مشخصات فنی
خودرو
نام خودرو
هیوندای الانترا
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی)
2011
مشخصات فنی
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1797سی سی
حداکثر قدرت
148 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
178 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
10.2 ثانیه
حداکثر سرعت
202 کیلومتر در ساعت
وزن
1269 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4530 طول - 1775 عرض - 1435 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2700 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر
9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4
استاندارد امنیت
میزان تولید CO2
169 گرم در هر کیلومتر
امکانات و تجهیزات
ترمز و پایداری
VSM - ESC - TCS - ABS - EBD - BA
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همره 6 بلندگو - ورودی iPod و USB و AUX - تجهیزات قابل سفارش: آمپلیفایر 360 واتی - نویگیشن به همراه صفحه نمایش 7 اینچی - بلوتوث به همراه سیستم تشخیص صدا - دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
دیگر تجهیزات
گیربکس 6 سرعته خودکار - سیستم Active ECO - نشان دنده باد لاستیک‌ها - چراغ مخصوص روز - آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن - رینگ 16 اینچی - تنظیم صندلی راننده در 6 جهت - کروز کنترل - تجهیزات سفارشی: سانروف - مه‌شکن جلو - روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) - رینگ 17 اینچی - سیستم ورود بدون کلید - دکمه استارت موتور - دوربین عقب - روکش چرمی صندلی‌ها - گرمکن صندلی‌های جلو - گرمکن صندلی‌های عقب - روکش چرمی فرمان و دسته دنده - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو
قیمت و نمایندگی
قیمت بازار
118-108 میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت
1393/2/28
نمایندگی فروش
فیلم بررسی خودروی هیوندای الانترا
آخرین آگهی های این خودرو
مشاهده آگهی مدل: 2015 کارکرد: 0 کیلومتر قیمت: 126,000,000 تومان
نظرات
 
:نام
   
:ایمیل
 
:متن
حسین - 1393/10/8
پسندیدم
2+
با عرض سلام خدمت دوستان محترم.
بنده 40 سالمه وتجربه دراختیار داشتن خودروهای مختلفی از جمله مگان 2000،آزرا2011، مزدا 3،سمند،206صندوق دارو 405 رو دارم ود رحال حاضر هم النترا 2015 نیمه فول دارم تصمیم دارم تجربیات 2 ماهه استفاده از این ماشین رو برای دوستان دیگر ارایه بدم:
نقاط قوت:1- طراحی خارجی و داخلی تاثیر گذار 2- فضای مناسب داخل خودرو و صندوق عقب3-فرمان بسیار نرم با قابلیت انتخاب حالات مختلف رانندگی4-مصرف سوخت بسیار مناسب به طوری که در شهر حدود 8تا 8.5 و در جاده 5.5 تا 6 در حالات مختلف رانندگی تست شد.5-سوار ی نرم تر نسبت به مزدا3 وخشک تر ازمگان6-کیفیت قابل قبول متریال داخل خودرو نسبت به مزدا و مگان7-شتاب سریعتر از مگان و کمی کند تر از مزدا 8-آپشن های کاربردی مثل کروز،سانروف،ایینه تاشو ،خروجی برق،مانیتور دنده عقب و...9- قیمت مناسب نسبت به مگان و مزدا 10- ترمزو هندلینگ قابل قبول 11- گیربکس 6 دنده کاملا هوشمند با تیپ ترونیک 12- فاصله مناسب کف خودرو نسبت به مزدا 13-بازار مناسب فروش دست دوم
نقاط ضعف:
1- دید محدود کنارو عقب خودرو 2- نبود نمد زیر کاپوت و ورود صدای موتور در دورهای بالاتر از 3500- 3-آسیب پذیری چراغ های جلو با توجه به نوع طراحی4- نبود آپشن قفل شدن اتومات درها در زمان حرکت 5- حجم کم داشبورد و کنسول وسط در مقایسه با مگان
در مجموع باید بگم این ماشین برای افرادی که به دنبال یک خودرو با قابلیتهای مختلف اسپرتی،خانوادگی ،اقتصادی وجذاب هستند می تونه انتخاب هوشمندانه ای باشه چون تقریبا بیشتر این خصوصیات رو داره.
علي - 1393/10/8
پسندیدم
2+
آقا حسين چند مورد در خصوص نقاط ضعف بايد اصلاح كنم ظاهرا " تجربه بنده بعلت ٩ ماه رانندگي با اين خودرو بيشتره:
١. بنده مشكلي بابت ديد عقب بدليل آيينه هاي بزرگ داخل و بغل خودرو نداشتم و دوربين عقب هم كه بخوبي هنگام پارك عمل ميكند.
٢. ماشين بنده نمد كاپوت دارد... اين خودرو نمد كاپوت داشته ولي در گمرك برداشته شده مثل كفي فابريك، كپسول آتش نشاني بهرحال توصيه ميكنم تهيه نماييد.
٣. دليل آسيب پذيري چراغ ها جلو رو بيشتر توضيح بدين ... چراغ همه خودروها در معرض آسيب پذيري هست ...
٤. عزيزم آپشن قفل شدن درب ها بسادگي از منو خودرو قابل تنظيم است...به دفترچه راهنما مراجعه كنيد...
٥. حجم كم داشبورد بدليل داشتن كول باكس (خنك كننده) است و با وجود كنسول فضا به اندازه كافيست.

حسین - 1393/10/9
پسندیدم
1+
علی آقای عزیز از نقد منصفانه و اظهار نظر شما سپاسگذارم
1- در خصوص محدودیت دید منظورم در زمان رانندگی و حرکت رو به جلو بدون استفاده از دوربین و آیینه های کناری است که البته شاید نوع طراحی خودرو این موضوع را توجیه نماید.
2- در مورد نمد کاپوت واقعا برای کسانی که به خودشون اجازه میدن که این کار رو انجام بدن متاسفم اگر ممکن است در مورد نحوه تهیه آن راهنمایی کنید.
3- در مورد چراغ جلو منظورم این بود که سطح زیاد چراغ و برجسته بودن آن از سطح بدنه خودرو امکان برخورد سنگ و شکستگی رو بیشتر می کنه که البته این موضوع هم مربوط به طراحی این ماشین است.3- در مورد حجم داشبورد منظورم مقایسه با مگان بود چون مگان هم کول باکس داره ولی هم حجم داشبورد و هم کنسولش از الانترا بیشتره 4- برای قفل مرکزی هم ممنون می شم اگر بیشتر توضیح بدهید(صفحه مربوط در دفترچه)
در پایان باز هم از شما تشکر می کنم . به امید روزی که صنعت خودرو کشور زمینه حضور جوانا ن با استعداد و باسواد را برای تولید خودروهای در خور شان ایرانیان را فراهم نماید.
شهرام - 1393/10/12
پسندیدم
با سلام.از نقد دوستان متشكرم و خوب است كه نگاه كارشناسانه خود را عمق بيشتر داده و تعصبي نباشد.ذكر شد كه مگان كول باكس دارد و به اين دليل داشبورد ان كم حجم تر است. خودم مگان دارم و تصميم دارم ان را بفروشم و در حال بررسي خريد ماشين مي باشم ولي كول باكس در مگان نديدم.مي شود راهنمايي كنيد.متشكرم
علیرضا - 1393/11/10
پسندیدم
1+
حسین آقا و علی آقای عزیز تشکر فراوان بابت ارایه تجربه خودتون راجع به الانترا.
مدتی است قصد خرید الانترا یا سراتو 2000 دارم. توی سایتهای مختلف که بگردی اکثرا افرادی نظر دادن که این ماشین رو اصلا سوار نشدن، یا بازاریاب خودرو های درجه یک چینی هستن یا به اصرار خودشون انگلیسی... نمایندگی هم که نمیاد از رقیب تعریف کنه.... بنگاه که سر میزنی و آمار میگیری، یک سری الانترا رو تا حد بنز بالا میبرن یک گروهی هم تا بتونن از سراتو تعریف میکنن، من هم تو نمایشگاه پشت هر دو نشستم، اما خاموش، هر دو رو خوشم امد. حالا من موندم این وسط.... البته بگم که محصولات تویوتا رو به شدت قبول دارم، اما الان و تو 28 سالگی ترجیح میدم یکی از این دو کره ایی رو سوار بشم.
به هر حال نظرات شما دو بزرگوار خیلی به دلم نشست، الان که مگان 2000 دارم، انقدر بعضی افراد تبلیغات منفی بر علیه کره ایی ها میکنن، قید تغییر ماشین رو زده بودم، اما امشب دوباره برگشتم به مسیر....
سعید - 1393/10/10
پسندیدم
قابل توجه آقا سیاوش باید عرض کنم که فرانسه دومین خودروساز دنیا نیست اگر از لحاظ تیراژ بخام بگم اولین خودروساز دنیا کشور دوست و برادر چین هست بعد از اون ژاپن و امریکا وآلمان و کره جنوبی به ترتیب هستن و فرانسه بعد از کره قرار میگیره با مراجعه به سایتهای معتبر مثل ویکیپدیا و دیگر سایتها آمار تولید خودرو در جهان و کشورهای سازنده قابل دسترسه پس از روی تعصب چیزی که درست نیست نباید گفت بعدشم فرانسه اگه خودروسازهای خوبی داشت و از مقبولیت تو کشورهای پیشرفته ای مثل امریکا یا کانادا واسترالیا برخوردار بود ماشینهاش رو تو این کشورها میدیم اما شما کدام فیلم سینمایی امریکایی رو دیدید که ماشینی با مارک پژو یا رنو و سیتروِن توش باشن اکثرا یا امریکایی هستن و یا ژاپنی و کره ای پس نتیجه میگیریم کره شرایط بهتری نسبت به فرانسه داره حتی تو خود اروپا هم خودروهای فرانسوی از مقبولیت فنی خوبی برخوردار نیستن و به دلیل قیمت پایین و ظاهر نسبتا جذاب تو اروپا به فروش میرسن ولی متاسفانه در کشور ما به دلیل تحریم فقط فرانسویها هستن که از آب گل الود ماهی میگیرن به امید روزی که مردم ایران با تیراژبالای تولید ماشینهای آمریکایی آلمانی و ژاپنی روبرو بشن و خودروی خوب و مدرن سوار شن
حسن - 1393/10/13
پسندیدم
2+
با سلام خدمت آقا شهرام عزیز
در داشبورد مگان دریچه ای وجود دارد که در زمان روشن بودن تهویه اتوماتیک باعث سرد شدن فضای داخل داشبورد می شود . البته بنده قبلا مگان 2000 مدل 90 داشتم که این آپشن رو داشت . در مدلهای جدید تر باید دید که ایا تولید کننده محترم اونرو حذف کرده یا نه
شهرام - 1393/10/13
پسندیدم
1+
با سلام خدمت حسن اقاي عزيز.متشكرم از پاسخ شما.فردا چك مي كنم ايا هست يا اينكه در مدل ٩١ حذف شده است.
Armin _ Al - 1393/11/7
پسندیدم
2+
من يه نيم قول ٢٠١٤ ، گرفتم خيلي راضيم قبلش سراتو ٢٠٠٠ مدل ٢٠١٣ داشتم ، الانترا با موتور ١.٨ همون قدرتيو ميده ك رقيباش ميدن ، ب نظر من ب جز چندتا ايراد كوچيك كه از كيفيت قطعات داخلي نسبت ب كرولا ولي بالاتر از مگان و مزدا ، ايراد ديگه ايي نداره در كل خيلي خوبه … اما ب شخصه تويوتا كرولا رو بيشتر دوس دارم اما امكانات و طراحي الانترا و مصرف سوخت پايين اون منو جذب كرد ❤️
رضا - 1393/11/11
پسندیدم
9+
با سلام خدمت همه. اطفا اگه کسی میتونه منو راهنمایی کنه که تا سقف صدو ده میلیون یا نهایتا 115 میلیون چه خودرویی بگیرم. من هم اکسنت داشتم هم الانترا و هم سوناتا. البته سوناتا 2010 و اکسنت راستش مال خودن نبوده ولی زیاد باهاش رانندگی کردم. اما هیچ کدوم از اینها اون طور که ازش تعریف میشده قبل از خریدنم نبوده و همشون مشکلاتی داشتن و یه جورایی رضایتم ازشون بالا نبوده. نه اینکه بگم بد بودن اما اونجوریام که تعریفشو میکردن نبودن حالا موندم چی میتونم بخرم. در ضمن چینی هم نمیخوام باشه. میگن سوناتاهای جدید از قدیمیا کیفیتشون پایینتره که اگه اینطوری باشه که همین سوناتایی که دارمو نگه میدارم. الانترا آپشن زیاد داشت اما کیفیت داشبورد و اتاقش ضعیف بود و بعد از یه ضربه کوچیک که ماشین خورد اتاقش به صدا افتاد. اکسنت هم که بیشتر برای تو شهر خوبه و کیفیت داشبورد و اتاقش در حد همون الانتراست. گیربکس هر دو این ماشینها هم خیلی دقیق عمل نمیکنن و باعث میشه تو جاده های کوهستانی اذیت کنن. سوناتا از این لحاظ بهتره اما اتاقش صدا میده البته مدل 2010 هستش و شتاب و قدرتشم اونی نیست که تو کاتالوگش نوشته یا شایدم من زیاد پر توقع هستم!!!! یه بارم که شیشه بالابرش دچار مشکل شد و کلی وقت منو گرفت تا درستش کردن. کمکهای عقب هم که فابریکن زیاد تعریفی ندارن در حالیکه ماشین فقط 76 تا کارکرده. صدای موتور هم توی هر سه تاشون بالا بود یعنی به نسبت چیزی که آدم از این ماشینها انتظار داره. ترمز و هندلینگشونم که از 20 من بهشون نهایتا 14 میدم و توی پیچها هم که نمیشه زیاد بهشون اعتماد کرد. اما خوب محاسنشونم زیاده. چند نفر بهم کمری رو پیشنهاد کردن اما قیافه قدیمیاشو دوست ندارم و پول جدیداشو هم ندارم!! داره عید نزدیک میشه و میخوام زودتر ماشینمو عوض کنم. خواهش میکنم اگه میشه منو راهنمایی کنین. تو جاده زیاد میرم ماهی سه چهار بار. شمال و اصفهان. یه چیزیم میخوام یه چهار پنج سال راحت باشم دیگه حوصله ماشین عوض کردن ندارم. تورو خدا راهنمایی کنین. میگن ام جی خوبه اما چون چینیه میترسم. از هوندا سیویک هم کسایی که دارن خیلی تعریف میکنن و یه بار که محض کنجکاوی توش نشستم به بهانه خرید ازش خیلی خوشم اومد به خصوص کیفیت داشبورد و گیربکس دقیقش. اوپتیما هم بهم پیشنهاد شده. مزدا3 رو دوست ندارم اما اوپتیما اگه واقعا کیفیتش خوب باشه رو دوست دارم. لطفا کسایی که تجربه دارن راهنمایی کنن یا اگه گزینه دیگه ای واسه معرفی دارن با ذکر محاسن و معایب بگن. ممنون
رضا - 1393/11/12
پسندیدم
سلام چرا هیچکس تجربیاتشو نمیگه راهنمایی نمیکنه. کسی تو این صفحه فعال نیست؟!!
علی - 1393/11/14
پسندیدم
13+
مطمئن باش هر ماشینی بخری ممکنه یکی از ایده آلهاتو نداشته باشه اما از نظر من اینارو بهت معرفی میکنم:
هوندا سیویک 2013: کیفیت عالی قدرت خوب ایمنی بسیار بالا هندلینگ محشر
تویوتا کرولا 2012: که نیازی به تعریف نداره
سوزوکی کیزاشی 2012: ماشین خیلی خوبی که تو ایران ازش استقبال نشد. در ضمن چهار چرخ متحرکه. کیفیت و سواری کم نظیری داره.
سوبارو لگاسی 2009 هم هست اما خرید و فروشش خیلی سخته و نمیدونم قطعاتش پبدا بشه یا نه اما کیفیتش عالی و اینم چهار چرخ متحرکه
اما خود من انتخاب اولم سیویک هست قطعاتشم زیاده خرید و فروششم بد نیست مشتریای خاص خودشو داره و دست به نقد. ممکنه کمی دیر بفروشی مثلا ده روز یا دو هفته طول بکشه اما مشتری خودشو داره. البته مطمئنم بخری تا زمانی که نخوای آکورد بخری نمیفروشی!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین - 1393/11/19
پسندیدم
2+
سلام دوستان راهنمایی کنن از کجا میشه دفترچه راهنما النترا2014 بخصوص تنظیم سیتم صوتی رو تهیه کرد.ممنون
علی - 1393/12/5
پسندیدم
2+
در برابر تویوتا کرولا تویوتا یاریس و تویوتا جی تی 86 هیچ حرفی واسه گفتن نداره. من موندم چطور کسی میتونه اینقدر واسه این ماشینها پول بده و به راحتی از اصالت و کیفیت تویوتا بگذره. بیشترین فروش خودروهای کره ای در ایران و کشورهای آفریقایی و جهان سومه. توی اروپا و آمریکا بازار دست تویوتا هوندا فولکس واگن و فورد هست و اینو از سایتهای مختلف میشه چک کرد. بعضیها میگن خودروهای کره ای قشنگن اما به نظر من که اصلا اینطور نیست. خودروسازهای با اصالت مثل تویوتا بنز هوندا فولکس واگن طراحیهاشون رو نگاه کنید و با کره ای ها مقایسه کنید. یعنی به نظر شما اونها توانایی اینطور طراحی رو ندارن؟! البته خب هیوندای و کیا چون بازار هدفشون کشورهای جهان سوم هست بیشتر به دنبال طراحیهایی هستن که به مذاق جهان سومیها خوش بیاد. سلیقه اروپایی ها و آمریکاییها و حتا کشورهای چین و آسیای جنوب شرقی خیلی متفاوته و به خاطر همینم در این کشورها هیوندای و کیا حرفی برای گفتن ندارن و اون یه مقدار کم فروش هم که تو اون کشورها داره به لطف تبلیغات گستره قیمت پایین گارانتی های الکی بلند مدت فروش اقساطی و ... است. جالب اینجاست هیوندای و کیا با وجود هزینه های تبلیغاتی بیشتر آپشنهای بیشتر فروش های اقساطی آنچنانی و غیره بازم از سایر خودروهای مطرح ارزونتر هستن. ناگفته پیداست اینو دارن از کجا جبران میکنن. دوستی میگفت تویوتا بنز و غیره پول برندشونو میگیرن اما باید گفت این جمله ای هست که بازاریابهای کره ای تو دهن ملت انداختن. تازه اصلا برند چیه؟ چی شده که اونا برند شدن؟ برند یعنی پشتوانه یک عمر تجربه علم فن آوری و اعتمادسازی. بنابراین حتا اگه فرض کنیم پول برندشونو میگیرن کاملا مستحقش هستن.
رضا - 1393/12/6
پسندیدم
با سلام ...خدمت دوستان عرض کنم که با حرفهای علی آقا کاملا مخالفم و به چند دلیل 1- هیوندا مخصوصا النترا در اروپا و آمریکا بازار خوبی داره و اگر کمی همت داشته باشید می بینید که بیشترین بازار در کانادا را در اختیار داره و بیلبردهای بزرگ تبلیغاتی آن در همه شهر ها به چشم می خوره ( خودرو یی که تا 150 هزار کیلیمتر هیچ هزینه ای ندارد ) ... ولی خوب رنگهای خوبش آبی نفتی و البالویی و غیره خاص اونطرفیاس و فقط سفید و مشکی گاها طوسی در ایران وجود داره 2- کرولا به معنای واقعی یعنی مدل gli حدود 135 میلیون یعنی 10 ملیون گرونتر پس رقیب محسوب نمی شه مدل xli که ....
در کل النترا ماشین کاملیه ...سیستم تعلیق فوق العاده راحتی و در دست بودن کامل خودرو .....
شاید نرمی تویوتا را نداشته باشه ولی مطمئنا بسیار بالاتر از مگان یا خودروهای هم ترازه
ehsan - 1393/12/9
پسندیدم
2+
سلام . من پراید دارم 111. نصف این ایرادایی که از این ماشین بعضیا میگیرن نداره . 100000 کار کرده نه اتاق صدا داده نه داشبورد ترک برداشته نه هیچ ایراد دیگه ای . نمیخوام بگم پراید خوبه ولی این ماشینای وارداتی انقدر هم بد نسیت که بعضیا همچین ایراد میگیرن که انگار با مالک این شرکتا پدر کشتگی دارن . به نظر من با هر ماشینی که حال میکنی باید سوارش بشی (البته نسبت به بودجه) حالا میخواد چینی باشه یا کره ای یا امریکایی و... / پس با ماشینتون حال کنید . :)
فیلم های بررسی خودرو
Top