موضوعات داغ

تویوتا کرولا جدید

عکس مطلب اول
چند روز پیش برای آگاهی از آخرین شرایط فروش ایرتویا وارد سایت این شرکت شدیم و با کمال تعجب با عکس تویوتا کرولا 2014 آن هم با عنوان "به زودی" مواجه شدیم اما متاسفانه هیچ گونه اطلاعات دیگری در مورد این خودرو در سایت شرکت ایرتویا پیدا نکردیم. از آنجاییکه میدانید، در اینگونه موارد صبرمان بسیار کم است و برای گرفتن اطلاعات بیشتر به مرکز فروش ایرتویا واقع در خیابان دماوند مراجعه کردیم تا از ورود این خودرو اطلاعات بیشتری بدست آوریم.
همانطورکه احتمالا می‌دانید تویوتا کرولا برای بازارهای مختلف چهره متفاوتی دارد و نمونه‌ای که ایرتویا قصد واردات آن را دارد نمونه‌ای است که برای بازارهای خاورمیانه در نظر گرفته شده است. کرولا برای این بازار در دو مدل 1.6 لیتری و 2 لیتری عرضه می‌شود که خوشبختانه ایرتویا قصد دارد نمونه قوی‌تر یعنی مدل 2 لیتری را وارد بازار کند پس باید منتظر یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه را داشته باشیم که می‌تواند به کمک جعبه دنده 4 سرعته خودکاری که روی آن نصب شده حداکثر 143 اسب‌بخار در 6200 دور در دقیقه تولید کند. همچنین مصرف سوخت کرولا با این پیشرانه 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن نیز 9.7 ثانیه می‌باشد.
در مورد امکانات نیز گویا قرار است کامل‌ترین مدل وارد شود یعنی کرولایی که عرضه می‌شود دارای امکاناتی نظیر سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، روکش چرمی غربالک فرمان، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، چراغ‌های LED مخصوص روز، رینگ‌های 16 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو می‌باشد.
البته یادمان نرفت که در مورد قیمت نیز سئوال کنیم و اینطورکه مسئول فروش نمایشگاه به ما گفت، قیمت تویوتا کرولا 2014 کمی گران‌تر از مدل‌های فعلی خواهد بود و حدودا هم قیمت تویوتا کرولا GL می‌باشد یعنی در حدود 118 تا 121 میلیون تومان که البته فروش آن نیز از اسفندماه شروع خواهد شد. با این اوصاف ممکن است از نظر قیمتی از بعضی رقیبان مانند هیوندای النترا گران‌تر باشد اما پیشرانه آن نیز نسبت به آن قوی‌تر است (هیوندای الانترا مجهز به موتور 1.8 لیتری می‌باشد).
در هر صورت باید صبر کنیم تا فروش این خودروی بروز و زیبا از سوی ایرتویا آغاز شود و ببینیم که پس از ورود آن به بازار آزاد چه نبردی را با رقیبان ژاپنی و کره‌ای خود خواهد داشت.

بروزرسانی در 14 اسفندماه: پیش فروش این خودرو توسط ایرتویا آغاز شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

بروزرسانی در 16 اردیبهشت: به تازگی ایرتویا انواع تیپ های این خودرو و همچنین قیمت هر تیپ را اعلام کرده است. برای مشاهده تیپ های مختلف تویوتا کرولا 2014 به این صفحه مراجعه کنید.

بروزرسانی در 20 خردادماه: ایرتویا مدل جدیدی به نام Xli Special را نیز در سبد خود قرار داده که برای آشنایی بیشتر با این خودرو می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد