موضوعات داغ

سایپا ساینا

عکس مطلب اول
احتماالاً تبلیغات خودروی جدید سایپا به نام ساینا را در تلویزیون دیده اید. خودرویی که روی پلتفرم X200 (همان پلتفرم تیبا) ساخته شده و قرار است تا سال آینده وارد بازار شود.
ساینا در حقیقت نامی برای سایپا 232 است و با وجود اینکه طبق این کد ساینا یک فیس لیفت می باشد اما با توجه به تغییرات گسترده ای که روی این خودرو انجام شده می توان آن را یک نسل جدید بدانیم.
اگرچه ساینا روی پلتفرم تیبا قرار گرفته ولی از نظر ابعاد و اندازه در سطحی بالاتر از آن است و به تناسب تجهیزات و قیمت آن نیز از تیبا بیشتر خواهد بود.
سایپا اعلام کرده که قصد دارد همان پیشرانه تیبا را روی ساینا نصب کند و شاید احتیاج نباشد در مورد آن توضیح دهیم اما به اختصار می توان گفت که یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با توان تولید حداکثر 80 اسب بخار روی ساینا قرار خواهد گرفت. همچنین از نظر گیربکس نیز تفاوتی با تیبا نخواهد داشت و جعبه دنده 5 سرعته دستی روی آن نصب می شود. البته این بدان معنا نیست که از نظر فنی هیچ تفاوتی بین ساینا و تیبا نیست و در این محصول جدید مشکل اکسل عقب به کلی رفع شده است.
نمونه هایی که فعلاً در عکس های مختلف منتشر شده می توان دید، تنها نمونه آزمایشی است و سایپا کاشان تولید آزمایشی آن را از اسفند آغاز خواهد کرد.
متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی از سطح تجهیزات بکار رفته روی این خودرو منتشر نشده اما تا به حال مشخص است که ساینا در دو تیپ معمولی و آپشن دار تولید می شود که در کامل ترین مدل دارای تجهیزاتی مثل سیستم تهویه مطبوع خودکار، شیشه های بالابر برقی برای هر 4 درب، تنظیم برقی آینه های کناری و فرمان هیدرولیک خواهد بود.
سایپا اعلام کرده که این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 خواهد بود و امیدوار است که با توجه به چهره به روز طراحی شده استقبال خوبی از این خودرو شود.
در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی پخش شده توسط سایپا در تلویزیون را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد