موضوعات داغ

ماشین هیوندای آوانته اتوماتیک

(3.8/5) 95,804 رای

تاکنون چندین نسل از هیوندای الانترا به کشورمان راه یافته‌اند و تقریباً تمامی‌شان مورد استقبال هموطنان قرار گرفته‌اند؛ اما فقط یکی از آنها (یعنی همین نسل سوم) با نام کره‌ای خود یعنی آوانته در ایران عرضه شد. خودرویی با ظاهر ساده و بی‌آلایش اما باطن مستحکم و پرتوان که در طول سال‌های 1384 تا 1391 روی خط مونتاژ کرمان‌موتور قرار داشت و در این مدت توانست طرفداران پر و پا قرصی برای خودش دست و پا کند. در واقع عواملی نظیر کیفیت ساخت بالا، استهلاک پایین و توان بسیار خوب پیشرانه باعث شدند که آوانته به عنوان یک سدان قابل احترام و قابل اعتماد در میان مردم معروف شود و اکنون بعد از گذشت یک دهه از تولید آخرین مدل، همچنان برخی افراد خرید این محصول خوش‌ساخت را به گزینه‌های صفرکیلومتر موجود (با قیمت مشابه) ترجیح میدهند.

200 km/h
حداکثر سرعت
8.1 liter/100km
مصرف سوخت
2000 cc
حجم موتور

مشخصات هیوندای آوانته اتوماتیک

کلاس بدنه
سدان
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
4 دنده خودکار
حداکثر توان
140 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی هیوندای آوانته اتوماتیک

مزایا و معایب هیوندای آوانته اتوماتیک

مزایا

کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین قطعات، هماهنگی مناسب میان پیشرانه و گیربکس، شتاب و کشش بسیار خوب، سواری قابل‌قبول، ایمنی نسبتاً خوب (3 ستاره Euro-NCAP)، ارگونومی مطلوب

معایب

کمبود شدید آپشن‌های جانبی، طراحی زمخت و نازیبا در داخل کابین، قدیمی بودن ساختار گیربکس اتوماتیک (4 سرعته فاقد تیپ‌ترونیک)، کیفیت رنگ نه ‌چندان عالی

بررسی هیوندای آوانته اتوماتیک

نسل سوم الانترا (یا همان آوانته) یک سدان کامپکت کره‌ای است که در نگاه اول به دلیل چهره ساده و طراحی داخلی کسالت‌آور و تجهیزات جانبی حداقلی، خودروئی پیرمردی و حوصله‌سربر به نظر می‌رسد، اما کافی است پشت فرمانش بنشینید و کمی با پدال گاز و فرمان بازی کنید تا نظرتان 180 درجه تغییر کند. پیشرانه 2 لیتری تنفس‌طبیعی این محصول خیلی سر حال است و بواسطه هماهنگی عالی با گیربکس، واکنش‌های بسیار خوبی به پدال گاز نشان میدهد؛ در واقع با هیوندای آوانته (بخصوص نسخه دنده‌ای) میتوان رقبای گرانتر را نیز به چالش دعوت نمود. البته نسخه اتوماتیک به دلیل تعداد کم دنده‌ها (4 سرعت) شتاب و کشش ضعیف‌تری دارد اما حتی همین مدل هم با عکس‌العمل‌های به موقع و بهره‌مندی از هوش کافی، شما را راضی نگاه خواهد داشت؛ بخصوص که تعویض‌ دنده‌هایش بسیار نرم و روان است و ساختار کلی گیربکس از دوام خوبی برخوردار می‌باشد. هندلینگ ماشین نیز در سطح خودش مناسب به نظر می‌رسد و ترکیب این قضیه با رفتار معقول سیستم تعلیق (جلو مک‌فرسون و عقب مولتی‌لینک) باعث شده راننده و سرنشینان در کنار هم از سواری با نسل سوم الانترا لذت ببرند. از دیگر نکات مثبت اوانته میتوان به ارگونومی مطلوب، دید پیرامونی کافی و فضای قابل‌قبول برای 4 سرنشین بزرگسال و یک کودک اشاره نمود؛ ضمن اینکه گنجایش صندوق عقب هم برای یک سدان کامپکت کافی به نظرمی‌رسد. در خصوص ایمنی باید گفت که هیوندای آوانته موفق شده در دوران خودش 3 ستاره از موسسه Euro-NCAP بدست آورد که نسبت به امثال سیتروئن زانتیا امتیاز بسیار خوبی محسوب میشود اما در مقابل رنو مگان 5 ستاره حرف خاصی (در این پارامتر) برای گفتن باقی نخواهد ماند.

هیوندای آوانته

بد نیست کمی هم در مورد مشکلات ماشین صحبت کنیم. مثلاً عایق‌بندی اتاق از سطح ایده‌آل فاصله دارد و در سرعت‌های پایین صدای کمک‌های عقب و در سرعت‌های بالا صدای برخورد باد، تا حدودی به داخل کابین نفوذ میکنند. همانطور که بالاتر اشاره شد، دیزاین داخلی ماشین هم خیلی زمخت و نازیبا طراحی شده و ترکیب این قضیه با کمبود شدید آپشن‌های جانبی مقداری توی ذوق میزند. البته کیفیت متریال مورد استفاده در کابین راضی‌کننده است اما از لحاظ بصری جذابیت خاصی داخل اتاق دیده نمی‌‎شود. در هر صورت اگر یک خودرو چالاک، بی‌دردسر و جان‌سخت میخواهید که با کمترین توقع به شما خدمت کند و با توانایی‌های حرکتی مناسب، لبخند رضایت را بر لبانتان جاری سازد، هیوندای آوانته کرمان‌موتور یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برایتان خواهد بود؛ اما اگر به زیبایی طراحی داخلی، زرق و برق‌های طراحی خارجی و وفور تجهیزات جانبی ماشین اهمیت میدهید، می‌بایست دور این محصول را یک خط قرمز بکشید.

داخل هیوندای آوانته اتوماتیک

در این بخش با یکی از نقاط ضعف اصلی آوانته روبرو می‌شویم. البته نه اینکه رقبای هم‌نسل هیوندای هم شاهکاری در طراحی داخلی خلق کرده باشند اما تقریباً تمامی آنها از نظر ظرافت و زیبایی کابین، شرایط بهتری دارند. خطوط بی‌نهایت ساده، دریچه‌های تهویه نامتقارن، نشانگرهای پشت‌آمپر فاقد هیجان و غربیلک فرمان معمولی ترکیبی زمخت را تشکیل داده‌اند که هیچ خلاقیت و نوآوری در آن دیده نمی‌شود. گویا طراحان با بی‌سلیقگی و بی‌حوصلگی، قطعات را جهت رفع تکلیف در کنار هم قرار داده‌اند. بخصوص که در نسخه وطنی آپشن‌هایی نظیر ایرکاندیشن اتومات و گرمکن صندلی‌ها نیز حذف شده‎‌اند تا حالت قدیمی کابین بیشتر هم به چشم آید. با تمامی این صحبت‌ها نکات مثبت اتاق آوانته هم کم نیستند.

داخل هیوندای آوانته

مثلاً ارگونومی خودرو عالی است و صندلی‌های نسبتاً راحت در کنار دید به اطراف کافی و دسترسی مناسب به ادوات، خیلی زود شما را با ماشین اخت خواهند نمود. فضاهای کاربردی بسیاری هم برای قراردادن اشیاء در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به زیرآرنجی بازشو جلو و عقب و همچنین جالیوانی‌ مخفی زیر صندلی عقب اشاره نمود. کیفیت متریال مورد استفاده به نسبت انتظاری که از یک خودرو اقتصادی می‌رود واقعاً عالی است و آوانته در طول این سال‌ها به خوبی کیفیت اولیه خود را حفظ نموده است. از لحاظ فضای پا و سر هم اوضاع قابل‌قبول به نظر می‌رسد؛ البته در این سگمنت خودروهای جادارتری هم داریم اما آوانته نیز حداقل در قیاس با امثال مزدا 3 کابین بزرگ‌تری در اختیار قرار می‌دهد.

طراحی هیوندای آوانته اتوماتیک

هیوندای آوانته طراحی ساده و بی‌آلایشی دارد و به همین دلیل در ابتدای معرفی خیلی مورد پسند جوانان قرار نگرفت. چراغ‌های جلو نسبتاً بزرگ و اسپرت طراحی شده‌اند اما ترکیب آنها با جلوپنجره کوچک و خطوط ساده بدنه جلوه‌ای معمولی به خودرو بخشیده است و در نتیجه برخلاف نسل‌های بعدی الانترا که ظاهری کاملاً تهاجمی و جوان‌پسندانه داشتند، این یکی جلب توجه کمتری می‌نماید.

طراحی هیوندای آوانته

در واقع هنوز هم مشتریان اصلی آوانته ماشین‌شناس‌هایی هستند که به مشخصات فنی و کیفیت ساخت اتومبیل، بیش از بزک‌های ظاهری و رینگ‌های درشت و طرح‌های شلوغ و اغراق‌آمیز اهمیت میدهند. البته همین نکته باعث شده که اوانته در طول این سال‌ها از گزند جوانان دیوانه سرعت در امان بماند و اکنون برخلاف امثال مزدا 3 قدیم یا هیوندای کوپه (تیبرون)، تعداد زیادی از نسخه‌های دست‌دوم سالم آن موجود هستند. نکته دوم اینکه طراحی ساده و منطقی ماشین باعث شده چهره آوانته در گذر زمان چشم را خسته نکند. مثلاً اگر پروتون جنتو را به جوانان فشن یک دهه قبل تشبیه کنیم، نماینده هیوندای فردی عادی با مدل موی ساده است که هرچند هرگز مرکز توجه نبوده اما در عوض حالا هم از مدافتاده به چشم نمی‌آید.

مشخصات هیوندای آوانته اتوماتیک

هیوندای آوانته از نظر مشخصات فنی شرایط مطلوبی دارد؛ از پیشرانه 2 لیتری 16 سوپاپ مجهز به سیستم CVVT گرفته تا ترمزهای چهارچرخ دیسکی و سیستم تعلیق مولتی‌لینک عقب همگی نشان میدهند که پشت این ظاهر ساده و بی‌ادعا خودرویی جذاب با توانایی‌های حرکتی عالی نهفته شده. بخصوص که موتور و گیربکس هم از هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر برخوردارند و درنتیجه ماشین به راحتی دور می‌گیرد. حداکثر توان تولیدی آوانته 140 اسب‌بخار و گشتاور 182 نیوتن‌متر است که شاید در برابر رقبای توربو امروزی خیلی افتخارآمیز نباشد اما با توجه به سال طراحی و تکنولوژی اتمسفریک موتور، جای گله و شکایتی باقی نخواهد ماند. فرمان ماشین نرمی متوسطی دارد و عملکرد دقیق و شعاع گردش مناسبی ارائه می‌کند. ترمزها نیز با اینکه میتوانستند برای این شتاب عالی کمی قوی‌تر باشند اما در اکثر مواقع حس اطمینان کافی را به راننده منتقل خواهند نمود. شاید تنها مشکل در ساختار قدیمی گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ماشین خلاصه شود چراکه با توجه به کمبود تعداد دنده‌ها و نبود سیستم تیپ‌ترونیک، این مجموعه قادر نیست لذت رانندگی مشابه نسخه دنده‌ای را برایمان شبیه‌سازی کند؛ اعداد رسمی شتاب 9.1 ثانیه برای نمونه منوال و 10.5 ثانیه برای نسخه اتوماتیک به خوبی این مسئله را نشان میدهند. با این حال باید اعتراف کرد که حتی گیربکس اتوماتیک قدیمی آوانته هم نسبت به اکثر رقبای آن دوره (مثلاً رنو مگان) هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و با نرمی بالا و تعویض‌های به موقع و دوام بسیار خوب، سواری بدون دردسر و رضایت‌بخشی به راننده هدیه می‌دهد.

موتور هیوندای آوانته

سیستم تعلیق ماشین هم از نظر نرمی در جایگاهی مابین مزدا 3 و سیتروئن زانتیا قرا می‌گیرد. البته با توجه به اینکه یافتن زانتیا سالم از پیدا کردن ستاره سهیل هم سخت‌تر شده بهتر است بجای آن از مثال تویوتا کرولا استفاده کنیم. در خصوص میزان مصرف سوخت هم نه میتوانیم آوانته را ایستاده تشویق کنیم و نه از آن ایرادی بگیریم؛ در واقع اشتهای پیشرانه با توجه به توانایی‌های حرکتی و تکنولوژی آن دوران کاملاً منطقی است و در حوالی عدد 8.5 لیتر برای شرایط رانندگی ترکیبی می‌چرخد.

مشخصات فنی هیوندای آوانته اتوماتیک

نام خودرو
هیوندای آوانته اتوماتیک
کشور سازنده
پرچم کشورکره جنوبی
سال (طراحی)
2004
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2000 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
10.5 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت
وزن
1280 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4525 طول - 1725 عرض - 1415 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2611 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین هیوندای آوانته اتوماتیک

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 55 لیتر
  • یورو 3
  • 181 گرم در هر کیلومتر

امکانات و تجهیزات هیوندای آوانته اتوماتیک

شاید باورش سخت باشد اما سطح آپشن‌های آوانته از نظر کمیت تفاوت چندانی با امثال تیبا ندارد؛ البته از نظر کیفیت و کارآیی اوضاع 180 درجه تغییر می‌کند؛ به عنوان مثال همین دو ایربگ ساده جلویی (برخلاف تیبا) میتوانند جانتان را نجات دهند! یا در مثالی دیگر مطمئن هستیم که سیستم فرمان هیدرولیک و شیشه‌ها و آینه‌های برقی ماشین تا سال‌های سال بدون مشکل به شما خدمات رسانی خواهند کرد و لازم نیست نگران کند شدن عملکرد برف‌پاک‌کن یا قطعی گرمکن شیشه عقب و مواردی از این دست باشید. البته با تمامی این صحبت‌ها باز هم باید اعتراف کرد که آوانته به شدت با فقر تجهیزات جانبی روبرو است. اینجا نه از سانروف و کروزکنترل خبری هست، نه تهویه مطبوع اتوماتیک؛ حتی برای دست‌یابی به امکانات ساده‌ای نظیر سنسور و دوربین دنده عقب نیز باید دست به دامان قطعات افترمارکت شویم. از دیگر گزینه‌های موجود روی آوانته میتوان به کامپیوتر سفری (البته با امکانات محدود)، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، تهویه مطبوع با تنظیمات دستی، صندلی‌های تاشو عقب، گودی کمر قابل تنظیم برای صندلی راننده، ایموبلایزر، آنتن برقی، جاعینکی و مه‌شکن‌های جلو و عقب اشاره نمود.

امکانات هیوندای آوانته اتوماتیک

کیسه هوا
کيسه هواي راننده و سرنشين جلو
سیستم صوتی
پخش CD
ترمز و پایداری
ABS - EBD
دیگر امکانات
-

رقبای هیوندای آوانته اتوماتیک در بازار

در این رده قیمتی خودروهای بسیار زیادی حضور دارند که هریک میتوانند مزایا و معایب خاص خودشان را در برابر آوانته داشته باشند. سیتروئن زانتیا و پروتون جنتو از رقبای قدیمی این ماشین به حساب می‌آمدند اما با توجه به استهلاک بالای زانتیا و توقف زودهنگام عرضه محصولات پروتون در کشور هر دو از رونق افتادند و اکنون در نسخه‌های هم سن و سال آوانته با قیمتی ارزان‌تر خرید و فروش می‌شوند. زانتیا از نظر توانایی‌های حرکتی شرایطی نزدیک به آوانته دنده‌ای دارد و با سیستم تعلیق نرم‌تر، هندلینگ بهتر و چند آپشن اضافه میتواند انتخاب وسوسه‌کننده‌ای باشد اما صد حیف که استهلاک زیاد و هزینه نگهداری بالا در کنار ایمنی افتضاح ماشین باعث شده این خودرو دوست‌داشتنی در گذر زمان یارای رقابت با حریف دیرینه خود را از دست بدهد. جنتو هم علیرغم ظاهر اسپرت و جوان‌پسندانه‌اش از پیشرانه ضعیف‌تری برخوردار است که در نمونه اتومات شتاب ناامیدکننده‌ای ارائه می‌کند. مزدا 3 قدیم دیگر خودرویی است که میتوانید بجای آوانته اتوماتیک انتخاب کنید. سدان ژاپنی از طراحی جذاب‌تر، آپشن‌های بیشتر و فرمان‌پذیری بهتر برخوردار است اما در طرف مقابل آوانته جادارتر و راحت‌تر می‌باشد و با کیفیت سواری برتر و هزینه نگهداری کمتر گزینه کم‌دردسرتری به نظر می‌رسد. بخصوص که بواسطه سبک متفاوت مشتریان، گزینه‌های دست دوم سالم آوانته راحت‌تر در بازار یافت می‌شوند. راستی یک مشکل مزدا 3 قدیم هم نبود سیستم ساده ایموبلایزر است. رنو مگان نیز با توجه به سواری اندکی نرم‌تر، ترمزهای نسبتاً قوی‌تر، طراحی عامه‌پسندتر، آپشن‌های کامل‌تر (در نسخه اتومات) و استاندارد ایمنی بالاتر (5 ستاره در مقابل 3 ستاره) رقیب قابل احترامی به حساب می‌آید. هرچند آوانته پرشتاب‌تر است و گیربکس اتوماتیک هوشمندتری دارد و به طور کلی بادوام‌تر و کم‌خرج‌تر از نماینده رنو نشان میدهد. راستی ام جی 550 (مدل 2010) نیز علیرغم قیمت اندکی بالاتر میتواند به نوعی رقیب آوانته اتوماتیک باشد. دورگه انگلیسی/چینی تقریباً در تمامی پارامترهای طراحی، جادار بودن، راحتی، هندلینگ، آپشن، قدرت پیشرانه و ایمنی از اوانته سرتر است اما برگ برنده اصلی آوانته که همان استهلاک پایین، عدم وابستگی به بنزین سوپر و صد البته قیمت کمی ارزان‌تر است میتواند نظر بسیاری از مشتریان را به سمت طرف کره‌ای بازگرداند. تویوتا کرولا نیز تقریباً در این رنج قرار می‌گیرد؛ خودرویی که از نظر سادگی و عدم ارائه امکانات جانبی حتی دست آوانته را هم از پشت بسته است! اما در عوض با اعتبار برند خود به عنوان یکی از قابل‌اعتمادترین سدان‌های جهان می‌تواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد. هرچند شما برای خرید نماینده تویوتا (در مدل و کارکرد مشابه) باید پول بیشتری پرداخت نمائید و در نهایت خودرویی با شتاب ضعیف‌تر اما سواری نرم‌تر نصیبتان خواهد شد.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

هیوندای آوانته اتوماتیک چه تفاوت‌هایی با نسخه منوال دارد؟

نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک آوانته از نظر پیشرانه، ظاهر و امکانات هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها اختلاف میان آنها در همین سیستم انتقال قدرت خلاصه می‌گردد. آوانته اتوماتیک به یک گیربکس 4 سرعته خودکار تجهیز شده و مدل منوال از جعبه‌دنده 5 سرعته دستی با شتاب و لذت رانندگی برتر و مصرف سوخت اندکی کمتر بهره می‌برد.

پیشرانه هیوندای آوانته چه مشخصاتی دارد؟

هیوندای آوانته XD کرمان موتور با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 16 سوپاپ (مجهز به سیستم CVVT) به بازارمان عرضه شد. این موتور قادر است در بهترین حالت 140 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید.

هیوندای آوانته از نظر ایمنی در چه سطحی قرار دارد؟

هیوندای آوانته موفق شده در دوران خودش 3 ستاره از موسسه Euro-NCAP بدست آورد که نسبت به امثال سیتروئن زانتیا عالی است اما به پای رنو مگان 5 ستاره نمی‌رسد

هیوندای آوانته از چه آپشن‌های جانبی بهره‌مند است؟

شاید باورش سخت باشد اما سطح آپشن‌های آوانته از نظر کمیت تفاوت چندانی با امثال تیبا ندارد؛ البته از نظر کیفیت و کارآیی اوضاع 180 درجه تغییر می‌کند؛ به عنوان مثال همین دو ایربگ ساده جلویی (برخلاف تیبا) میتوانند جانتان را نجات دهند! یا در مثالی دیگر مطمئن هستیم که سیستم فرمان هیدرولیک و شیشه‌ها و آینه‌های برقی ماشین تا سال‌های سال بدون مشکل به شما خدمات رسانی خواهند کرد و لازم نیست نگران کند شدن عملکرد برف‌پاک‌کن یا قطعی گرمکن شیشه عقب و مواردی از این دست باشید. البته با تمامی این صحبت‌ها باز هم باید اعتراف کرد که آوانته به شدت با فقر تجهیزات جانبی روبرو است. اینجا نه از سانروف و کروزکنترل خبری هست، نه تهویه مطبوع اتوماتیک؛ حتی برای دست‌یابی به امکانات ساده‌ای نظیر سنسور و دوربین دنده عقب نیز باید دست به دامان قطعات افترمارکت شویم. از دیگر گزینه‌های موجود روی آوانته میتوان به کامپیوتر سفری (البته با امکانات محدود)، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، تهویه مطبوع با تنظیمات دستی، صندلی‌های تاشو عقب، گودی کمر قابل تنظیم برای صندلی راننده، ایموبلایزر، آنتن برقی، جاعینکی و مه‌شکن‌های جلو و عقب اشاره نمود

نظرات کاربران

47 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/10/19
اقا میشه 0 تا 100 پرشیا 9.5 باشه بعد اوانته با 2000ccو140 اسب بخار 10.5 باشه خنده داره
1394/1/14
سلام به همه عزیزان
آقا ایرج پرشیا ۱۸۰۰ سی سی دارای ۰-۱۰۰ ، ۱۱/۸ ثانیه اس
و پرشیای ۱۶۰۰ دارای ۰-۱۰۰. ، ۱۴ ثانیه اس تازه اگه آمارشون درست باشه
ولی آوانته ۱۰/۵ ثانیه است
و آوانته از لحاظ کیفیت ساخت مواد و سایر بخش ها از ماشین های ایرانی بالاتره
1394/8/4
سلام . Tms جان پرشیا بر حسب دقیقه هستش و اوانته بر حسب ثانیه . 😃😃
1392/11/25
اول اینکه اگه شتاب پرشیا9.5 باشه که دیگه من خودمو می کشم داداش بعدش هم اینکه شتاب 10.5 مربوط به آوانته اتومات هست.
1392/12/19
سلام.دوستان من یه مشکلی برای ماشینم پیدا شده.این که وقتی دور موتور رو بالا میبری موتور یه صدای بدی میدهو7_8تا مکانیکی و نمایندگی هیوندا هم بردیمش اما هنوز درست نشده.
کسی میتونه کمکم کنه یا یه تعمیرگاه خوب معرفی کنه؟
09102206829
ممنون
1394/2/5
سلام. من تو هیوندا ورنا وقتی دور موتور از یه حدی بالا میبردم یه صدای لرزش رو عصابی از داشبرد بلند میشد. پشت داشبرد یه میله ی طولی داره. که شل میشه. اونو بردم سفت کردم. شاید واسه شما هم همین مشکلو داشته باشه. ببر ماشینو صدا گیری کنن. شاید درست شه
1393/5/1
اقا محمد طاهری برو اینجا میتونن درست کنن
ادرس=صادقیه/بلوار فردوس شرق/خیابان گلستان شمالی/تعمیرگاه گلستان(ضلع شمالی میدان)
تلفن=44071119-021
1393/8/9
این ماشین عالیه. ماشین یعنی این. زانتیا رو میخوره. باور کنید من به چشم دیدم. یه درش به ماشین های چینی قلابی میارزه
1401/2/23
اولاً چینی قلابی نداریم و اینکه به شتاب باشه این از آریزو 5 توربو و جک s5 و هایما s7 می خوره و اگه بگی اینا توربو هستن که مطمئن باش ام وی ام 530 و 550 سریع ترن و اگه کیفیتی می گی که چینی ها اینقدرم که می گن بی کیفیت نیستن و این کره ای های خیلی قدیمی هر چی هم باشند حتما داشبوردشون صدا میگیره و افت شتاب دارن چون آخرش خودرو ژاپنی که نیستن و تازه قطعاتشون هم گیر نمیاد.
1401/7/10
خدمت آقا مهدی باید بگم واقعا خنده داره و اگر واقعا تو این جهالتی مشکلی نیست
این یه چرخش اندازه صد تا چینی میرزه
چند روز پیش یدونه دنده 89 صد تا کارکرد سند دست اول دیدم با آدم حرف میزد شواری نرم بی اصطحلاکی کم مصرفی با کیفیت بودن و پر شتاب بودن این ماشین کجا و چینی کجا
کابین این ماشین درسته طراحی زشت داره اما متریال اون که اکثرا پد نرم هست با چینی هایی که همش پلاستیک خشکن زمین تا آسمون فرق داره
شما بابات چینی داره دلیل نمیشه با چهار تا اسباب بازی چینی بزنی تو سر یه اسطوره
همین کافیه که اوانته 18 سال پیش داره با چینی صفر امروزی مقایسه میشه
1393/8/24
آقا حرف نداره زانتیا و مگان رو میخوره.شتابش واقعا عالیه.
1394/3/20
برو بابا زانتيا يه ماشين فرانسويه با ماشين كره اي مقايسش مي كني
1393/9/6
سلام دوستان من میخوام یه اوانته بگیرم...مدلش از ۸۷بیشتر نباشه رنگ داشته باشه مهم نیس....فقط فنیش سالم باشه اگه هست خبر بدید 09385937710مرسی
1396/9/29
سلام من پیغام شما را دیدم یک آوانته خاکستری رنگ مدل 1388 دارم بدون رنک و فنی عالی . قصد فروش دارم
1393/10/11
خیلی خوب بود . اطلاعات خوبی داشت . کاش کاملتر میشد
1393/12/9
واقعا از پرشیاو زانتیا سر تره.اینا میگن جنس خارجی.
1394/6/18
سلام من قبلا یک اتوماتشو داشتم تو پیچ ها عالی بود شتابشم خوب بود یکبار سر چهار راه ایستاده بودم یک موتوری با سرعت زیاد از پشت زد وقتی اومدم پایین دیدم جلوی موتوری کامل نابود شده بود ولی سپر ماشین فقط اندازه یک سکه رنگش رفته بود مطمئنم اگر زانتیا بود تا صندوق جمع میشود بعدا یک جا خوندم از نظر ایمنی 4 ستاره داره در حالی که همین زانتیا که شتابش خیلی خوب و عالیه از نظر ایمنی فقط 1/5 ستاره گرفته من مدتهاست دیگه این ماشینو ندارم ولی واقعا با ماشینای ایرانی نمیشه مقایسه اش کرد.
1394/10/30
salam dostan l.man mikham ye avante begiram daste do zire 120ta kar kard.aya khube kharji nadare mashin be saro seda nayoftade????.lotfan komamakam konid
1394/11/6
سلام من مهر امسال يدونه اتومات بدون رنگ و كاركرد ١٠٠ تا بود كه گرفتم، اينطوري ميتونم بگم كه خيالتونم راحت كنم، تا ١٢٠ تومن ماشين مثل اين رو نميتوني پيدا كني كه اين همه محسنات رو باهم داشته باشه، ضمنا تمومت ميكنم، بردم ماشين رو هرجا نشون دادم گفتن همه چيزش فابريك و كاملا سالمه، حتي سيبك ها و غيره، يك كلام استحلاك اين خودرو ٠ هستش،هركي هم منو ميبينه ميگه خونتو بفروش اين ماشين رو نفروش.وسسلام موفق باشيد.
1394/12/25
سلام.من زانتیا داشتم بخاطر پول لازم داشتم فروختم و پارسال اوانته خریدم و الان میخام بفروشم زانتیا بخرم
کی میگه از زانتیا بهتره
زانتیا فرانسوی هستش و اگر مدل 85-86 تمیزشو پیدا بشه شرف داره به این ماشین و خیلیا دیگه
1395/3/1
حاضرم شرط ببندم توعمرت اوانته سوار نشدی
هم از نظر شتاب از زانتیا سره هم از نظر ایمنی و از نظر سواری و نرمی تو ی حدن
1395/5/3
زانتیا در حد پراید امنیت داره و در حد بنز استعلاک
1396/7/12
زانتیا برا کسانی که ماشین ایرانی سوار هستند محبوب هست!!! زانتیا فقط شتاب داره واصلا قابل مقایسه نیست با اوانته نه تو کلاس نه سواری نه امنیت و....زانتیا سالمش هم سرتانه
1398/2/14
داداش آوانته لنگه نداره
سواری که آوانته بهت میده رو هیچ ماشین دیگه ای نمیده
زانتیا فقط واسه این شاخ شد که ارتفاع کمک هاش متغیر بود
زانتیا به گرد پاشم نمیرسه
1398/6/12
من یه 11 سال کار اتوماتش رو خریدم . توی 3 ماه 20 هزارتا کار میکشم ازش . خودم دلم براش میسوزه که این همه خاکی و بار سنگین و ... با این حیونی انجام میدم . تا الان هم فقط تسمه -روغن گیربگس و دوتا شیلنگ رادیات براش عوض کردم . مرگ نداره . اراده بکنی میره روی 180 .من خودم تا 210 به مدت 1 دقیقه تو مسیر قزوین پر کردم. توی یک تصادف با سمند ، ماشین من یه سر گلگیر و سپر رنگ شد ولی سمند با اون استحکامش 3 میلیون هزینه صافکاری نقاشیش شد.الان هم دنبال یک اوانته مدل بالاتر اتومات هستم.لطفا با زانتیا که فوق العاده خطرناکه مقایسه نکنید.
1395/3/3
باسلام خدمت دوستان گرامی اون دوستانی که سعی دارن زانتیارو که با اوانته مقایسه کنن خیلی اشتباه میکنن چون کلاس زانتیارو میارن پایین اولا دومن زانتیا از لحاظ شتاب قورت میده اوانته رو سوما شوهر خالم اوانته داشت مثه بعضی از دوستان که تعصب بیخودی روی این ماشین دارن کورس گذاشتیم زانتیای ما مدل هشتادو چهار از ایشون هشتادو هفت توی جاده کرمان رفسنجان کورس گذاشتیم از سرعت صفر تا دیویستو بیست به جرات میتونم قسم بخورم که توی این صد کیلومتر را فقط یبار تونست تا صد متریمون برسه داغ کرده بود عجیب وموقعیم برگشتیم فروختش حالا اینا مهم نیس اون دوستانی که اونته دارن تاحالا با زانتیا کورس گذاشتن یا اصن نزدیکش شدن که میگن قورتش میده اره گرد خاکشو قورت میده!!!!!!!!!!!!
1395/3/7
سلام عزيزان ، فقط دعوا نكنيد ، ببينيد من با آوانته خودم بيشتر از ١٠ ها بار با انواع اقسام زانتيا ها كورس گذاشتم ، با مدل هاي مختلف و سال هاي توليد متفاوت، اصلا از همون اول آوانته يكي دو متر مي افته جلوتر كه تا سرعت ٢١٠ هم حدود ٣٠ متر فاصله باز ميكنه و زانتيا عقب ميمونه ، و هرسري اينطوري ميشه ، ديگه خسته شدم از بس با هر زانتيايي كورس گذاشتم واقعا ، فقط الكي تعصب نگه نداريد.
گذشته از اين حرفا همه اينو ميدونن كه اگه خونه داشته باشي بايد بفروشي خرج لوازم كم كيفيت و گران زانتيا ي پر اصطحلاكت بكني!!! وسلام
1395/3/19
واقعا متاسفم که فقط میخیاد خودتونو توجیه کنید، اصلا ماشین تو تند میره، بوگاتی ویرون هم به پاش نمیرسه، آفرین به تو. واقعا راحتی ماشین اتوماتیک با ماشین دنده ای قیاس میکنی که خودتو توجیه کنی ماشینت تند تر میره ؟؟؟!!
1396/2/1
دوست عزیز
اسم آوانته هم از زانتیا بهتره چه برسه به خودش
آوانته ماشین واقعا خوبیه و جوندار
1396/5/11
آقا حسین شما اگه بایه آوانته سرحال کورس بزاری اسم زانتیارو از تو زندگیت حذف میکنی.یا شوهر خالت راننده نبوده یا ماشینش سرحال نبوده.
1395/4/11
سلام
آوانته ماشین فوق العاده ایه
رانندگی خیلی راحت و لذت بخش
این ماشین استعلاک خیلی کمی داره.
خیلی کم مصرفه
همه چیش رو حسابه ...
کاش خودرو ساز ها بجای تولید این ماشین های مصخره و بی کیفیت نیم قرن پیش کشورهای دیگه و حتی منتاژ خودرو چینی با برند ناشناس حداقل ی همچین خودروی را تولید میکردن.
1395/8/27
من مشکل تاب دیسک دارم هر 4 ماه یا 5 ماه دیسک هاش تاب میاره همیشه هم اصلی میخرم .جنیون پارت دستان راهنمایی کنن
1395/10/20
با سلام خدمت تمايمي دوستان بنده هم يک هيونداي اتومات دارم مدل 88 خيلي ازش راضي ام من زانتيا سوار نشدم ولي خدايش آوانته ماشين با امنيتيه.
1396/1/2
سلام دوستان.
معنای دنده L در دنده اتوماتیک آوانته چیست؟
1396/2/4
بدنه زانتیا بسیار ضعیفه در حد پراید هم کمتر در سایت های معتبر درج شده استهلاک زانتیا زیاد مکانیک ها زانتیا رو دوست دارند خوب ورنا و اوانته در زمان تولید در کرمان مورد توجه بودند سخت جون هستند درک زانتیا و ورنا یا اوانته جالب میشه درضمن دلایل متعدد که هیوندایی از PSA بمراتب قوی تره دوستان باید افکار سنتی را کنار بزارید الان کره خیلی بالاتر از فرانسه است کره‌ای‌ها در آمریکا میفروشند اما فرانسوی ها زحمت ورود به آمریکا را به خودشون نمیدهند
1396/3/15
سلام بر همگی دوستان عزیز
یه مشورت میخواستم
یه آوانته مدل 91با 35هزار کارکرد پیدا کردم. به نظرتون 62تومن میارزه؟
قطعاتش توی بازار گیر میاد؟
1396/3/27
در پاسخ به حامد ، اگه بدون رنگ و اتوماتیک هم باشه عالیه به اون قیمت ، همه چیشم همه جا به راحتی پیدا میشه ، اصلا چیزیشو عوض نمیکنید که حداقل تا کیلومتر 150 ، خیالتون راحت بگیرید و ببینید ماشین یعنی چی ! لذت رانندگی در صفر طولانی مدت فقط با آوانته . لوازم مصرفیشم از 206 ارزونتره .
1396/6/3
با سلام خدمت دوستان یه مدتی است اوانته 88 اتومات خریدم کمکهاش خشکه ایا همه اوانته ها اینطوریه یا مال لاستیک هاشه ئا هم کمک هاش مشکل داره ؟
1396/9/25
سلام آوانته كه چه عرض كنم همه ي هيونداي ها تا سال ٢٠١٢ كمك هاشون كوبش دارن به معنايي و خيلي عاديه حتي سوناتا ٢٠١٠ وضعش از اينم بدتره ولي لاستيك ژاپني خيلي بهتر ميكنه وضعيت رو تا جايي كه لذت ببريد از رانندگي با آوانته ي بي استحلاك اتون ، موفق باشيد.
1396/7/16
آوانته 88 اتومات کلیه سرویس .پمپ بنزین شمع انواع فیلتر ،ازموقع که باطری تعویض کردم مصرف هم رو دیجیتال وهم درکل بالای 13 لیتر شده .باید چه کار کنم.باتشکر.
1396/7/17
سلام.دوستان من یکی رنگ‌مشکی مدل ۹۵پیدا کردم میخوام بخرم فقط ۱۷۰هزارتا کار کرده بنظر شما این ماشین داره میفته بخرج؟کسی میدونه رو چند هزارتا نیاز به تعمیر اساسی داره؟
1396/7/22
حیف پول.....آخه ماشین 10،9،8 سال کارکرده ارزش داره آنقدر پول بدین.کمی فکر کنین....خخخخخ،فقط باعث گروهی میشین
1397/3/28
سلام والا بازم ارزششو داره با این خودرو های بی کیفیتو گرانی ک داریم ک مفت نمیارزه
1397/3/1
لام خدمت دوستان
میخواستم بپرسم آپشن های دنده ای و اتومات چیه؟؟
اپشن خاص منظورم نیس،در حد ایربگ،صندلی برقی و ....
ممنون
1397/3/24
سلام
7ساله اوانته دارم،یک ریال خرج اضافه نداشته تا الان،واقعا ماشین خوب ونرمی هست ،زانتیا سوار نشدم ولی مطمئنم از نظر نرمی و راحتی به پای اوانته نمیرسه.درضمن در جواب اون دوستی که گفته بود این همه پول برای ماشین کارکرده میدید باید بگم سگش میارزه به لگن های تولید داخل وچینی ها،شما یا سوار نشدی یا خودتا زدی به اونوری
1397/5/28
سلام
من یدونه اتومات 88 دارم همچیزش عالیه ولی تو سربالاییها آمپر آبش سریعا میاد بالا کسی نمیدونه مشکلش چیه؟؟؟؟
1397/8/22
رادیاتورو عوض کنی فکر کنم حل بشه
1400/12/12
1.احتمال خرابی وگیر کردن ترموستات بصورتی نیمه باز. تو سربالایی ها که دمای موتور بیشتر میشه خرابی ترموستات مقداری مسدود کرده مسیر لذا آب با تاخیر جابجا میشه و موازنه گرم شدن موتور و خنک کاری بهم میریزه. خنک کاری از گرم شدن عقب میافته ویواش یواش موتور حسابی جوش ممکنه بیاره 2.ممکنه فن ماشینت عمل نمیکنه، یا فیوز یا رله خرابه یا کانکتور چیزی قطعه یا فن سوخته. البته اندکی افزایش دما تو فشار به ماشین میاد طبیعی است انننندک.. قضیه با لا رفتن دما هم در عموم مواردی که ماشین همین مواردی که عرض کردم عامل جوش آوردن و... به این توصیف میباشد. بغیر آنکه مشکل خاص دیری ماشینت داشته باشه. ولی ازسوابق کیفی عادی بیشترین احتمال همینهاست
1398/1/9
با سلام خدمت همگی آیا کسی میدونه هیوندا آوانته واشر سر سیلندر میزنه یا نه
1398/6/26
نه داداش مگه tu5 که واشر بزنه والا من خودم هیوندای ورنا دارم ولی فامیلمون اوانته داره خوشبختان جفتمون تو ۹ سالی که خریدیم تا به حال واشر نزدیم
1398/11/30
سلام. من تا الان آزرا، سانتافه ، چیرمن، پارس ، پراید، پژو ۲۰۰۰ داشتم، ولی هیچ کدوم به نسبت پولی که میدی به خوبی آوانته نیست، داداشم زانتیا داره و من یه بار باهاش از اصفهان رفتم شمال و برگشتم، اصلا در حد آوانته نیست.
1400/8/15
با سلام خدمت دوستان من میخوام ماشین بخرم به نظرتون هیوندا ورنا بخرم یا ماشین چینی مثل ام پی ام ۳۱۵،۵۵۰،لیفان ۶۲۰،خواهشن کمکم کنید
1402/3/2
با عرض درود و خسته نباشید.آوانته از لحاظ فنی و قوای محرکه و هماهنگی عالی پیشرانه با گیربکس و لذت رانندگی در نوع خودش بی نظیره.یک خودروی رام و بی آزار و قابل اطمینان.
1402/3/19
عزیزان دقت کنین کسانی که این سه ماشینو دارن مزدا۳۲۳،هیوندای ورناو هیوندای اونته دیگر موقع فروش نمیتونن با کدوم ماشینای باکیفیت معاوضه کنن پس الکی زانتیای ۳۰ سال پیش که در اروپا قبلا تولید میشد بعد به ایران امد خیلی خیلی سرتره
1402/7/10
عزیزان اوانته سوار/مدل اوانته ۸۸ خلاصی ترمززیادوتنبل/ایاهمشون همینطورهستن