موضوعات داغ

رنو سیمبل

عکس مطلب اول
دیروز در نمایشگاه مرکزی نگین خودرو، واقع در بلوار ارتش تهران، از جدیدترین خودروی رنو به نام سیمبل (Symbol) رونمایی شد. شاید این خودرو را باید یکی از ارزان‌ترین خودروهای وارداتی رنو در ایران بدانیم که آمده در رده قیمتی کاملاً متفاوتی نسبت به دیگر هموطنانش به رقابت چینی‌های رنگارنگ برود.
اگر راستش را بخواهید، این خودرو در حقیقت نسل جدید همان تندر 90 است و در بعضی از بازارها از جمله برزیل به نام لوگان فروخته می‌شود.
رنو سیمبل با چهره‌ای جدید، بروز و مدرن در رده قیمتی خود، دارای تجهیزات مناسبی می‌باشد و روی آن کروز کنترل، دو کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ مخصوص روز، روکش چرمی غربیلک فرمان، آینه‌های برقی جانبی، چراغ راهنما بر روی آینه‌های جانبی، سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم صوتی مولتی مدیا، صفحه نمایش 7 اینچی و مه‌شکن جلو و عقب نصب شده است.
یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید یک خودرو معمولاً پیشرانه آن است که زیر درپوش موتور این خودرو یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری به حجم 1598 سی‌سی آرمیده و می‌تواند حداکثر 105 اسب‌بخار در 5750 دور در دقیقه و 145 نیوتن‌متر در 3750 دور در دقیقه را تولید کند. تمامی این نیرو به یک گیربکس 4 سرعته خودکار و سپس به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و می‌تواند سیمبل را حداکثر به سرعت 175 کیلومتر در ساعت برساند.


وزن این فرانسوی تازه وارد تنها 1081 کیلوگرم است که باعث شده مصرف سوختی برابر 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی داشته باشد و این سوخت را از باک 50 لیتری خود مصرف کند.
طول و عرض ارتفاع سیمبل به ترتیب 4348 میلیمتر، 1733 میلیمتر و 1517 میلیمتر است، برای ساده‌تر شدن موضوع سیمبل نسبت به تندر 90 کمی طویل‌تر شده ولی در عوض ارتفاع و عرض کمتری نسبت به آن دارد.
اما به مهم‌ترین فاکتور خرید یک خودرو یعنی قیمت سیمبل می‌رسیم. نگین خودرو اعلام کرده که پیش فروش این خود را با حدود قیمت 70 میلیون تومان آغاز خواهد کرد. با این قیمت سیمبل حریفان چینی زیادی مانند بسترن و یا جیلی را پیش رو دارد که اگرچه از نظر سگمنت در یک رده نیستند، ولی رنج قیمتی آن‌ها باعث خواهد شد در بازار به مقایسه آن‌ها پرداخته شود.
در پایان مراسم رونمایی، جمشید حسینی، مدیر عامل نگین خودرو نشست خبری کوتاهی را با اصحاب رسانه داشت و اعلام کرد که قرار است سیمبل در سه تیپ و در بازه قیمتی 67 تا 75 میلیون تومان به بازار عرضه شود. حسینی همچنین اشاره کرد که هم اکنون روند شماره گذاری خودروهای تحویل شده نگین خودرو حداکثر یک هفته است و این شرکت در سال جاری تنها به دنبال فروش نیست و قصد دارد تا 95 درصد رضایت مشتریان را بدست آورد.
در انتها باید گفت که سیمبل خودرویی شهری و به روز است که از نظر طراحی و فنی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و می‌تواند گزینه مناسب برای افرادی باشد که جهت استفاده خانوادگی و شهری خود قصد دارند خودرویی مطمئن و با برند اروپایی را سوار شوند و کیفیتی بهتر نسبت به رقیبان چینی را زیر دستان خود داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد