موضوعات داغ

بی ام و سری 2

عکس مطلب اول
گویا هنوز حمله باواریایی‌ها به بازار داخل تمام نشده و بعد از رونمایی از مدل‌های سری 4 و X4 حتی سری 3 جی‌تی، حال نوبت به سری 2 رسیده تا با اخذ مجوزهای لازم برای واردات، سبد محصولات این کمپانی آلمانی محبوب را در داخل رنگین‌تر از قبل کند.
اگر راستش را بخواهید هنوز پرشیا خودرو فروش این خودرو را آغاز نکرده و حتی مدلی از آن وارد بازار آزاد نشده است و این در حالی است که این خودرو توانسته تنها در مدل 220i کوپه به لیست خودروهای مجاز به واردات قرار گیرد.
بی ام و 220i کوپه به یک پیشرانه 4 سیلندری 16 سوپاپه مجهز شده که دقیقاً 1997 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 184 اسب‌بخار در 5000 دور در دقیقه و 270 نیوتن‌متر در 1250 دور در دقیقه را تولید کند. تمامی این نیرو به رینگ‌های 16 اینچی عقب منتقل می‌شود تا بتواند در عرض دقیقاً 7 ثانیه این باواریایی 4432 میلیمتری را از حالت سکون به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر به سرعت 235 کیلومتر در ساعت دست یابد.
گیربکس نصب شده روی این کوپه از نوع 8 سرعته خودکار است و روی آن سیستم‌هایی نظیر Start-Stop، Eco Pro Mode، Brake Energy Regeneration، سیستم کمکی Driving Assistant، iDrive، سیستم کمی پارک و دوربین عقب نصب شده است که هر کدام برای خود داستانی دارد و احتیاج به مقاله‌ای جداگانه برای توضیح هر کدام است.
همانطورکه می‌دانید، سری 2 اولین نسل از این خودرو است و اگر به قیمت آن در بازارهای جهانی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که با وجود اینکه این سری یک کوپه کوچک شهری محسوب می‌شود، اما اصلاً با یک خودروی ارزان قیمت سر و کار نداریم و قیمت مدل 220i آن نزدیک قیمت سری 3 در مدل 328i است یعنی قیمت آن پس از ورود به بازار ایران شاید بیش از 300 میلیون تومان باشد که در این صورت ممکن است بسیاری به فکر خرید 328i و یا سری 4 کوپه بیفتند.
در هر صورت باید گفت عرضه این خودرو توسط پرشیا خودرو باعث می‌شود که بازار ما نیز همانند دیگر بازارهای دنیا از محصولات جدید برندهای معتبر جهانی بهره ببرد و طیف گسترده‌تری از محصولات جدید در ایران وجود داشته باشند. امیدواریم پس از عرضه سری 2، پرشیا خودرو بتواند مجوزهای لازم برای واردات سری 1 را نیز کسب کند تا بتواند ارزان قیمت‌ترین محصول بی ام و در ایران لقب بگیرد.
در زیر تیزر تبلیغاتی سری 2 البته در مدل M235i را می‌توانید مشاهده کنید:



بروزرسانی در 8 آبانماه 94: دیروز طی مراسمی پرشیا خودرو از سری 2 رونمایی کرد و قیمت آن را اعلام کرد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه مراسم رونمایی بی ام و سری 2 مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد