موضوعات داغ

رنو 4 جدید چه شکلی است؟ رندر سه بعدی خودرو جدید رنو + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

انتظار می رود مدل دیگری از برند فرانسوی با طراحی رترو در سال 2025 وارد بازار اروپا شود.

شرکت فرانسوی از اوایل سال 2021 برنامه توسعه برندهای خود را برای چند سال آینده معرفی کرد. استراتژی شامل این بود که برند رنو تا پایان سال 2025 چندین خودروی الکتریکی جدید را معرفی کند که یکی از آنها هاچ‌بک رنو 5 بود که در فوریه امسال رونمایی شد و در سال 2025 خط تولید با کراس اوور کوچک جدید رنو 4 تکمیل خواهد شد.

نام این محصول جدید، مانند رنو 5، احیا شده است: رنو 4 کلاسیک که در فرانسه با نام رنو 4L - Quatrelle شناخته می‌شد، در سال 1961 معرفی شد. این مدل تا سال 1994 در خط تولید باقی ماند و در مجموع بیش از 8 میلیون دستگاه از آن تولید شد.

از ماه مه 2021، نمونه‌ای نزدیک به تولید از رنو 4 جدید در تصاویر ثبت اختراع دیده شد. در اکتبر 2022، کانسپت 4Ever Trophy معرفی شد که طراحان آن را با ویژگی‌های آفرود مختلفی از جمله آرایش محافظ سراسری بدنه، باربند سقفی و بیلچه روی عقب مجهز کرده بودند.

کانسپت 4Ever Trophy

هنوز اطلاعات رسمی در مورد ظاهر کراس اوور الکتریکی تولیدی در دسترس نیست. یک طراح از نشریه اسپانیایی Motor.es تصویری از ظاهر احتمالی این محصول جدید ارائه داده است. به نظر می‌رسد این رندر از تصاویر ثبت اختراع منتشر شده در سال 2021 الهام گرفته شده است.

انتظار می‌رود این خودرو دارای فرم‌های جعبه‌ای بدنه، آرایش‌های عریض برای محافظت گلگیرها، آرایش‌های پلاستیکی، آینه‌های بیرونی سنتی، دستگیره‌های درب فرورفته باشد. نمای جلو حاوی دریچه بزرگ ورودی هوا و چراغ‌های جلوی گرد در یک عنصر مستطیل افقی با لوگوی الماس شکل حاوی عدد 4 در مرکز است.

فضای داخلی رنو 5

احتمالاً داخل کابین این محصول جدید با رنو 5 یکپارچه خواهد بود. در این صورت با صفحه نمایش 10 اینچی دیجیتالی، سیستم سرگرمی و اطلاعات با صفحه لمسی 10.1 اینچی و دکمه‌های فیزیکی و محفظه شارژ بی‌سیم تلفن همراه در فضایی با طراحی کلاسیک مجهز خواهد شد.

انتظار می‌رود نسخه تولیدی رنو 4 از پلتفرم AmpR Small که نسخه بهینه شده پلتفرم CMF-B است، بهره ببرد. احتمالاً این محصول جدید بخشی از تجهیزات رنو 5 را به امانت خواهد گرفت؛ موتورهای الکتریکی با قدرت 122 و 150 اسب بخار. براساس اطلاعات اولیه، هر دو باتری 40 و 52 کیلووات ساعتی برای آن در نظر گرفته خواهند شد. برد یک بار شارژ آن بعداً اعلام می‌شود.

رونمایی از کراس اوور تولیدی رنو 4 در نمایشگاه خودروی پاریس که در اکتبر امسال برگزار می‌شود، صورت خواهد گرفت و این مدل در سال 2025 وارد بازار اروپا می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه این محصول جدید حدود 30 هزار یورو باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد