موضوعات داغ

کیا ریو جدید

عکس مطلب اول
زمانیکه نام "ریو" می‌آید، اولین خودرویی که به یادمان می‌آید همان ریوی سایپاست که سال‌های زیادی است که در خیابان‌های کشور تردد می‌کند و تولید آن به دلیل مشکلات نصب کیسه هوا متوقف شد. اما گویا اطلس‌خودرو می‌خواهد این ذهنیت را در مورد نام ریو تغییر دهد و اعلام کرده که جدیدترین نسل ریو یعنی نسل سوم آن را در دو مدل سدان و هاچ‌بک راهی بازار خواهد کرد.
چهره نسل سوم ریو که حدود دو سال است وارد بازارهای جهانی شده کاملاً تغییر کرده و می‌توان روح تازه طراحی‌های جدید کیا را در آن مشاهده کرد. چهره جدید ریو با وجود اینکه آن خشم و جدی بودن محصولات گران‌تر کیا مانند اپتیما یا کادنزا را ندارد اما کاملاً مشخص است که به عنوان یک خودروی ارزان قیمت (البته نه در بازار ایران!) از طراحی بسیار مناسب و جذابی برخوردار است.
اطلس‌خودرو تصمیم گرفته تا این خودرو را در هر دو مدل سدان و هاچ‌بک با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 1.4 لیتر وارد بازار کند که این پیشرانه نسبتاً کوچک می‌تواند حداکثر 107 اسب‌بخار در 6300 دور در دقیقه و 137 نیوتن‌متر در 4200 دور در دقیقه را تولید کند. گیربکس بکار رفته روی این نسل از ریو 4 سرعته خودکار است که باعث شده تا مصرف سوخت این کره‌ای را به صورت ترکیبی به 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر برساند.
از نظر تجهیزات و امکانات ریوی جدید مانند دیگر محصولات کیا در شرایط بسیار خوبی است و روی آن رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، سنسور پارک در عقب، سانروف، چراغ‌های LED در جلو و عقب، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، سنسور باران، فرمان الکتریکی و سیستم تهویه مطبوع روی صندلی راننده بکار رفته است.
اما می‌رسیم به مهم‌تریم موضوع یعنی قیمت ریو تا متوجه شویم که این کره‌ای جدید و البته نام آشنا با چه قیمتی به دست مصرف کننده داخلی خواهید رسید. اگر به سایت اطلس خودرو نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که شرایط فروش بلند مدتی با تحویل 120 روزه برای این خودرو در نظر گرفته شده که در آن قیمت ریو در مدل سدان 88 میلیون تومان و در مدل هاچ‌بک (پنج درب) 85 میلیون تومان اعلام شده که البته این قیمت‌ها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده هستند. با این قیمت بعد از کیا پیکانتو، ریو ارزان‌ترین خودروی کیا در ایران خواهد بود و به احتمال زیاد با توجه به استقبال بالا از محصولات کیا در ایران و همچنین چهره مدرن و تجهیزات مناسب، ریو جدید می‌تواند فروش خوبی را برای خود پیش بینی کند.

در زیر می توانید تبلیغ کوتاهی از نسل جدید کیا ریو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد