موضوعات داغ

TRAX اولین شورلتی که به ایران می آید

عکس مطلب اول
شاید باید گفت این بزرگترین رخداد خودرویی بود که بعد از به توافق رسیدن مسائل هسته ای اتفاق افتاده است. بالاخره شورلت به ایران رسید آن هم با مدل TRAX و با پشتیبان شرکتی به نام "سهام پژوهان مهر"، شرکتی که تا به حال نه نامی از آن در میان بود و نه فعالیت خودرویی در کارنامه اش دیده می شود.
اما موضوع جالبی که اتفاق افتاده حضور اولین شورلت در لیست بلند خودروهای مجاز به واردات است. لیستی که نشان می دهد این خودرو تمامی مجوزهای واردات را گذرانده و دریافت کرده و حال برای ثبت سفارش آماده است.
خوب یا بد، این اولین شورلتی است که به بازار می آید و برای ما خودرودوستان خبر بسیار مسرت بخشی است زیرا بالاخره شورلت برندی محبوب و با کیفیت است و در داخل نیز طرفداران زیادی دارد.
مدلی که توانسته مجوز واردات را بگیرد مدل TRAX است و موتور نصب شده روی آن از نوع 1.8 لیتری است. این پیشرانه دقیقاً 1796 سی سی حجم دارد و با کد A18XER شناخته می شود. این پیشرانه می تواند حداکثر 138 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و 175 نیوتن متر گشتاور در 3800 دور در دقیقه را تولید کند. با توجه به اینکه گفته شده مدلی که مجوز واردات دارد از نوع خودکار است پس باید گفت انتظار یک گیربکس 6 سرعته خودکار را روی این آمریکایی داشته باشید.
مصرف سوخت اعلام شده برای این خودرو 7.6 لیتری در هر صد کیلومتر برای مدل تک دیفرانسیل است و این مدل می تواند در عرض 10.6 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر در ساعت است.
با توجه به اینکه هنوز هیچ گونه معرفی و یا تبلیغی از سوی شرکت مذکور انجام نشده لذا نمی توان حدس زد که این خودرو دارای چه سطح تجهیزاتی است. لذا به قیمت این خودرو می پردازیم. با توجه به اینکه این خودرو رقیبانی همچون نیسان جوک، فیات 500X و یا بیوک Encore را در بازارهای جهانی پیش رو دارد و هیچ کدام از آنها داخل بازار ایران نیستند، شاید باید گفت رقیب این خودرو با کمی ارفاق رنو داستر و یا حتی میتسوبیشی ASX است که از نظر قیمتی بین این دو قرار می گیرد پس باید انتظار قیمتی در رنج 120 تا 150 میلیون تومانی را برای شورلت TRAX داشته باشیم.
در انتها باید گفت درست است که ورود یک برند آمریکایی به ایران حواضی خاص خود را خواهد داشت اما امیدواریم ورود این مدل زمینه ای برای ارتقای کیفیت خودروهای موجود در کشور و همچنین عرضه خودروهای محبوبی همچون شورلت کامارو شود.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد