موضوعات داغ

برلیانس H330

عکس مطلب اول
در کارنامه پارس خودرو، خودروهای بزرگی مانند نیسان ماکسیما و یا نیسان مورانو قرار دارد. اما متاسفانه شرایط بد حاکم بر بازار خودرو کشور باعث شده تا این خودروساز با کیفیت نیز به سراغ چینی ها برود و محصولاتی را از کشور چشم بادامی ها به روی خط تولید خود ببرد. اولین خودرو برلیانس V5 بود که هم اکنون در بازار آزاد با قیمتی در حدود 115 تا 126 میلیون تومان خرید و فروش می شود اما پارس خودرو گویا همکاری هایی بیش از یک محصول را با این خودروساز چینی دارد و حال قصد دارد تا محصولی دیگر به نام H330 را به بازار عرضه کند.
برلیانس H330 برخلاف V5 یک سدان شهری است و به پیشرانه ای کوچک مجهز شده که 4 سیلندر 16 سوپاپه است و دقیقاً 1498 سی سی حجم دارد. این پیشرانه می تواند حداکثر 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه را تولید کند. پارس خودرو قصد دارد که این چینی جدید را با گیربکس دستی (5 دنده) و خودکار (4 دنده) عرضه کند که در مدل دستی مصرفی برابر 6.4 لیتر و در مدل خودکار 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی دارد. البته تفاوت های این دو مدل به نوع گیربکس ختم نمی شود و به جز اضافه وزن 10 کیلوگرمی مدل خودکار (1250 کیلوگرم)، ترمزهای عقب آن دیسکی می باشد (ترمزهای عقب مدل دستی کاسه ای است).
در مدل دستی امکاناتی نظیر کیسه هوای سرنشینان جلو، ترمزهای ABS و EBD، سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه های بالابر برقی، 4 بلندگو برای سیستم صوتی، قابلیت تنظیم دستی آینه های جانبی دارد. اما در مدل خودکار به غیر از این امکانات به سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور پارک عقب، بسته شدن پنجره ها به کمک ریموت، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، 6 بلندگو برای سیستم صوتی، مه شکن جلو و سیستم ورود کلید و دکمه استارت نیز مجهز شده است.
پارس خودرو هم اکنون پیش فروش این خودرو را آغاز کرده و در آن قیمت قطعی این محصول را نیز اعلام کرده است. برلیانس H330 با گیربکس خودکار قیمتی برابر 53 میلیون و 500 هزار تومان دارد و با گیربکس دستی 43 میلیون و 800 هزار تومان قیمت خورده است. پیش فروش این خودرو به ترتیب با پیش پرداخت 30 و 25 میلیون تومان و با موعد تحویل اردیبهشت و خرداد 94 در جریان است. با عرضه این خودرو باید گفت که به خودروهای گیربکس خودکار ارزان قیمت بازار اضافه می شود و اگرچه به پیشرانه ای ضعیف تر مجهز شده ولی خط و نشانی ضعیف برای جک J5 اتوماتیک است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد