موضوعات داغ

اوپل موکا، کراس اوور آلمانی در ایران

عکس مطلب اول
توان خودرو جی، شرکتی که در فروش و خدمات پس از فروش محصولات اوپل در ایران نه چندان گسترده در حال فعالیت است و حال فروش چند مرحله‌ای شاسی بلند (کراس اوور) "اوپل موکا" را در نمایندگی‌های مجاز منتسب به این شرکت آغاز کرده است.
برای عرضه این محصول، این شرکت فروش چند مرحله‌ای را برای عرضه اوپل موکا در نظر گرفته است. در این شرایط فروش، قیمت نهایی این شاسی بلند 157 میلیون و 630 هزار تومان اعلام شده که 75 میلیون تومان آن در هنگام ثبت نام و 38 میلیون هم در مرحله دوم (بعد از 60 روز کاری) از متقاضی دریافت می‌شود و مابقی هزینه پرداختی هم پس از تحویل خودرو در مدت زمانی 90 روزه، از متقاضی دریافت می‌شود. در این شرایط فروش همچنین سود مشارکت 19 درصد، سود انصراف 14 درصد و سود تاخیر احتمالی هم 24 درصد تعیین شده است.
این شاسی بلند در بعضی از بازارها به نام "بیوک انکور" عرضه شده که در بازار داخلی کشور ما رقیب جدیدی برای میتسوبیشی ASX و جدیداً شورلت TRAX خواهد بود که در طراحی ظاهری بی‌شباهت هم به شورلت TRAX نیست. از امکانات مهم اوپل موکا می‌تواند به ایربگ کامل سرنشینان جلو، عقب و جانبی، سیستم ضد سرقت ایمو بلایزر، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم مدیریت تنظیم سوخت ECO و سیستم ترمزضد قفل ABS در کنار دیگر سیستم‌های رفاهی که از یک خودروی اروپایی میان رده باید انتظار داشت، اشاره کرد.
برای قسمت مولد قدرتی اوپل موکا، پیشرانه‌ای 1400 سی سی توربوشارژر یورو 6 در نظر گرفته شده که با مصرف سوخت 6.6 لیتری، می‌تواند در دور موتور 6000 دور بر دقیقه حدود 140 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4900 هم حداکثر 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به کمک جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، می‌تواند تبدیل به سرعت 200 کیلومتر بر ساعتی شود.


در مقام مقایسه، مدلی از کمپانی شورلت که توانسته مجوز واردات بگیرد هم مدل TRAX است که موتور نصب شده روی آن از نوع 1.8 لیتری بوده و دقیقاً 1796 سی سی حجم دارد و با کد A18XER شناخته شده و به یک گیربکس 6 سرعته خودکار متصل می‌شود. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 138 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و 175 نیوتن متر گشتاور در 3800 دور در دقیقه را تولید کند که در مقایسه با اوپل موکا، اختلافی در مقدار گشتاور تولیدی دارد. مصرف سوخت اعلام شده برای این خودرو 7.6 لیتری در هر صد کیلومتر برای مدل تک دیفرانسیل است و این مدل می‌تواند در عرض 10.6 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر در ساعت است.
میتسوبیشی ASX دیگر رقیب جدی این برند در بازار نیز موتوری 2 لیتری چهار سیلندر در سینه خود دارد که گشتاوری 197 نیوتن متری در دور 4200 دور بر دقیقه و حداکثر قدرتی 147 اسب بخاری در دور 6000 تولید می‌کند که برتری خود را در مقدار قدرت تولیدی کاملاً بالا نگه داشته است، ولی به دلیل بهره‌مندی از جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT، تنها حداکثر سرعتی 190 کیلومتری در کنار مصرف سوخت بالاتر 8.4 لیتری نسبت به موکا و شتابی 11 ثانیه‌ای خواهد داشت، ولی از طرفی هم قیمتی حدوداً 15 میلیون تومانی کمتر از این شاسی بلند اوپل دارد.
به موکا بر میگردیم. در این که اوپل خودرویی بسیار معروف و با اعتبار در بازارهای جهانی است شکی نیست ولی در بازار ایران متاسفانه شرکت واردکننده نتوانسته هنوز آنطورکه شایسته این برند است به عرضه این برند آلمانی بپردازد و این را می توان از میزان فروش اوپل کورسا و یا آسترا متوجه شد که اگر به خوبی معرفی و عرضه می شد شاید این روزها لااقل تعداد بیشتری آسترا در خیابان های کشور تردد می کردند. در مورد موکا نیز امیدواریم به سرنوشت دیگر محصولات اوپل دچار نشود و بتواند با عرضه ای گسترده تر و خدماتی بهتر به اندازه اعتبار خود در ایران به فروش برسد.

Loading the MediaPack player...


برای اینکه بهتر متوجه شوید نمونه خودروی وارد شده به ایران دارای چه سطح امکاناتی است و چه تجهیزاتی روی آن نصب شده صفحه ای از کاتالوگ که این مشخصات روی آن نوشته شده را در زیر برای شما قرار داده ایم تا بتوانید بهتر با نسخه وارداتی آشنا شوید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد