مشخصات فنی
نام خودروپژو پارس LX
مدل(طراحی) 1386
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حجم موتور 1587 سی سی
قدرت موتور 108 اسب بخار
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 13.2 ثانیه
وزن: 1215 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.5 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی
طول 4498 میلیمتر
کیسه هواكیسه هوای راننده
ترمزABS - EBD
سیستم صوتیبلندگوی عقب - آنتن اكتیو
سایر امکانات
چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان – آینه‌های جانبی برقی راهنمادار – آینه‌های جانبی تاشونده اتومات – شیشه‌های سولارو ضداشعه UV - قفل میکروسوییچی درب‌ها - سنسور ایمنی دنده عقب - قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی - تنظیم برقی پشتی صندلی - بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق - شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب - پاور ویندوز مجهز به آنتی ترپ - قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید - رودری بهینه - داشبورد تریم بژ - جلوآمپر جدید - دماسنج روی داشبورد
محدوده قیمت 37.5 میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت 1392/5/9
نمایندگی فروش ایران خودرو
عکس
آخرین آگهی های این خودرو
مشاهده آگهی مدل: 1393 کارکرد: 0 کیلومتر قیمت: 42,400,000 تومان
مشاهده آگهی مدل: 1393 کارکرد: 0 کیلومتر قیمت: 41,800,000 تومان
مشاهده آگهی مدل: 1393 کارکرد: 40 کیلومتر قیمت: 41,800,000 تومان
مشاهده آگهی مدل: 1360 کارکرد: 79,000 کیلومتر قیمت: 31,500,000 تومان
نظرات
 
:نام
   
:ایمیل
 
:متن
میثم

سلام فرشاد جان البته 212
من 10 روز تحویل گرفتم ماشین خوبیه برای داخل شهر نسبت به مدل با موتور 1800 بهتره اما...
کیفیت جنس داشبورد و کلا پلاستیک به کار رفاه داخل ماشین خیلی ضعیفه
صدای تلق جلوی آمپر نتونستم بگیرم می شه راهنمایی کنید
در سمت راننده خوب بسته نمی شه بردم نمایندگی گفت به خاطر لاستیک دور در ، باید تحمل کنی تا نرم شه بعد خوب بسته می شه
نمی دونم می شه کاریش کرد یا نه

1393/6/8

امیر

با سلام

در جواب کیانوش من یه ال نود دارم و ازش خیلی راضی هستم به نظر من ال 90 از نظر فنی خیلی سر تر از پارس lx هست ولی خوب از نظر ظاهر پارس ظاهر بهتری داره ولی بدنش خیلی زود افت میکنه و به سرو صدا میفته

1393/6/10

فرشاد 212

با سلام خدمت همه دوستان.
اول باید خدمت آقا ستار عرض کنم که من پارس TU5 رو پیشنهاد میکنم، اصلا هم هزینه قطعاتش با تیپ 1800 فرقی نداره چون همه چیزشون یکیه! فقط موتور و رینگ و صندلی برقیش و آینه های تاشوش و این قبیل چیزاشه که متفاوت اینا رو هم که قرار نیست خراب بشن و خرجش کنی! :)
خیالت راحت باشه!
=============
در جواب آقا میثم، اولش تبریک میگم بهتون و انشالله چرخش براتون بچرخه!
صدای تلق پشت آمپر و بخوای خوب بگیری باید قاب دور آمپر و باز کنی اونوقت ابر فشرده ای چیزی بزاری لاش و دوباره ببندی! من خودم یه تیکه خیلی کوچیک ابر از بیرون گذاشتم درست قسمت وسط و بالایی تلق! قابشم باز نکردم، فشار دادم رفت تو،الان هیچ صدایی نمیاد! فقط دقت کن اگه اون چیزی که میذاری کوچیک باشه یا نازک باشه میافته!
=========
کلا از ماشین بخوام بگم، یه 20 روز اول یه صدایی از زیر ماشین هنگام حرکت میومد، بعداز چند بار مراجعه به نمایندگی و ارائه شاگردانه به مکانیک این مشکل حل شد! یعنی خیلی رک گفت سیبیل ما رو چرب کن ماشین و بذار بمونه اینجا من کلا آچار کشی کنم عصر بیا ببر! :)))
چرخ جلو سمت راننده یکم لقی داشت اولش نگا کردن گفتن بلبرینگش خرابه باید عوض شه، بهمون گفتن موجود نداریم باید بخوایم بیاد، بعد تقریبا یک هفته زنگ زدن گفتن اومده بیارین ماشین و (البته آشنا بود زنگ زد وگرنه از خداشونه شما اصلا نرین اونجا) هیچی دیگه بردیم چرخ و باز کردن دیدن عه، بلبرینگ سالم واشرای دو طرفش خرابه! طبق معمولم نداشتن و چون چرخ و باز کرده بودن رفتیم از بیرون خریدیم آوردیم ( 12 تومن) انداختن روش! الان اکی شده!
در مورد لاستیکای ماشین، همون هفته اول 4 حلقش و دادم 400 تومن و 4 حلقه دانلوپ ژاپنی گرفتم براش با همون سایز و اندازه! یه چند نفری بهم گفتن کمی پهن تر بندازم روش ولی زیر بارش نرفتم! دقت کنین هرچی لاستیک پهن تر باشه فاق لاستیک میاد پایین و ضربه وارده به اتاق بیشتر میشه! اگه خواستین لاستیک پهن بندازین خوب تحقیق کنین، بالاخره یه سری مزایا داره و یه سری معایب بعد تصمیم بگیرین!

راستی اینم بگم، چراغ جلو سمت راننده توش آب میرفت و بخار میکرد که با مراجعه به نمایندگی تعویض شد و یه نوش و انداختن روش!

چند روزی پس از سوار شدن یه صدایی از موتورش میومد که بردم روغن و فیلترش و عوض کردم، بعدش یه بارم اومد ولی بعد از اون دیگه نیومده!

راستی آقا میثم، خوب بسته نشدن در میتونه از لاستیک دور در هم باشه، میتونی بدی یکم قفل و بیاره سمت بیرون که خوب بسته شه به شرطی که لق نشه!
در ضمن من هیچ صدایی از قسمتهای پلاستیکی ماشین نمیشنونم که بگم جنسش بده، اتفاقا قسمتای کرمش خیلی هم نرمه! اینم بگم من کفپوش ماشین و خودم انداختم روش و همه قسمتایی که ممکن بود شل بوده باشن و درست چفت نشده باشن ایرادشون و رفع کردم!
==============
خلاصه اینجوری بگم اگه صفر این ماشین و میخواین بگیرین انتظار نداشته باشین فقط سوار شین، یه دور باید همه چیزش و چک کنین! اینم برمیگرده به مونتاژ ماشین متاسفانه!

ولی من الان بعد از گذشت همه این مراحل از ماشین رضایت کامل دارم! یعنی الان هم ماشین نرم شده هم هیچ صدایی نداره! از لحاظ برو بودنم که خوب ماشینیه، شتاب اولیش یکم پایینه ولی با هر دندش میتونی سرعت بیشتری نسبت به پارس و 405 معمولی پر کنی!
=========

یه توصیه دوستانه هم به همه بکنم، انتقاد و همه بلدن بکنن مهم اینه که اول از خودمون شروع کنیم!
خیلی ها رو دیدم خودشون درست کار انجام نمیدن اما وقت انتقاد که میشه خوب بلدن از زمین و زمان انتقاد کنن! اگه الان کیفیت ماشینامون اینجوریه برا اینه که امثال من و شما ها که داریم کار میکنیم کارمون و درست انجام نمیدیم، چه تو قسمت تولید چه مونتاژ! (البته ماشین یه مثال بود، تو هر قسمتی از این سرزمین)

بازم زیاد شد :))
ممنون.

1393/6/20

جواد

اقا فرشاد دمت گرم واقعا استفاده کردیم فقط یه سوالی داشتم تنظیمات صوتی این ماشین از روی فرمون انجام میشه منظورم اینه فرمونش اون دکمه ها رو داره ?

1393/6/25

سعید

سلام
ما 405 داشتیم.
من یه پارس دوگاانه داشبورد قدیم ثبت نام کردم و تحویل گرفتم. چند روزی دستم بود ولی واقعیتش احساس ماشین جدید نمیکردم باهاش. چون هم اتاقش هم صدای موتورش و حسی که از موتور میگرفتم دقیقا" همون حسی بود که با 405 خودمون تجربه کرده بودم. فروختمش و یه پارس lx صفر گرفتم داشبورد جدید .
خیلی خوب بود برام
چون هم موتورش فرق کرد و هم داخلش تغییر کرده بود و حس ماشین نو دارم باهاش. اولش یکم با جنس داشبوردش بیگانه بودم اونم به دلیل عادتم به داشبورد قدیم و نرم پژو بود.
دوستانی که میگن جنسش بد و خرابه دقت کنن که الآن همه مشاینهای جدید داشبوردهای خشک میزنن
از پراید 131 و 132 111 بگیر تا ریو و حتی هیوندای و جنتو و بقیه ماشینا
اینم یادمون باشه که طراحی پژو مربوط به دهه 90 میلادیه
الان بابام 405 داره من پارس LX
با هردوتاشم رانندگی میکنم. این میگم که بهم انگ تعصب نزنن.
واقعا" از موتورش راضیم. خداروشکر خوب و عالیه
حتی یه مدت که مدام پشت پارس خودم نشستم و بعد پشت 405 نشستم حس میکردم ماشین جون نداره چون به اون عادت کرده بودم و حتی بردمش تعمیرگاه نشونش دادم.
البته این بگم که lx تو لحظه راه افتادن ضعیفه و جون موتور از دور موتور 3000 به بالاتره.

فقط مشکلاتی که دارم باهاش یکم صدا دادن طلق آمپر.
خشکی کمک هاش
بد بسته شدن درها و صندوق
که نمیدونم چیکار کنم

1393/6/28

رضا

سلام
من چطور می تونم ساعت داشبرد پژو پارس داشبرد جدید را تنظیم کنم؟

1393/6/30

فرهاد

با سلام
دوستان گیربگس پارس lx همون گیربکس 206 است یا پژو پارس سال است؟

1393/7/6

فرشاد 212

با سلام خدمت همه دوستان.

آقا جواد تنظیمات سیستم صوتی از رو خود سیستم هستش، کلیدهای کنترلی روی فرمان فقط: تنظیم صدا، عقب و جلو کردن آهنگ یا فرکانس رادیو، فعال کردن بلوتوث، پاسخ به تماس یا شماره گیری، رد تماس یا قطع مکالمه، قطع کردن صدا قرار دارن.
====================
آقا سعید جواب مشکلاتتون کم و بیش قبلا بیان شده ولی در مورد خشکی کمک باید بگم کمکهای جلوش خوبه ولی کمکهای عقبش وقتی سرنشین نباشه و موقع رد کردن سرعت گیر سرعتت بیشتر باشه یکم اذیت میکنه! که اینم تو بیشتر ماشینا اینجوریه، چون باید رو کمک یه باری باشه تا بهتر عمل کنه!
=============
آقا رضا ساعت و از رو کلید افزاینده کاهنده (کلید گرد) سمت راست باید تنظیم کنی! یه چند ثانیه که کلید و نگهداری میره تو تنظیمات اونوقت با چرخوندنش گزینه هاش عوش میشه! نور صفحشم میتونی تنظیم کنی.
===============
آقا فرهاد گیربکسش اگه اشتباه نکنم همون گیربکس پارس هستش.

================
باید بگم از نظر فنی (موتور و گیربکس) ماشین خوبیه.
منم مثل آقا سعید یه مدت پارس سال دوستم دستم بود، وقتی دوباره اومدم پشت ماشین خودم نشستم اصلا بعضی وقتها فک میکردم ماشین خاموشه شده! :)))

اینم خدمت دوستان عرض کنم بین خوب، خیلی خوب و عالیه تفاوتهایی هست وقتی میگم خوبه دیگه انتظار نداشته باشین هم تراز خودروهای خارجی چند ده میلیونی باشه! تو رنج قیمت خودش که میشه ماشینایی مثل تندر، ام وی ام، 206، لیفان و از این قبیل بله ماشین خوبیه! حتی از نظر فنی ترجیح میدم به چینی ها ولی با دو تندر میشه گفت همتراز هستن.

ممنون.

1393/7/22

فرشاد 212

راستی یه چیزی هم بگم براتون شاید جالب باشه، مخصوصا اونایی که این ماشین و دارن.
چون سیستم الکترونیکی و برقی این ماشین با 206 تیپ 5 و 6 یکی هستش یه سری مزایا داره مه فعال نیستن و شما میتونین با دستگاه دیاگ اونا رو فعال کنین.

مثلا سیستم هشدار سرعت، روشن شدن همزمان نور پایین وقتی که نور بالا روشنه، انتخاب قطر لاستیک مخصوصا اونایی که میخوان سایز رینگشون و عوض کنن! چون مربوط به سیستم ABS میشه بهتره برای عملکرد بهتر این کار و انجام بدن.
===================
چون همه ECU های رو ماشینا یکی نیستن شاید بعضی از مدلها این امکان نداشته باشن. در ضمن در صورتی که میخواین تغییراتی در ECU انجام بدین حتما به کسی بدین که سابقه انجام این کارها رو داره و کار بلده.

ممنون.

1393/7/22

فرشاد 212

این لینک رو هم اینجا قرار میدم اگه مسئول سایت صلاح دونستن اینجا قرار میدن.

20 نکته در مورد پژو 206 :
http://خودرو.net/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/20-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D9%BE%DA%98%D9%88-206-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF

که البته گفتم بیشتر مورداش تو TU5 هم کاربرد داره.

ممنون.

1393/7/22

فیلم های بررسی خودرو