موضوعات داغ

دانگ فنگ H30، محصول جدید ایران خودرو

عکس مطلب اول
چند وقتی بود که ایران خودرو خبر از ورود چند محصول جدید از جمله یک شاسی بلند کوچک شهری چینی را داده بود و حتی در چند نمایشگاه یک نمونه از آن را به نمایش گذاشته بود. دانگ فنگ H30 نام خودروی جدیدی است که ایران خودرو قصد دارد در رنج قیمت زیر 50 میلیون تومان راهی بازار کند. حال با توجه به تبلیغاتی که ایران خودرو پیرامون این محصول شروع کرده و نزدیک شدن به شروع پیش فروش، تصمیم به معرفی این چینی تازه وارد گرفتیم.
دانگ فنگ Dongfeng یکی از بزرگ ترین خودروسازان چینی است و حتی در سال 2014 دومین خودروساز چین لقب گرفت. این خودروساز روی خط تولید خود محصولات شرکت های مختلف و معروفی از جمله سیتروئن، هوندا، کیا، پژو، نیسان و رنو را دارد و جالب است بدانید که نیسان تیانا هم محصول تولیدات همین شرکت چینی بوده است. البته تمامی این عظمت در این شرکت دلیل بر این نمی شود که محصولی که به نام همین شرکت طراحی و تولید شده بی عیب و نقص باشد و با یک نگاه کلی به H30 یا به عبارتی دیگر Fengshen H30 متوجه می شویم که با وجود اینکه ممکن است از نظر کیفیتی به توجه به عقبه این شرکت به آن اعتماد کرد اما لااقل از نظر طراحی راهی بس طولانی را برای ارایه یک محصول پخته پیش رو دارد.

روی دانگ فنگ H30 موتور 1.6 لیتری نصب شده است

روی این خودرو پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر (1556 سی سی) نصب شده که می تواند حداکثر 104 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و 142 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را تولید کند و حداکثر به 171 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این نیرو به وسیله گیربکس 4 سرعته Aisin به چرخ های جلو منتقل می شود. حجم باک بنزین چینی تازه وارد جاده مخصوص 51 لیتر است که بنزین داخل آن با مصرف 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر و یا استاندارد یورو 4 می سوزد.
شاید در یک نگاه کلی بسیاری H30 را با خودروهایی مثل ام وی ام 315 یا 206 مقایسه کنند اما باید گفت که این خودرو یک شاسی بلند کوچک محسوب می شود و به وضوح فضای داخل کابین آن نسبت به دو خودروی ذکر شده بیشتر هستند.
از نظر تجهیزات نباید توقع خیلی بالایی از یک خودرو در این رنج قیمتی داشته باشیم ولی روی آن احتمالاً امکاناتی نظیر فرمان تلسکوپی، روکش چرمی صندلی ها، 6 بلندگو، صفحه نمایش 6.5 اینچی، سانروف، کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، ترمزهای ABS و EBD، سنسور پارک در عقب نصب شده است.
هنوز پیش فروش این خودرو توسط ایران خودرو شروع نشده اما قرار است با قیمتی در حدود 45 میلیون تومان راهی بازار شود. قیمتی که می تواند آن را در لیست خرید بسیاری قرار دهد و می تواند با پشتوانه ایران خودرو کمی بازار خودروهای زیر 50 میلیونی را رنگی تر کند. البته تمامی این ها به فرض حفظ برگ برنده این خودرو یعنی قیمت آن تا ورودش به بازار آزاد است و قطعاً هر چه قیمت نهایی آن در بازار بالاتر رود، شانس آن برای موفقیت در بین هموطنی هایش(!) کمرنگ تر می شود.

Loading the MediaPack player...


بروزرسانی در 3 فروردین ساعت 15 دقیقه بامداد: طبق اطلاعات بدست آمده از منابع معتبر، پیشرانه نصب شده روی این خودرو همان پیشرانه TU5 همیشگی ایران خودرو خواهد بود که اگرچه تکراری و کسل کننده خواهد بود اما قطعاً از نظر تامین قطعات نقطه مثبتی محسوب می شود.
همچنین از نظر امنیتی متاسفانه با وجود جستجوهای بسیار اطلاعاتی ثبت شده از تست این خودرو در موسسه های معتبری مثل C-NCap پیدا نکردیم ولی مدل سدان همین خودرو یعنی H30 Sedan توانسته نتیجه ناامیدکننده 3 ستاره را بدست آورد اما کماکان منتظر اعلام رسمی ایران خودرو در مورد نتیجه تست ایمنی این خودرو خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد