مشخصات فنی
خودرو
نام خودرو
پژو پارس LX
کشور سازنده
ایران
سال (طراحی)
1386
مشخصات فنی
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1587سی سی
حداکثر قدرت
108 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
13.2 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت
وزن
1215 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2670 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر
- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3
استاندارد امنیت
میزان تولید CO2
- گرم در هر کیلومتر
امکانات و تجهیزات
ترمز و پایداری
ABS - EBD
کیسه هوا
كیسه هوای راننده
سیستم صوتی
بلندگوی عقب - آنتن اكتیو
دیگر تجهیزات
چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان – آینه‌های جانبی برقی راهنمادار – آینه‌های جانبی تاشونده اتومات – شیشه‌های سولارو ضداشعه UV - قفل میکروسوییچی درب‌ها - سنسور ایمنی دنده عقب - قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی - تنظیم برقی پشتی صندلی - بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق - شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب - پاور ویندوز مجهز به آنتی ترپ - قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید - رودری بهینه - داشبورد تریم بژ - جلوآمپر جدید - دماسنج روی داشبورد
قیمت و نمایندگی
قیمت بازار
37.5 میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت
1392/5/9
نمایندگی فروش
عکس
آخرین آگهی های این خودرو
مشاهده آگهی مدل: 1394 کارکرد: 0 کیلومتر قیمت: 14,500,000 تومان
مشاهده آگهی مدل: 1393 کارکرد: 0 کیلومتر قیمت: 42,400,000 تومان
نظرات
 
:نام
   
:ایمیل
 
:متن
سعید - 1393/6/28
پسندیدم
سلام
ما 405 داشتیم.
من یه پارس دوگاانه داشبورد قدیم ثبت نام کردم و تحویل گرفتم. چند روزی دستم بود ولی واقعیتش احساس ماشین جدید نمیکردم باهاش. چون هم اتاقش هم صدای موتورش و حسی که از موتور میگرفتم دقیقا" همون حسی بود که با 405 خودمون تجربه کرده بودم. فروختمش و یه پارس lx صفر گرفتم داشبورد جدید .
خیلی خوب بود برام
چون هم موتورش فرق کرد و هم داخلش تغییر کرده بود و حس ماشین نو دارم باهاش. اولش یکم با جنس داشبوردش بیگانه بودم اونم به دلیل عادتم به داشبورد قدیم و نرم پژو بود.
دوستانی که میگن جنسش بد و خرابه دقت کنن که الآن همه مشاینهای جدید داشبوردهای خشک میزنن
از پراید 131 و 132 111 بگیر تا ریو و حتی هیوندای و جنتو و بقیه ماشینا
اینم یادمون باشه که طراحی پژو مربوط به دهه 90 میلادیه
الان بابام 405 داره من پارس LX
با هردوتاشم رانندگی میکنم. این میگم که بهم انگ تعصب نزنن.
واقعا" از موتورش راضیم. خداروشکر خوب و عالیه
حتی یه مدت که مدام پشت پارس خودم نشستم و بعد پشت 405 نشستم حس میکردم ماشین جون نداره چون به اون عادت کرده بودم و حتی بردمش تعمیرگاه نشونش دادم.
البته این بگم که lx تو لحظه راه افتادن ضعیفه و جون موتور از دور موتور 3000 به بالاتره.

فقط مشکلاتی که دارم باهاش یکم صدا دادن طلق آمپر.
خشکی کمک هاش
بد بسته شدن درها و صندوق
که نمیدونم چیکار کنم
رضا - 1393/6/30
پسندیدم
سلام
من چطور می تونم ساعت داشبرد پژو پارس داشبرد جدید را تنظیم کنم؟
فرهاد - 1393/7/6
پسندیدم
با سلام
دوستان گیربگس پارس lx همون گیربکس 206 است یا پژو پارس سال است؟
فرشاد 212 - 1393/7/22
پسندیدم
با سلام خدمت همه دوستان.

آقا جواد تنظیمات سیستم صوتی از رو خود سیستم هستش، کلیدهای کنترلی روی فرمان فقط: تنظیم صدا، عقب و جلو کردن آهنگ یا فرکانس رادیو، فعال کردن بلوتوث، پاسخ به تماس یا شماره گیری، رد تماس یا قطع مکالمه، قطع کردن صدا قرار دارن.
====================
آقا سعید جواب مشکلاتتون کم و بیش قبلا بیان شده ولی در مورد خشکی کمک باید بگم کمکهای جلوش خوبه ولی کمکهای عقبش وقتی سرنشین نباشه و موقع رد کردن سرعت گیر سرعتت بیشتر باشه یکم اذیت میکنه! که اینم تو بیشتر ماشینا اینجوریه، چون باید رو کمک یه باری باشه تا بهتر عمل کنه!
=============
آقا رضا ساعت و از رو کلید افزاینده کاهنده (کلید گرد) سمت راست باید تنظیم کنی! یه چند ثانیه که کلید و نگهداری میره تو تنظیمات اونوقت با چرخوندنش گزینه هاش عوش میشه! نور صفحشم میتونی تنظیم کنی.
===============
آقا فرهاد گیربکسش اگه اشتباه نکنم همون گیربکس پارس هستش.

================
باید بگم از نظر فنی (موتور و گیربکس) ماشین خوبیه.
منم مثل آقا سعید یه مدت پارس سال دوستم دستم بود، وقتی دوباره اومدم پشت ماشین خودم نشستم اصلا بعضی وقتها فک میکردم ماشین خاموشه شده! :)))

اینم خدمت دوستان عرض کنم بین خوب، خیلی خوب و عالیه تفاوتهایی هست وقتی میگم خوبه دیگه انتظار نداشته باشین هم تراز خودروهای خارجی چند ده میلیونی باشه! تو رنج قیمت خودش که میشه ماشینایی مثل تندر، ام وی ام، 206، لیفان و از این قبیل بله ماشین خوبیه! حتی از نظر فنی ترجیح میدم به چینی ها ولی با دو تندر میشه گفت همتراز هستن.

ممنون.
فرشاد 212 - 1393/7/22
پسندیدم
راستی یه چیزی هم بگم براتون شاید جالب باشه، مخصوصا اونایی که این ماشین و دارن.
چون سیستم الکترونیکی و برقی این ماشین با 206 تیپ 5 و 6 یکی هستش یه سری مزایا داره مه فعال نیستن و شما میتونین با دستگاه دیاگ اونا رو فعال کنین.

مثلا سیستم هشدار سرعت، روشن شدن همزمان نور پایین وقتی که نور بالا روشنه، انتخاب قطر لاستیک مخصوصا اونایی که میخوان سایز رینگشون و عوض کنن! چون مربوط به سیستم ABS میشه بهتره برای عملکرد بهتر این کار و انجام بدن.
===================
چون همه ECU های رو ماشینا یکی نیستن شاید بعضی از مدلها این امکان نداشته باشن. در ضمن در صورتی که میخواین تغییراتی در ECU انجام بدین حتما به کسی بدین که سابقه انجام این کارها رو داره و کار بلده.

ممنون.
فرشاد 212 - 1393/7/22
پسندیدم
این لینک رو هم اینجا قرار میدم اگه مسئول سایت صلاح دونستن اینجا قرار میدن.

20 نکته در مورد پژو 206 :
http://خودرو.net/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/20-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D9%BE%DA%98%D9%88-206-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF

که البته گفتم بیشتر مورداش تو TU5 هم کاربرد داره.

ممنون.
محمو - 1393/8/4
پسندیدم
سلام من یه پژو پارس سال داشبورد جدید گرفتم یک هفته دستم هست . اصلا صدای اضافه نداره اتفاقا کیفیت جنس داشبورد و سایر متعلقات خوب کار شد خیلی نرم و بی صدا شتابشم خوبه و با امکاناتی که روش گذاشتن یه ماشین خیلی خوب در آمده . من که کاملا ازش راضی هستم .
رستمی - 1393/9/4
پسندیدم
اگه میشه بگید در داشبرد جدید پژو پارس ساعت چجوری تنظیم میشه؟؟؟
مهدی حقی - 1393/9/4
پسندیدم
سلام به تمامه دوستان
من یه سوال داشتم من میخوام ماشین بخرم . موندم بین 206صندوقدار وپژو پارسه tu5 . کدومش بهتره ؟؟ اگه میشه شما بگین
حسام - 1393/9/7
پسندیدم
من ی پرشیا lx tu5 گرفتم
با ضبطش ی سری مشکل دارم
مثلا وقتی داره از فلش میخونه ،وقتی ماشین رو خاموش میکنم یا روشن ،یهو مینویسه usb failed و میره از اولین آهنگ فلش شروع میکنه
انگار ک حافظه نداره
میشه این مشکل حل کرد ؟
فیلم های بررسی خودرو