزار دلار شروع میشه ,و اوولشن از چیزی حدود 34 هزار دلار و تازه در سایت میتونید تیپ لنسر ساده رو هم انتخاب کنید و دیگر آپشن ها این لنسری که در ایران هست همون لنسر ساده است که تیپ بندی شده
به نسبت دیگر خودرو های وارداتی تو رده خودش حرف نداره اما اصلا این لنسر با اوولشن قابل مقایسه نیست
1394/3/17
اوو 10 که توربو و موتورش دو لیتره . چرا تو ایران چیز دیگه ای فرستادن چرا تو ایران باید ضعیف باشه؟
1394/3/31
خدایش خیلی خیلی ماشین خوبیه مال من مدل 1.8 اتومات فول شرکتی که 127 تومن گرفتم واقعا ماشین قشنگیه از این لگنای کره ای خیلی بهتره و راحت تر ماشیین قبلیم مزدا 3 بوده واقعا دارم تفاوت رو میبینم
1394/4/27
ماشینای میتسوبیشی تو گیربکس حرف ندارن و مهندساش در بعضی ماشینها با مرسدس بنز همکاری داشتن در رابطه با محاسبات ریاضی ضریب دنده های گیربکس - اکثرا سعی می کنن ماشیناشونو جف دیفرانسیل بسازن چون هندلینگ عالی رو تو مانوور دادن سر پیچا و چاله چوله ها داره و اینکه بخریدش و تجربتونو اینجا بگین
1394/8/2
دوستان من یه لنسر 1600 اتومات 2014 دارم واقعا راضیم اگر چه مدلی که من دارم اپشن زیاد نداره ولی من از کیفیت خودرو و قطعات بسیار خوبش و رانندگی باهاش و نرم بودن و مصرف کمش که بعضی وقتا تو اتوبان به 5 لیتر میرسه خیلی خیلی راضیم
1395/6/16
سلام.دوستان من در حدود 130 تومن پول دارم،قصد خرید لنسر 1.8 رو دارم ولی بهم مزدا 3 نیو رو پیشنهاد میدن.ب نظرتون من کدومو بخرم؟
1395/6/21
سلام. البته که مزدا 3 نیو رو پیشنهاد می کنم. من دارم خیلی هم راضیم. نسبت به لنسر هم سرتره و هم ارزانتر.
1395/10/9
بدون شک لنسر ، فرمان پذیری بی نظیر شاید کمتر ماشینی باشه به هندلینگ لنسر برسه ، مصرف سوخت پایین ، قطعات با کیفیت و کم خرج بودن البته اگه مشکل خاصی پیش بیاد خرجش بالاست.
1395/10/12
این مزدا سه ای که ما بهش نیو میگیم سال 2010 طراحی شد و دو سال بعدش فیس لیفت، اما سال 2014 با تغییرات اساسی بهترین سدان سال شد و کلی سر و صدا کرد و 2017 هم قراره فیس لیفت بشه. یعنی ما سه ساله در آرزوی وارد شدن مزدا سه 2014 هستیم که توی آمریکا از 16 هزار دلار تا 28 هزار دلار قیمت داشت. 12 هزار دلار پول آپشن هاش بود، یعنی هرچی دلت میخواست رو بهش اضافه میکردی و هر چی دوست نداشتی رو ازش حذف میکردی.
خلاصه بگم: مزدا سه موجود در ایران حداقل برای سه سال پیشه و هندلینگ خارق العاده لنسر رو نداره. اما برای افراد مسن تر (بالای 40 سال) انتخاب من مزدا سه نیوی 2013 هستش!
1395/6/24
با درود و احترام خدمت همه بزرگواران
لطفا جهت خرید این ماشین (1800اتومات) راهنماییم کنید
1. کف ماشین در دست اندازها میگیره یا نه؟
2. قیمت قطعات مصرفی و همچنین در دسترس بودن این قطعات چطوره؟
3. من شنیدم چونکه محصولات میتسوبیشی انحصاری هست که نیاز به تعویض قطعه ای باشه به دلیل محوودیت در موجودی انبار شرکت وارد کننده برای تعویض دردسر خاص خودشو داره
ممنون میشم استفاده کنندگان این خودرو راهنماییم کنند
با سپاس فراوان
1395/7/3
سلام امین جان
کف لنسر نسبت به مزدا 3 بالاتره، بنابراین در عبور از دست اندازها مشکلی نداره.
قیمت قطعات مصرفی با توجه به اینکه ژاپنیه از قطعات الانترا گرونتره ولی نسبت به مزدا 3 اطلاعی ندارم
در خصوص آیتم 3 درسته، تعویض قطعه توسط نمایندگی بایستی انجام بشه که دردسره مخصوص خودشو داره.
ضمنا باید بگم لنسر از لحاظ هندلینگ، سیستم تعلیق و همچنین عمر قطعات حرف نداره ( ماشین های میتسوبیشی مرگ ندارن)
سیستم گیربکس اتوماتیک لنسر بسیار نرم و به موقع عمل می کنه .

1396/2/9
سلام ميخوام بين ميتسوبيشي و مزدا يكي روبخرم لطفا كساني كه دارن راهنمايي كنند
1396/6/22
داداش مزدا خیلی پاینه به درد جاده های ایران نمیخوره لنسر بهتره
1396/9/15
سلام ، در مورد ارتفاع کف مزداهای جدید بالا اومده و من که اصلا مشکل ارتفاع ندارم .
1398/6/16
سلام دوستان؛ پرفروش ترین ماشین در بازار آمریکا ماشینهای ژاپنی هستن؛ اصلا ماشینای خشک وپراستهلاک کره ای قابل مقایسه با ماشینای ژاپنی نیست.هنوز تویوتاهای ۴۰ سال پیش دارن تو کوه و کمر قاچاق کشی میکنن انقد که سگ جونن. فاصله ژاپن با کره مثل فاصله کره با چینه تو خودروسازی. باور کنین!
1398/10/11
تو این رنج قیمت در بازار کارکرده مزدا۳ نیو تیپ ۴ و صفر کیلومتر لنسر هم پیشنهاد نمیشه و بهتره که هیوندای i40 کارکرده یا مزدا۳ نیو صفر بخرید بهتره البته عاشقان لنسر همچنان عاشق باقی میمانند.